Wykonawcą modernizacji trasy jest hiszpańska firma FCC Contruccion, której w sierpniu tego roku prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz wypowiedział umowę na budowę w Olsztynie linii tramwajowej.

Dyrektor Wojewódzkiego Zarządu Dróg w Olsztynie Waldemar Królikowski powiedział PAP, że prace budowlane na drodze nr 503 są opóźnione i sytuacja jest napięta.

"Zgodnie z umową wykonawca miał zakończyć remont w lipcu tego roku, ale tak się nie stało. Zgodnie z planem naprawczym firma zobowiązała się do zakończenia inwestycji do 4 grudnia tego roku, ale teraz po ostatnich ustaleniach opóźnienia w budowie już wynoszą miesiąc" - powiedział Królikowski. Podkreślił, że hiszpańscy wykonawcy zaczęli układać teraz na odcinku próbnym jezdni masę bitumiczną.

Dodał, że w ostatnim tygodniu inwestor, jakim jest Zarząd Dróg Wojewódzkich, wysłał do hiszpańskiej spółki ostrzeżenie. Zaznaczył, że według początkowego harmonogramu budowy, mimo, iż minęło ponad 82 proc. czasu przeznaczonego na realizację budowy, to stan zaawansowania prac wynosi 28 proc.

"Zmodernizowana droga ma przede wszystkim ułatwić życie mieszkańcom, którzy dojeżdżają do pracy i szkół. Ukończone są dojazdy i mosty, mieszkańcy czekają tylko na zakończenie remontu trasy" - podkreślił. Remont drogi kosztować będzie 66,5 mln zł a unijne dofinansowanie inwestycji wynosi 95 proc.

Z rzeczniczką FCC Contruccion Karoliną Szydłowską do czasu nadania depeszy PAP nie udało się skontaktować.

Droga wojewódzka 503 Elbląg-Suchacz wiedzie wzdłuż Zalewu Wiślanego, przechodząc przez miejscowości turystyczne; spory ruch panuje na niej podczas sezonu wakacyjnego. Mieszkańcy nadzalewowych miejscowości skarżą się, że przez opóźnione prace budowlane tracą turystów.

Firma FCC Contruccion miała zbudować w Olsztynie linię tramwajową, ale z powodu małego postępu prac gmina wypowiedziała jej umowę na realizację inwestycji. Gmina Olsztyn od zeszłego tygodnia przejmuje budowę od hiszpańskiej spółki, tak by jeszcze we wrześniu w przetargu wyłonić firmy chętne do dokończenia trasy tramwajowej. Prace budowlane przy inwestycji wartej 250 mln zł rozpoczną się ponownie wiosną 2014 roku. Aby nie przepadła unijna dotacja, linia tramwajowa w Olsztynie musi być wykonana do końca 2015 roku. Unijne wsparcie projektu wynosi 85 proc.