Według Szal, nadrzędnym celem kampanii jest zainteresowanie uczniów ofertą szkół w mieście. "Zachęcamy uczniów, żeby zapoznali się z tą ofertą zamiast wybierać szkoły w innych miastach. Docierają do nas informacje, że coraz częściej młodzież decyduje się na przykład na naukę w miejscach, gdzie są duże galerie handlowe, albo multipleksy" - powiedziała Szal.
Na ulicach Mysłowic pojawiły się billboardy prezentujące uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz kierunki kształcenia, które oferują mysłowickie szkoły. Kampania prowadzona jest pod dwoma hasłami. Pierwsze z nich - "Z zawodem w przyszłość" - promuje szkoły zawodowe; drugie hasło - "Dobry start" - zachęca do wybierania miejskich liceów.
Szal podkreśla, że taka akcja jest organizowana w mieście po raz trzeci, a "szkoły odczuwają jej efekty". "Co rok widzimy, że po przeprowadzonej kampanii wzrasta liczba uczniów kontynuujących edukację w Mysłowicach" - poinformowała.
Rzeczniczka wskazuje, że sukces kampanii potwierdza wzrastająca od trzech lat liczba uczniów przyjmowanych do kolejnych klas pierwszych. "Z badań ankietowych przeprowadzanych w minionych latach w pierwszym półroczu ostatnich klas gimnazjalnych wynika, że tylko ok. 40 proc. pytanych uczniów decyduje się na mysłowicką szkołę ponadgimnazjalną. Po przeprowadzonej kampanii - odsetek zainteresowanych rośnie do ok. 70 proc." - dodała Szal.

Sesja zdjęciowa z uczniami pomogła rozreklamować mysłowickie szkoły>>

Tegoroczną kampanię uzupełni film promocyjny, który będzie prezentował wybrane zawody i kierunki nauczania m.in. z udziałem uczniów szkół ponadgimnazjalnych. "Pomysł promujący naukę w miejscowych szkołach ponadgimnazjalnych, sprawdza się, zwłaszcza, że w kampanie prowadzone przez miasto zaangażowani są uczniowie szkół średnich i to właśnie oni zachęcają do nauki w mysłowickich placówkach" - dodała rzeczniczka.
Podczas akcji wydany zostanie również informator dla gimnazjalistów z ofertą szkół ponadgimnazjalnych oraz ogólnymi zasadami rekrutacji. (PAP)

Przedsiębiorcy ze stref ekonomicznych pomogą w kształceniu pracowników>>