Grażyna J. Leśniak

Grażyna J. Leśniak

Kontakt: Grazyna.Lesniak@wolterskluwer.com

Artykuły autora

50-latkowie na rynku pracy. CIOP-PIB wyróżniony za kampanię społeczną „Siła Wieku”

Prawo pracy Rynek pracy

W Polsce, gdzie wskaźnik zatrudnienia osób w wieku 55–64 lata należy do najniższych w Europie, konieczne są pilne działania ograniczające dyskryminację ze względu na wiek oraz wspierające dojrzałych pracowników w utrzymaniu aktywności zawodowej. Mimo bowiem rosnącej liczby pracowników 50+ stereotypy i dyskryminacja ze względu na wiek wciąż są wyraźne: osoby w wieku przedemerytalnym są mniej chętnie zatrudniane niż te z innych grup wiekowych.

09.12.2025

Lewiatan: Nowe zasady zatrudniania cudzoziemców wymagają doprecyzowania

Prawo pracy Rynek pracy

Nowe regulacje dotyczące zatrudniania cudzoziemców miały ograniczyć biurokrację, zwiększyć skuteczność i przewidywalność całego procesu oraz ułatwić firmom pozyskiwanie wysoko wykwalifikowanych pracowników spoza UE. Choć część regulacji jest jasno sformułowana, w praktyce wiele zależy od interpretacji poszczególnych urzędów. Dlatego - zdaniem Konfederacji Lewiatan - pożądane byłoby ujednolicenie stosowania nowych przepisów, które zapewniłoby większą przejrzystość i stabilność procedur.

09.12.2025

Neutralne nazwy stanowisk - co myślą Polacy. Badanie Pracuj.pl

Prawo pracy Rynek pracy

Już 24 grudnia 2025 roku wchodzi w życie nowelizacja kodeksu pracy, która nakłada na pracodawców obowiązek stosowania neutralnych płciowo nazw stanowisk. Jak wynika z najnowszego badania Pracuj.pl, aż 67 proc. respondentów uważa, że nowe przepisy przyniosą pozytywne skutki dla rynku pracy. Regulacje te mogą okazać się kluczowe dla aktywizacji zawodowej, szczególnie w przypadku kobiet, dla których język inkluzywny stanowi istotną zachętę do udziału w rekrutacji.

09.12.2025

Miliony z publicznych pieniędzy idą na promocję ministerstw

Zamówienia publiczne Finanse publiczne Administracja publiczna Prawo pracy Prawo europejskie

Ponad 2,1 mln zł wydał resort pracy w 2024 r. na kampanie promujące program „Aktywny rodzic” w stacjach radiowych i telewizyjnych. Kolejne 2,6 mln zł poszło na usługi agencji reklamowych i współpracę z innymi organizacjami. A to niejedyne wydatki informacyjne MRPiPS. Brakuje regulacji w zakresie wydatkowania przez podmioty publiczne środków przeznaczanych na tzw. reklamę państwową. Jest szansa, że to się zmieni, bo w nowej ustawie medialnej mają zostać określone zasady wydatkowania publicznych pieniędzy na taką reklamę w mediach.

09.12.2025

Będą zmiany w finansowaniu programów PFRON. Prezydent podpisał ustawę

Prawo pracy Niepelnosprawność

Programy służące rehabilitacji społecznej i zawodowej, w szczególności adresowane do osób z niepełnosprawnościami oraz do rodzin, których członkami są osoby z niepełnosprawnościami, zatwierdzone przez Radę Nadzorczą Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, będą mogły realizowane przy współfinansowaniu ze środków pomocowych Unii Europejskiej - w piątek, 5 grudnia, prezydent podpisa.

05.12.2025
1    1  2  3  4  5  6  7  8  9    919