Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy obwodnicy Przecławia i Warzymic oraz nowego węzła drogowego Szczecin Zachód na połączeniu z autostradą A6. W sumie ma powstać ok. 6,5 km drogi.

Najniższą ofertę złożyła firma Energopol Szczecin S.A., która zaproponowała ponad 140 mln zł, natomiast najdroższą - konsorcjum firma Gotowski – Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o., Trakcja PRKil S.A. i Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z.o.o. - w wysokości ponad 194 mln zł.

Wszystkie oferty przekroczyły kwotę, jaka została przeznaczona na tę inwestycję. GDDKiA zamierzała przeznaczyć na nią 106,5 mln zł.

Każdy z oferentów zapewnił wydłużenie czas gwarancji do 10 lat oraz skrócenie czasu realizacji do 34 miesięcy.
Drogowcy nie poinformowali, kiedy konkretnie nastąpi rozstrzygnięcie przetargu. Mateusz Grzeszczuk ze szczecińsko oddziału GDDKiA powiedział w rozmowie z PAP, że planowane jest wystąpienie o zwiększenie środków na budowę obwodnicy.

Jak informuje GDDKiA budowa obwodnicy „doprowadzi do rozdzielenia ruchu lokalnego od ruchu tranzytowego”. „Powstanie tej drogi znacznie poprawi skomunikowanie Szczecina z siecią autostrad i dróg ekspresowych. W ramach inwestycji planowana jest również budowa nowego węzła drogowego Szczecin Zachód na połączeniu z autostradą A6 przy jednoczesnym zamknięciu obecnie funkcjonującego węzła, który powstał w latach 30 ubiegłego wieku i nie spełnia współczesnych parametrów (południowe łącznice wykonane są z kostki brukowej)” - czytamy w przesłanym komunikacie.

Zakończenie budowy obwodnicy Przecławia i Warzymic planowane jest na 2021 r. (PAP)

Dowiedz się więcej z książki
Prawo zamówień publicznych. Komentarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł