"Do rzeszowskiej GDDKiA wpłynęło osiem ofert. Najniższą, na kwotę prawie 343 mln zł brutto, złożyło konsorcjum, którego liderem jest Eurovia Polska, a partnerem Warbud SA. Najwyższa oferta, na kwotę 547 mln zł wpłynęła od konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty Łódź, jako lidera, oraz jego partnerów Bunte Polska i Johann Bunte" - powiedział PAP Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.

Przypomniał, że przyjęto trzy kryteria oceny ofert: cenę, okres gwarancji oraz termin wykonania. "Wszyscy oferenci termin wykonania określili na nie dłuższy niż 34 miesiące, natomiast okres gwarancji wahał się od 7 do 10 lat. Kolejnym etapem będzie teraz weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym" - dodał Wysocki.

Nowy odcinek trasy będzie uzupełnieniem wykonanego już fragmentu S19 Rzeszów Zachód - Świlcza, który w grudniu przekazano do użytku. Inwestycja obejmie wykonanie m.in. drogi dwujezdniowej, z czterema pasami ruchu, a także budowę węzła Rzeszów Południe oraz dróg dojazdowych.

Nadal trwa przetarg na odcinek S19 pomiędzy Sokołowem Małopolskim a Stobierną o długości 12,5 km. Termin składania ofert mija 25 lutego.

Dwa przetargi na projektowanie i budowę dwóch podkarpackich odcinków drogi ekspresowej S19 zostały ogłoszone w ubiegłym roku. Pierwszy dotyczy budowy odcinka trasy od węzła Sokołów Małopolski Północ do Stobiernej, a drugi - od węzła Świlcza do węzła Rzeszów.

Oba odcinki S19 są realizowane w systemie optymalizuj - buduj. To znaczy, że wykonawca ma już gotową część dokumentacji i będzie mógł wprowadzać do niej pewne zmiany, np. proponować nowe technologie czy rozwiązania. Warunkiem jest jednak zachowanie parametrów technicznych i jakościowych drogi.

Droga ekspresowa S19 ma stać się  główną trasę komunikacyjną na kierunku północ - południe we wschodniej części kraju. Ma przebiegać od przejścia z Białorusią w Kuźnicy do granicy ze Słowacją w Barwinku. (PAP)