Jak poinformowała w środę rzeczniczka dolnośląskiego oddziału GDDKiA Magdalena Szumiata, pierwszy z przetargów dotyczy ponad 16-kilometrowego fragmentu trasy z Bolkowa do Kamiennej Góry. Na wybudowanie tego fragmentu wykonawca będzie miał 50 miesięcy. Oferty można składać do 31 lipca – podała Szumiata.

Drugi z przetargów dotyczy ponad 15-kilometrowego odcinka z Kamiennej Góry do Lubawki (granica z Czechami). Tu wykonawca na realizację będzie miał 37 miesięcy, a oferty w przetargu można składać do 26 lipca.

Budowa 31 kilometrów trasy S3 od węzła w Bolkowie do granicy Polski w Lubawce będzie kosztować 3,2 mld zł. Na tym odcinku powstaną 62 obiekty inżynieryjne, to m.in. mosty, wiadukty i przejścia dla zwierząt. Planowane są trzy węzły drogowe oraz dwa tunele o długości ok. 2300 m i ok. 320 m.

Na Dolnym Śląsku obecnie budowany jest fragment trasy S3 łączący Nową Sól (Lubuskie) z Bolkowem. Całość tej inwestycji ma kosztować ponad 3 mld zł, a w całości odcinek powinien być przejezdny w 2018 r.

Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.

Za trzy miesiące do realizacji ma zostać przekazany ostatni odcinek S3 na północy kraju. Chodzi o 35-kilometrowy fragment łączący Troszyn ze Świnoujściem. (PAP)

Dowiedz się więcej z książki
Prawo zamówień publicznych. Komentarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł