Rzeczniczka dodała, że zaproszenia zostaną wystosowane do wybranych podmiotów po uzgodnieniu przez centralę GDDKiA dokumentów przetargowych.

Przypomniała, że w pierwszym etapie przetargu na budowę obwodnicy Sanoka wpłynęło w sumie 20 ofert - 10 od firm i 10 od konsorcjów. GDDKiA sprawdzała m.in. zdolność tych podmiotów do należytego wykonania zamówienia, a w szczególności ich rzetelność, kwalifikacje i doświadczenie.

"Teraz po analizie dokumentów do drugiego etapu przetargu zakwalifikowaliśmy 18 podmiotów, które złożą oferty cenowe"- powiedziała Rarus.

W drugim etapie przetargu przyjęte zostały trzy kryteria oceny ofert: cena, okres gwarancji jakości oraz termin wykonania.

Obwodnica Sanoka będzie realizowana systemem projektuj-buduj, dzięki temu powstać ma szybciej. System ten zakłada bowiem zastąpienie dwóch odrębnych przetargów - na projektowanie i realizację inwestycji - tylko jednym przetargiem na projekt i wykonanie. Planowany czas realizacji to trzy lata - 1 rok na projektowanie, dwa lata na budowę.

Według Rarus prace budowlane mają rozpocząć się w październiku 2017 r., a zakończyć na początku 2020 r.

Rzeszowski oddział GDDKiA ma już gotową koncepcję projektową inwestycji oraz ustalony jest już jej przebieg. Obwodnica będzie mieć długość ok. 7 km i będzie częścią drogi krajowej nr 28, która biegnie od miejscowości Zator (woj. małopolskie) do przejścia granicznego z Ukrainą w Medyce (woj. podkarpackie).

W związku z przebiegiem obwodnicy nie będzie konieczności wyburzania budynków mieszkalnych. Jak zaznaczyła Rarus, trasa przebiegać będzie jednak przez tereny ogródków działkowych, na których zlokalizowany są wiaty i obiekty gospodarcze. "Wystąpi konieczność rozbiórki tych obiektów" - dodała.

Według wstępnych szacunków koszt sanockiej obwodnicy wynieść ma ok. 250 mln zł. W ciągu doby przez Sanok przejeżdża ok. 25 tys. samochodów. (PAP)