– Od dawna środowisko adwokackie nawołuje do zliberalizowania przepisów o reklamie – mówi mecenas Maciej Ślusarek z Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie. – Ale po głębszym zastanowieniu nikt nie oczekuje wprowadzenia możliwości reklamowania. Uważam zresztą, że reklama w tym zawodzie nigdy nie będzie skuteczna.
Klienci nie kierują się reklamą, a rekomendacjami - najczęściej wybierani są prawnicy polecani przez kogoś zaufanego lub przez użytkowników portali.
Obecnie polecają głównie użytkownicy sieci. Sprawy wymagające pomocy prawnej są bowiem często drażliwe i wstydzimy się rozmawiać o nich ze znajomymi.
– Pytamy więc internet, a użytkownicy polecają nam prawników na podstawie swoich doświadczeń – mówi Monika Świedrych, prezes portalu Prawos, który ułatwia szukanie usług prawnych w sieci. Więcej>>

Prawo gospodarcze najtrudniejsze na egzaminach zawodowych>>