Dużą popularnością cieszą się bilety jednorazowe, które umożliwiają także przesiadanie się. Ich sprzedaż wzrosła z ok. 23 mln sztuk w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 r. do ok. 25,3 mln sztuk w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2015 r.

Rośnie także popularność biletów długookresowych - podkreśla ZTM. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 r. pasażerowie kupili prawie 2,6 mln kontraktów 30- oraz ponad 870 tys. 90-dniowych. W analogicznym okresie bieżącego roku sprzedaż wzrosła odpowiednio do ponad 2,8 mln i prawie 940 tys. kontraktów.

Większa sprzedaż przełożyła się wprost na większe dochody. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku 2014 r. dochód z tytułu sprzedaży biletów wyniósł ok. 565,5 mln zł. W pierwszych trzech kwartałów roku 2015 dochód wzrósł do ponad 605 mln zł, czyli o 39,5 mln zł.

ZTM przypomina, że w marcu bieżącego roku uruchomił cztery nowe Punkty Obsługi Pasażerów na stacjach II linii metra, a w lipcu kolejny punkt w centrum handlowym Blue City. Ułatwiają one dostęp do zakupu biletów.

Ponadto kierownik Działu Zarządzania Infrastrukturą Przystankową Robert Człapiński poinformował, że do czwartku w Warszawie ustawionych zostało 721 nowych wiat przystankowych - 279 konkursowych, 155 konserwatorskich oraz 287 seryjnych. W sumie nowych wiat wszystkich rodzajów ma być 1580 - 413 konkursowych; 212 konserwatorskich i 955 seryjnych - powiedział Człapiński.

Zgodnie z umową, w ramach koncesji, wiaty, na własny koszt buduje firma AMS SA w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Wynagrodzenie firmy stanowią wpływy z wynajmu powierzchni reklamowej na przystankach.

Wszystkie wiaty mają być ustawione do końca 2016 r. Nowych wiat są trzy rodzaje: tzw. wiaty konkursowe, wyłonione w konkursie organizowanym przez miasto w 2006 roku - staną w najbardziej reprezentacyjnych i ważnych komunikacyjnie lokalizacjach. Wiaty konserwatorskie – w obszarach objętych nadzorem konserwatorskim. Natomiast praktyczne i uniwersalne wiaty seryjne - w pozostałej części miasta, w centrach dzielnic oraz przy głównych ciągach komunikacyjnych poza ścisłym centrum.(PAP)