Pod koniec sierpnia teren budowy zostanie przekazany wykonawcy - hiszpańskiej firmie Dragados, która wygrała przetarg na wykonanie 25-kilometrowego odcinka trasy ekspresowej w okolicach Radomia.

W ramach inwestycji przewidziano budowę dwóch pasów ruchu w obu kierunkach, 4 węzłów drogowych, 20 wiaduktów, 4 mostów i 2 kładek dla pieszych. Równolegle wzdłuż trasy zbudowane zostaną drogi dojazdowe.
Wjazd na obwodnicę będzie możliwy na węzłach: Radom Północ (w Jedlance), Radom Zachód (w Mleczkowie), Wolanów i Radom Południe (w Młodocinie).

Obwodnica na całej swojej długości będzie budowana po nowym śladzie.
Według prezydenta Radomia Radosława Witkowskiego, obwodnica zapewni płynny przejazd na trasie pomiędzy Warszawą a Krakowem, a jednocześnie odciąży ulice w tej części Radomia, gdzie obecnie przebiega droga krajowa nr 7. „Mam nadzieję, że powstanie obwodnicy wpłynie też na ożywienie gospodarcze terenów po zachodniej stronie Radomia, a to z kolei z czasem zaowocuje nowymi miejscami pracy” – podkreśla Witkowski.

Inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Jej wartość to 729,4 mln zł. Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zachodnia obwodnica Radomia ma być gotowa przed końcem 2018 r.

Obecnie budowany jest także liczący około 22 km odcinek trasy S7 od obwodnicy Radomia do granicy województw: mazowieckiego i świętokrzyskiego. Nową ekspresówką na tym odcinku kierowcy mają pojechać w 2017 roku. (PAP)