"Miasto stołeczne Warszawa regularnie uczestniczy w międzynarodowych targach inwestycyjnych MIPIM, prezentując się jako lider w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Warszawa od lat pokazywana jest jako miasto przyjazne zarówno dla inwestorów, jak i dla mieszkańców" - powiedział w czwartek na konferencji prasowej Olszewski.

Wyjaśnił, że w tym roku oferta miasta na targach będzie obejmować 10 nieruchomości, w tym dwie na Pradze-Południe, dwie na Pradze-Północ i sześć w Śródmieściu. Działki znajdujące się w targowej ofercie miasta są niezabudowane, poza ul. Mariańską, ul. Emilii Plater i ul. Żupniczą. Ich przeznaczenie to zabudowa mieszkaniowa, wielorodzinna z usługami (ulice Owsiana, Stalowa, Radzymińska), lub budynki biurowe i biurowo-usługowe z garażami podziemnymi (ulice Emilii Plater, Wybrzeże Kościuszkowskie, Próżna). Nieruchomość przy ul. Mariańskiej przeznaczona jest pod budowę budynku hotelowego, a przy ul. Żupniczej pod tereny usług z produkcją.

"Projekty, z którymi jadą nasi partnerzy, są realizowane w osi linii metra - zarówno tej pierwszej nitki, jak i drugiej. Stanowią one niewątpliwie ważne punkty na mapie Warszawy" - podkreślił.

Przypomniał, że od 2014 roku stolica pokazywana jest też jako miasto designu, nowatorskich pomysłów oraz kreatywnych i zaangażowanych mieszkańców. Dlatego w tym roku na swoim stoisku Warszawa prezentować będzie elementy całkowicie zaprojektowane i stworzone przez stołeczne firmy. Ich zadaniem jest promowanie Warszawy podczas międzynarodowych wystąpień jako miasta, w którym rodzi się i rozwija nowoczesny design, a firmy z branży kreatywnej mogą osiągnąć sukcesy.

Samo stoisko Warszawy podczas targów będzie utrzymane w jasnych kolorach, z elementami surowego drewna. Jego powierzchnia będzie zajmować 83 m kw. plus 33 m kw. tarasu. Wyposażone ono będzie w duże ekrany plazmowe oraz nowość w tym roku - stół interaktywny, na którym prezentowane będą materiały dotyczące oferty nieruchomości miejskich oraz inne materiały z zakresu turystyki biznesowej, oferty kulturalnej, infrastruktury miejskiej, potencjału gospodarczego i inwestycyjnego miasta. Pojawią się również m.in. gadżety specjalnie stworzone dla miasta: drewniane młynki i deski do krojenia w kształcie PKiN.

Targi MIPIM w Cannes to prestiżowe wydarzenie w branży nieruchomości w Europie. Uczestnikami targów są m.in. przedstawiciele dużych firm i funduszy inwestycyjnych, developerzy, inwestorzy, architekci oraz reprezentanci branż: biurowej, mieszkalnictwa, handlu, opieki zdrowotnej, sportu, logistyki i przemysłu.

W tym roku targi odbędą się w dniach 10-13 marca. Powierzchnia wystawowa targów wynosić będzie 19 400 m kw. Uczestniczyć w nich będzie ponad 90 krajów, przeszło 2 tys. firm, 21 tys. indywidualnych osób, w tym 430 dziennikarzy, 3 tys. dyrektorów i prezesów oraz 4,5 tys. inwestorów.(PAP)