„Marketing wirusowy, marketing szeptany, czy poczta pantoflowa – nieważne jak nazwiemy ten pomysł. Najzwyczajniej w świecie poprosimy mieszkańców Śląska o dosłownie kilka minut wysiłku, który może przynieść wymierne korzyści dla nas wszystkich” - powiedział Marcin Stańczyk z Urzędu Miasta w Katowicach.

Nowy oddział Teleperformance obsługujący rynek niemiecki ma powstać już w połowie tego roku. Szanse na zatrudnienie mają kandydaci znający język niemiecki w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację. O wyborze Katowic bądź Poznania zdecyduje frekwencja i kompetencje osób, które w najbliższą środę przyjdą na specjalne targi pracy w Katowicach i dwa dni później w Poznaniu.

„Inwestor chce porozmawiać z potencjalnymi pracownikami i poznać ich poziom języka niemieckiego, kompetencje komunikacyjne i umiejętności szybkiego przyswajania nowej wiedzy. Im więcej osób spełniających oczekiwania przyjdzie na spotkanie w Katowicach, tym większa będzie szansa, że inwestycja zostanie zlokalizowana właśnie na Śląsku” - powiedział Mateusz Skowroński, pełnomocnik prezydenta Katowic ds. inwestorów strategicznych.

Według szacunków lokalnych władz, spośród 250 osób, które mogą znaleźć pracę w nowym oddziale, około 200 będą stanowiły osoby spoza Katowic. Tak wynika ze struktury zatrudnienia firm, które dotychczas zainwestowały w Katowicach. Dlatego kampania promocyjna nie ogranicza się do samej stolicy województwa. Lokalne władze chcą dotrzeć z informacją o targach pracy do jak największej liczby osób znających język niemiecki i zainteresowanych podjęciem pracy.

Głównym miejscem prowadzenia akcji jest strona na Facebooku (https://www.facebook.com/zaangazujmyslask). Organizatorzy kampanii liczą, że za jej pośrednictwem uda się ściągnąć na targi pracy sporą grupę chętnych do pracy, którzy dzięki swoim kompetencjom przekonają inwestora, by swój oddział otworzył właśnie na Śląsku.

Jak podają organizatorzy, informacja o możliwości ściągnęcia inwestora dotarła do wielu śląskich miast. Jako pierwsza do współpracy przyłączyła się Ruda Śląska. „Zależy nam, aby na Śląsku powstawały nowe miejsca pracy, ponieważ wszystkie miasta regionu tworzą system naczyń połączonych” - zauważyła Renata Młynarczuk, naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji Miasta w Rudzie Śląskiej.

Grupa Teleperformance jest globalnym liderem na rynku usług outsourcingu w zakresie zarządzania relacjami z klientem i telefonicznych centrów obsługi klienta. Firma ma 276 centrów w 46 krajach, gdzie zatrudnia ponad 120 tys. specjalistów pracujących w 66 językach.(PAP)

kon/ je/