Dzięki kampanii osoby w wieku emerytalnym mają zyskać informacje na temat możliwości podejmowania różnego typu aktywności. W spotach filmowych, przygotowanych na potrzeby kampanii, ukazane są cztery osoby, które z dwóch alternatyw wybierają życie aktywne, rozwijają swoje zainteresowania i pasje.

„Nie ma nic złego w spędzaniu czasu wolnego w domu, przy książce i herbacie. Nie ma nic złego w rozwiązywaniu krzyżówek. Nie należy jednak dopuścić do tego, by osamotnienie, smutek i monotonia odebrały seniorom radość z życia” – powiedziała PAP Maria Sitarska z Centrum.

Filmom, które poza internetem będzie można zobaczyć w jednej z telewizji kablowych, towarzyszą plakaty, ulotki informacyjne i kalendarzyk. Zachęceni kampanią seniorzy mają trafić do Centrum Inicjatyw Senioralnych.

„W naszym centrum można skorzystać z bazy inicjatyw proseniorskich, pracownicy Centrum chętnie pomogą zorientować się w programie wydarzeń, wspólnie zaplanujemy wolny czas, wskażemy miejsca, w których znaleźć można nowych znajomych z podobną pasją i ciekawością świata” - powiedziała Sitarska.

W ramach kampanii stworzono cztery spoty pokazujące historie: Bożeny, Oli, Mity i Zbyszka, którzy wybrali aktywny sposób spędzania wolnego czasu poza domem – stało się to dzięki wizycie tych osób w Centrum.

W rolę bohaterów kampanii wcielili się wolontariusze i przyjaciele Centrum Inicjatyw Senioralnych, na co dzień osoby bardzo aktywne, swoją postawą, życiową energią i humorem zachęcające rówieśników do smakowania życia i korzystania z bogatej oferty wydarzeń przygotowanych z myślą o seniorach w mieście.

Centrum Inicjatyw Senioralnych jest miejską jednostką organizacyjną, powołaną uchwałą Rady Miasta Poznania z inicjatywy Miejskiej Rady Seniorów.