Dostawa kurierska – prawa konsumenta

Urząd przypomina, że konsument ma prawo do rzetelnej informacji o terminie dostawy. Sprzedawca powinien dostarczyć paczkę w uzgodnionym terminie. Jeśli go nie określił, ma na dostawę maksymalnie 30 dni.

– To nie tylko luźna obietnica sprzedawcy – to konkretne zobowiązanie – podkreśla UOKiK.

W przypadku uszkodzonej lub opóźnionej paczki reklamację należy złożyć u tego przedsiębiorcy, z którym zawarto umowę. Przy zakupach online najczęściej składa się ją do sprzedawcy. Przy samodzielnym zamówieniu usługi dowozu należy złożyć reklamację w firmie kurierskiej.

Z kolei przy wysyłaniu prezentów zaleca się odpowiednie zabezpieczenie paczki, używając mocnego kartonu, taśmy klejącej i wypełniaczy, takich jak papier, folia bąbelkowa czy gąbka.

Fałszywe SMS-y

Przedświątecznym zakupom mogą towarzyszyć fałszywe SMS-y lub e-maile, dotyczące np:

  • przekierowania paczki;
  • śledzenia przesyłki;
  • niewłaściwego adresu;
  • braku opłat lub cła.

UOKiK uczula, by szczególnie zwrócić uwagę na adres strony internetowej, na który należy kliknąć. Jeśli różni się od adresu, z jakiego korzysta sklep internetowy, może to być próba oszustwa. Najlepiej nie klikać na taki link, nie należy również podawać na takiej stronie danych wrażliwych.

W przypadku podejrzanych wiadomości SMS należy przekierować je do CERT Polska na numer 8080, a próby oszustwa zgłaszać na incydent.cert.pl.

>> Czytaj także: Fundacja będzie pozywać deweloperów w nowym trybie grupowym