Jak poinformowała w poniedziałek rzeczniczka GDDKiA w Rzeszowie Joanna Rarus, w przetargu przyjęto, że cena będzie stanowić 60 proc. kryterium wyboru oferty. „Pozostałe 40 proc. to będą tzw. kryteria pozacenowe. Będą to głównie kryteria jakościowe, w tym właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni” - dodała.

Inwestycja realizowana będzie w systemie „optymalizuj-projektuj-buduj”. Trasa będzie liczyła ok. 5,8 km i jej budowa zakończy się w 2021 r. Przyszły wykonawca nie tylko zaprojektuje, ale także wybuduje i uzyska decyzję o pozwoleniu na użytkowanie obwodnicy Łańcuta.

Rarus zaznaczyła, że od dnia podpisania umowy wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie 37 miesięcy za zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy. Zastrzegła przy tym, że do czasu trwania prac budowlanych nie będzie wliczany okres zimowy (od 15 grudnia do 15 marca). Natomiast zgodnie z zapisami przetargu minimalny termin realizacji całej inwestycji to 34 miesięcy.

Obwodnica będzie miała po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, powstaną też chodniki i ścieżki rowerowe. Trasa będzie częścią drogi krajowej nr 94, która prowadzi ze Zgorzelca do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej. (PAP)