Monika Sewastianowicz

Monika Sewastianowicz

Kontakt: M.Sewastianowicz@wolterskluwer.com

Artykuły autora

Nabór ekspertów w ramach Programu Fundusze Europejskie

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) prowadzi nabór ekspertów w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) na lata 2021-2027 w ramach dziedzin: szkolnictwo wyższe oraz dostępność. Centrum zaprasza wszystkie osoby posiadające kwalifikacje oraz chcące brać udział przy wyborze przyszłościowych projektów uczelni i szkół wyższych. Nabór potrwa do 31 maja 2024 r.

22.04.2024

Cenzura internetu coraz bliżej? Przepisy mało precyzyjne, a ochrona pozorna

Prawo karne Rynek Prawo unijne

Według Komisji Europejskiej Polska nie wykonuje przepisów dotyczących usuwania z internetu treści o charakterze terrorystycznym. Teraz to się zmieni – blokowanie będzie łatwiejsze. Rodzi się jednak pytanie, na ile nowe przepisy będą chronić firmy i użytkowników przed nieuzasadnionym działaniem służb. Zdaniem prawników prawo do zaskarżania decyzji o usunięciu treści do sądu administracyjnego w praktyce nie zadziała właściwie.

20.04.2024

Licealiści chętnie korzystają z narzędzi AI

Zarządzanie oświatą

Aż 6 na 10 uczniów liceów STO używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji do celów związanych z nauką w szkole. Wsparcie narzędzi AI okazuje się szczególnie pożądane w przypadku języka polskiego i języków obcych. Dominuje korzystanie z chata GPT - wynika z badania licealistów przeprowadzonego w przez Społeczne Towarzystwo Oświatowe (STO), największą organizację oświaty niepublicznej.

19.04.2024

Nauczyciela nie można zmusić do podawania insuliny, przepisy na razie bez zmian

Zarządzanie oświatą

Podawanie leków podczas pobytu ucznia w szkole przez pracowników szkoły może odbywać się wyłącznie za ich pisemną zgodą oraz na podstawie upoważnienia przez rodzica - wynika z zaleceń dotyczących postępowania w sytuacji, gdy u ucznia nastąpi ciężka reakcja alergiczna. Zalecenia dołączone są do obwieszczenia resortu zdrowia. Problematyczna jest natomiast kwestia dotycząca uczniów chorych na cukrzycę.

19.04.2024

Uczelnie publiczne z największą liczbą publikacji

Zarządzanie oświatą

W latach 2017–2021 udział artykułów zgłaszanych przez uczelnie publiczne wynosił około 86 proc. Instytuty Polskiej Akademii Nauk (PAN) zgłaszały średnio 8 proc. artykułów, natomiast uczelnie niepubliczne średnio 3 proc. Pozostałe typy instytucji naukowych: uczelnie kościelne oraz instytuty badawcze zgłaszały od 1 do 2 proc. artykułów - wynika z raportu Ośrodka Przetwarzania Informacji.

18.04.2024
1    1  2  3  4  5  6  7  8  9    2209