Jak poinformował dziennikarzy wiceprezes firmy Cisco Olivier Kohler, w kolejnych latach, wraz z rozwojem krakowskiego ośrodka, liczba zatrudnionych osób znacząco wzrośnie.

"W ciągu najbliższych dwóch lat może to być wzrost trzy – czterokrotny. Po pięciu latach w Krakowie może pracować nawet ponad 500 osób. Wszystko zależy od rozwoju naszego biznesu" - zaznaczył.

Firma poszukuje przede wszystkim inżynierów z kilkuletnim stażem. Zapowiada też zatrudnianie absolwentów uczelni technicznych oraz studentów ostatnich lat, którym zaproponuje specjalny program stażowy.

Ośrodek będzie świadczył usługi zarówno dla innych podmiotów z koncernu Cisco, jak i klientów zewnętrznych. Będzie oferował pomoc w różnych językach dla obszaru Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Rosji.

Kohler podkreślił, że o lokalizacji nowego centrum w Krakowie zdecydowała dostępność wykształconej kadry oraz znakomita infrastruktura komunikacyjna. "Przeglądaliśmy wiele lokalizacji i doszliśmy do wniosku, że Kraków oferuje nam najlepsze możliwości" - zaznaczył.

W Krakowie i najbliższych okolicach działa mniej więcej 50 firm zajmujących się obsługą procesów biznesowych, w których pracuje około 24 tysięcy osób. Kraków jest największym skupiskiem tego typu firm w Polsce; pracuje tu 40 proc. pracowników zatrudnionych w tym sektorze.

Według Stowarzyszenia IT i Business Process Services ASPIRE, które zrzesza największe firmy outsourcingowe w Krakowie, większość tego typu przedsiębiorstw chce w najbliższym czasie zatrudnić nowych pracowników.

Firmy zajmują się obsługą księgową, podatkową, informatyczną czy finansową spółek tego samego koncernu lub wielu firm. Są wśród nich m.in.: Accounting Plaza Central Europe, Capgemini Polska, HCL Poland, Hewitt Associates, Hitachi Data Systems, IBM BTO Bussines Consulting Services, Shell Polska, State Street Services Poland, Capita, Akamai, Heineken. (PAP)

rgr/ pad/