Pomysły można było zgłaszać do północy w poniedziałek na stronie internetowej i w formie papierowej w urzędach dzielnic.

"Na stronie możemy przejrzeć teraz 2 tys. 447 zgłoszonych pomysłów, ale nie jest to ostateczna liczba. Jeszcze sporo projektów papierowych czeka w dzielnicach na wpisanie do systemu. Prosimy o chwilę cierpliwości, uzupełnimy je w ciągu kilku dni" - napisali na oficjalnym profilu budżetu partycypacyjnego na Facebooku miejscy urzędnicy.

 

Weryfikacja zgłoszonych projektów i dyskusje nad projektami potrwają od 24 stycznia do 8 maja, natomiast odwołania i ponowna weryfikacja propozycji od 8 do 26 maja. Na pomysły będzie można głosować od 14 do 30 czerwca 2017; ogłoszenie listy projektów do realizacji nastąpi do 14 lipca.

Budżet partycypacyjny (obywatelski) ma zwiększyć wpływ mieszkańców na wydatki miasta - obywatele decydują, na co wydać kwoty wydzielone z lokalnych budżetów. Łącznie do rozdysponowania przez mieszkańców jest ponad 61 mln zł.

Projekt w budżecie musi spełnić kilka warunków, m.in. musi być możliwy do zrealizowania w ciągu jednego roku (w 2018 roku), z efektu realizacji projektu powinni móc korzystać wszyscy mieszkańcy Warszawy, powinien być zlokalizowany na ogólnodostępnym terenie należącym do miasta i nie możemy być projektem częściowym.

W IV edycji ratusz wprowadził zmiany i usprawnienia konkursu. Po pierwsze wydłużono etap głosowania, zrezygnowano z podawania numeru PESEL, na listach poparcia projektu oraz wprowadzono 10. proc. próg głosów ważnych, oddanych na projekt w danym obszarze.

W ubiegłym roku w ramach III budżetu partycypacyjnego warszawiacy zgłosili 2,6 tys. projektów, z czego wcielonych w życie ma być 770 projektów.(PAP)

kos/ mok/