Jak poinformowała  Agnieszka Korzeniowska z wrocławskiego MPK, przedsiębiorstwo otrzymało w postępowaniu oferty od dwóch konsorcjów: EvoBus i Mercedes-Benz Leasing Polska oraz mLeasing i MAN Truck & Bus Polska.

"Po szczegółowej analizie, miejski przewoźnik uznał pierwszą ofertę za korzystniejszą. Konsorcjum zaoferowało sumę ponad 168 mln zł brutto i 4-letnią gwarancję na dostarczane autobusy. Częściami składowymi oferowanej kwoty jest wartość czynszu za 10-letnią dzierżawę, a także wartość systemu monitoringu oraz deklarowanych materiałów, części i podzespołów potrzebnych do obsługi technicznej pojazdów w okresie 10 lat" - wyjaśniła.

Dodała, że w ramach umowy EvoBus i Mercedes-Benz chcą wydzierżawić 40 przegubowych autobusów Mercedes-Benz Citaro i 20 autobusów typu solo - model Citaro 2.

"To obecnie jedne z najnowocześniejszych autobusów miejskich. Spełniają restrykcyjne normy emisji spalin i posiadają udogodnienia, takie jak klimatyzacja, niska podłoga, monitoring czy system informacji pasażerskiej. Mamy już w swojej flocie 102 pojazdy tego typu, to prawie jedna trzecia całego taboru autobusowego" - powiedziała, cytowana w komunikacie, Jolanta Szczepańska, prezes wrocławskiego MPK.

MPK zatrudnia ponad 2,3 tys. osób, tabor firmy liczy 312 autobusów i 225 tramwajów. (PAP)