Patrycja Rojek-Socha

Patrycja Rojek-Socha

Kontakt: Patrycja.Rojek@wolterskluwer.com

Artykuły autora

Greenberg Traurig z nagrodą Kancelarii Roku 2021 IFLR w Polsce

Rynek

Warszawskie biuro międzynarodowej kancelarii Greenberg Traurig otrzymało prestiżową nagrodę Kancelarii Roku 2021 w Polsce, przyznaną przez International Financial Law Review (IFLR). Nagrody IFLR Europe 2021 Awards uhonorowują najbardziej innowacyjne kancelarie i transakcje ubiegłego roku.

30.04.2021

Służby coraz chętniej sięgają po dane obywateli - jest petycja o zmianę prawa

Policja

Już 5 tysięcy podpisów zebrano pod petycją dotyczącą zmian w przepisach umożliwiających większą kontrolę nad pozyskiwaniem przez służby danych. Kampanię "Podsłuch jak się patrzy" uruchomiła Fundacja Panoptykon, a czas jest istotny także z punktu widzenia przyjętej ostatnio przez Sejm noweli kodeksu postępowania karnego, która dodatkowo poszerza kompetencje służb.

30.04.2021

Jedni zaszczepieni, inni czekają - duże dysproporcje w sądach i prokuraturach

Wymiar sprawiedliwości Koronawirus

Od kilku tygodni trwa szczepionkowy chaos w sądach, ale także w prokuraturach. Nie znaczy to, że wszędzie jest tak samo. W jednych sądach szczepienia - mimo braku uregulowania - przebiegają bez większych problemów, w innych sędziowie i pracownicy szczepią się rocznikowo lub "na własną rękę". Szansą mogłyby być szczepienia w ramach zakładu pracy, ale trwają analizy jak zebrać wystarczającą liczbę osób.

30.04.2021

Sędziowie z Krakowa będą tłumaczyć się ze szczepień

Wymiar sprawiedliwości Koronawirus

Czynnościami wyjaśniającymi zakończył się incydent podczas szczepienia sędziów w jednym z krakowskich punktów na początku kwietnia. Rzecznik Dyscyplinarny Sędziów Sądów Powszechnych sprawdza czy uchybili godności urzędu szczepiąc się lub usiłując się szczepić poza kolejnością.

28.04.2021

Promocja lodów ściąga tłumy dzieci do sklepów - problem zdrowotny czy prawny?

Prawo karne Koronawirus

Papierki po lodach za 200 tys. zł i przepychanki pod zamrażarkami w sklepach – to efekt bardzo obecnie popularnej akcji promocyjnej. Strach przed trzecią falą pandemii schodzi na dalszy plan, gdy w grę wchodzi zakup nowych lodów promowanych przez popularnych wśród dzieci i nastolatków youtuberów. A w tle pytania o odpowiedzialność za wywoływanie zagrożenia epidemicznego.

28.04.2021
1    606  607  608  609  610  611  612  613  614    1098