Jak poinformował rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA Karol Głębocki, oferty na projekt i budowę tego odcinka drogi S7 złożyło ośmiu wykonawców. Najniższą cenę - 294,7 mln zł zaproponowało konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastrukturas Południe. Najwyższą – 349,4 mln zł - konsorcjum Mostostalu Warszawa SA i Acciona Infraestructura S.A. z Madrytu.

Według rzecznika na to zadanie drogowcy planowali przeznaczyć ponad 437,8 mln zł. Zamawiający przyjął w postępowaniu trzy kryteria oceny ofert - cenę, termin wykonania i okres gwarancji. Wszyscy składający oferty zadeklarowali wykonanie zamówienia w 34 miesiące i 10-letnią gwarancję jakości wykonanych robót.

Trasa z Napierek do Mławy to jeden z czterech odcinków S7 na terenie woj. mazowieckiego, przygotowywanych do przebudowy przez olsztyński oddział GDDKiA. Inwestycję obejmującą łącznie 71 km drogi podzielono na odcinki realizacyjne: Napierki - Mława (ok. 14 km), Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km) i Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km).

Inwestycja realizowana będzie w systemie "Projektuj i buduj". Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów i złożenie wniosków o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej dla całego zadania. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2021 r.

Olsztyńska GDDKiA zapowiedziała, że otwarcie ofert na realizację kolejnego odcinka S7 Mława - Strzegowo jest przewidziane na przyszły tydzień, a w następnych tygodniach ma nastąpić otwarcie ofert dla pozostałych dwóch odcinków.

Inwestycja będzie współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. (PAP)