Kampania potrwa do końca kwietnia.

Jak przekonują organizatorzy przedsięwzięcia, jeden procent przekazanego podatku oznaczać może zorganizowanie czterech lekcji języka migowego, opłacenie siedmiu obiadów dla dzieci w szkole, lub czterech godzin zajęć dla seniora na basenie.

„191 organizacji pożytku publicznego działających na terenie miasta, to 191 powodów, dla których warto rozliczyć swój podatek w Poznaniu. Kampania ma pokazać, że warto zaangażować się lokalnie i wesprzeć potrzebujących ze swojej okolicy” – powiedział Jakub Król z Biura Promocji Miasta.

Na uruchomionej przy okazji kampanii stronie 1procent.poznan.pl można znaleźć specjalnie opracowaną mapę, pozwalającą podzielić organizacje pożytku publicznego ze względu na rodzaj działalności oraz dzielnicę, w której pracują. Jest tam też formularz do wypełnienia zeznania podatkowego.
Na portalu znaleźć można również aktualności z życia organizacji pożytku publicznego w mieście.

Plakaty zachęcające do zaangażowania się w akcję przekazywania jednego procenta podatku na lokalne organizacje pożytku publicznego pojawić się mają na terenie miasta, a także w poznańskich uczelniach i firmach. (PAP)