Jak poinformowała rzeczniczka wałbrzyskiego magistratu Anna Żabska, gmina Wałbrzych jako organizator robót publicznych wytypowała dwie jednostki, które zatrudnią bezrobotnych.

Jest to Urząd Miejski w Wałbrzychu, gdzie pracę znajdą cztery osoby, oraz Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta, w którym pracować będzie 100 osób.

W marcu w ZDKIUM pracę rozpoczęło blisko 40 osób. Natomiast pozostałe osoby zostaną zatrudnione w maju i w sierpniu tego roku. Do ich obowiązków należeć będą przede wszystkim prace porządkowe na terenie miasta.

Na aktywizację zawodową osób bezrobotnych Wałbrzych otrzymał blisko 820 tys. zł z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Natomiast planowany udział finansowy miasta wynosi blisko 130 tys. zł.

„Roboty publiczne to istotny element utrzymania czystości i porządku w mieście. Co roku rozszerzamy ich zakres, występując do ministerstwa o zwiększenie środków na ten cel” – podkreśla cytowany w komunikacie prasowym prezydent Wałbrzycha Roman Szełemej. (PAP)

kwa/ itm/