"W całym regionie przy udziale europejskich środków zamierzamy poprawić bezpieczeństwo i standard podróżowania na 14 odcinkach wojewódzkich tras o łącznej długości ok. 350 kilometrów. Część inwestycji zrealizujemy też w oparciu o środki własne województwa. W sumie w woj. kujawsko-pomorskim przebudujemy w najbliższych latach 600 kilometrów dróg" - podkreślił marszałek województwa kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki.

Według informacji przekazanych przez władze województwa droga wojewódzka nr 240 ze Świecia do Tucholi jest jedną z tras w regionie, na których notowane są największe natężenia ruchu. W trakcie doby przejeżdża nią od 6 do 11 tysięcy pojazdów. Trasa umożliwia mieszkańcom powiatów świeckiego i tucholskiego dojazd do drogi krajowej nr 22, a wkrótce także do budowanej trasy S5. Jest to także część szlaku pomiędzy autostradą A1 i środkowym pobrzeżem Bałtyku.

Rozstrzygnięty przetarg obejmuje odcinek do skrzyżowania ul. Warszawskiej i Nowodworskiego w Tucholi do Bysławia o długości 12 kilometrów oraz trzykilometrowy fragment pomiędzy Polskim Konopatem oraz drogą krajową nr 91 w Świeciu.

"Jezdnia po przebudowie zostanie wzmocniona i otrzyma szerokość 7 metrów. Zaplanowano też remonty mostów w Rudzkim Młynie na rzece Stążka i w Szumiącej na strudze Szumiąca oraz wiaduktu nad linią kolejową w Terespolu Pomorskim. Przebudowę przejdzie też kilkanaście przepustów, zatok autobusowych, miejsc postojowych i chodników" - wskazała rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu Beata Krzemińska.

Dodała, że w ramach inwestycji planowana jest również budowa drogowego obejścia Płazowa. "Powstaną tam dodatkowe miejsca parkingowe dla samochodów osobowych oraz autobusów, a także punkt do kontroli i ważenia pojazdów. Pojawi się też stacja meteorologiczna z kamerami. Dzięki współpracy z samorządami lokalnymi przy trasie powstaną też ciągi pieszo-rowerowe" - uzupełniła Krzemińska.

W przetargu uczestniczyło 5 firm i konsorcjów, ale najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska. Wykonawca zadeklarował realizację zadania za kwotę 72 mln zł i objęcie prac 7-letnią gwarancją. Podpisanie umowy i przekazanie placu budowy będzie możliwe po uprawomocnieniu się decyzji o wyborze wykonawcy. Zakończenie prac planowane jest po roku od momentu podpisania umowy. (PAP) 

Przygotowanie i realizacja inwestycji w zakresie dróg publicznych. Komentarz
Patrycja Antoniak, Maksymilian Cherka, Filip Elżanowski, Krzysztof Andrzej Wąsowski
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł