Jak poinformowała w poniedziałek Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), w przetargu przeanalizowano oferty złożone przez 13 wykonawców.

Najkorzystniejsza oferta – mediolańskiej firmy Salini Impregilo zawiera cenę brutto nieco ponad 615 mln zł oraz termin realizacji inwestycji w ciągu 22 miesięcy od daty zawarcia umowy i gwarancję jakości na 10 lat. Do terminu realizacji robót nie wlicza się okresu zimowego (od 15 grudnia do 15 marca).

Według drogowców umowa z wykonawcą będzie mogła być zawarta po przeprowadzeniu kontroli postępowania przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Postępowanie obejmuje wybudowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 o długości 6,1 km w górskim terenie miedzy Skomielną Białą i Chabówką, a także m.in. dwóch węzłów drogowych „Skomielna Biała” i „Zabornia”, 17 obiektów inżynierskich (wiadukty, estakady), w tym najdłuższego liczącego 992 metry.

GDDKiA zapowiada, że w piątek otwarte będą oferty od wykonawców na budowę innego odcinka S7: Naprawa – Skomielna Biała (ok. 3 km) wraz z dwukomorowym tunelem liczącym ok. 2 km długości.

Do przyszłego poniedziałku zarządca dróg czeka na wyjaśnienia od firm, które chcą budować kolejny odcinek S7 między Lubniem i Naprawą. Oferty na ten 7,6 km odcinek złożyło 12 wykonawców. Kontrakt będzie zakładał wybudowanie dwujezdniowej drogi klasy S, dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych „Lubień” i „Krzeczów” i 10 obiektów inżynierskich.

„Podpisanie umów z wykonawcami na wszystkie trzy odcinki S7 od Lubnia do Rabki przewidywane jest w pierwszym kwartale 2016 r.” - zapowiedziała rzeczniczka.

Droga krajowa nr 7 (na niektórych odcinkach S7) jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce. Będzie przebiegać od Gdańska do Rabki-Zdroju. Jej długość wyniesie ok. 720 km. Nową trasę zlokalizowano w większości w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga połączy aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską. (PAP)