Zdaniem Tarnawy trzy pierwsze tygodnie grudnia to szansa, by zwrócić uwagę Polaków na niehumanitarne traktowanie karpi przed świętami Bożego Narodzenia. „To jedyne ryby, które są masowo sprzedawane żywe w polskich sklepach. (…) Wystawiane w plastikowych basenach i pojemnikach, wielokrotnie wyławiane podczas sprzedaży są narażone na zranienia, otarcia i stres. Pakowane żywcem do reklamówek narażone są potem na powolną śmierć przez uduszenie” – podkreśliła.

Kampania ekologów ma na celu przypomnieć, że konsument ma wybór i może wpłynąć na sposób handlu karpiami. „Sprzedaż karpia z lodu czy chłodni, tak jak innych ryb, zmniejsza cierpienie tych zwierząt. Taki wybór proponuje konsumentom Klub Gaja” – poinformowała Tarnawa.

W tegorocznej edycji kampanię wesprą między innymi aktorzy Magdalena Różczka i Bartłomiej Topa a także publicysta kulinarny Robert Makłowicz.

Tarnawa poinformowała również, że kampania w tym roku po raz pierwszy ma swoją stronę internetową www.jeszczezywykarp.pl. Znajdują się na niej między innymi materiały promocyjne kampanii.

Klub Gaja powstał na przełomie lat 80. i 90. Zrzesza kilkuset członków. Angażował się m.in. w akcję poparcia wniosku o przyjęcie ustawy "O ochronie zwierząt". W 2009 r. Sejm dzięki działaniom Klubu Gaja do kręgowców objętych tymi przepisami dopisał ryby hodowlane.