Umieszczenie informacji o kancelarii na stronach internetowych, na które internauci wchodzą nie po to, aby szukać pomocy prawne można uznać za sprzeczne z zasadami etyki radcy prawnego. Reklama kancelarii powinna pojawiać się na fachowym portalu związanym z daną dziedziną usług prawnych.  Za umieszczenie ogłoszenia na innej stronie grozi postępowanie dyscyplinarne.
Jak wynika ze stanowiska Komisji Etyki Krajowej Rady Radców Prawnych: "Dbałość o godność zawodu i dochowanie dobrych obyczajów wymagają niewątpliwie od radcy prawnego zachowania podkreślającego poczucie wartości zawodu, jego społecznej funkcji, szacunku dla niego, troski o jego wizerunek, a także poszanowania tradycji  etycznej zawodu stawiającej ponadstandardowe wymagania. Oznaczać to powinno obowiązek unikania informowania o wykonywaniu zawodu w sposób, który mógłby być odebrany jako działanie natarczywe, nachalne, narzucające się, krzykliwe, naruszające estetyczny dobry smak. Tego rodzaju zachowania należałoby uznać za niestosowne a wiec nieodpowiednie dla rangi zawodu”

Interes klienta nie usprawiedliwia obrażania drugiej strony>>

Dowiedz się więcej z książki
Etyka zawodu radcy prawnego i adwokata. Kazusy. Objaśnienia. Orzecznictwo
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł