O tym, że najchętniej wybieraną przez polskich przedsiębiorców formą komunikacji z klientem jest bezpośredni kontakt" – świadczą wyniki badań przeprowadzonych przez pracownię Ipsos MORI na zlecenie Microsoftu.

 

O wyższości tej formy kontaktu z klientem przekonanych jest 33 proc. rodzimych przedsiębiorców — wynika z sondażu.

 

"Reprezentanci firm z Europy najczęściej prowadzą korespondencję e-mailową (34 proc. wskazań). W Polsce ten sposób wybrało 28 proc. uczestników badania" — czytamy w artykule.

 

"Choć pracownicy MSP w Polsce preferują bezpośrednie spotkania z klientami, warto, aby podczas ich trwania korzystali z rozwiązań chmurowych. Dzięki temu w czasie rzeczywistym mogą sięgać po istotne dane, do których mają bezpieczny dostęp i nie muszą wracać po nie do biura. Ponadto dzięki nowoczesnym technologiom przedsiębiorcy mogą chociażby współtworzyć dokument zamówienia z klientem, przeprowadzić prezentację na żywo czy zaprosić na spotkanie innego pracownika przez Skype'a" - argumentuje w wypowiedzi dla "Pulsu Biznesu" Tomasz Dorf, odpowiedzialny za sektor małych i średnich przedsiębiorstw w polskim oddziale Microsoftu.

 

Elastyczny i mobilny styl pracy ("badania wykazały, że tylko połowa reprezentantów MSP pytanych o miejsce kończenia swych codziennych obowiązków służbowych wskazała siedzibę firmy") to domena nie tylko sektora nowoczesnych usług czy start-upów, ale również tradycyjnych biznesów - podsumowuje "Puls Biznesu". (PAP)