Dostawa kurierska – prawa konsumenta
Urząd przypomina, że konsument ma prawo do rzetelnej informacji o terminie dostawy. Sprzedawca powinien dostarczyć paczkę w uzgodnionym terminie. Jeśli go nie określił, ma na dostawę maksymalnie 30 dni.
– To nie tylko luźna obietnica sprzedawcy – to konkretne zobowiązanie – podkreśla UOKiK.
W przypadku uszkodzonej lub opóźnionej paczki reklamację należy złożyć u tego przedsiębiorcy, z którym zawarto umowę. Przy zakupach online najczęściej składa się ją do sprzedawcy. Przy samodzielnym zamówieniu usługi dowozu należy złożyć reklamację w firmie kurierskiej.
Z kolei przy wysyłaniu prezentów zaleca się odpowiednie zabezpieczenie paczki, używając mocnego kartonu, taśmy klejącej i wypełniaczy, takich jak papier, folia bąbelkowa czy gąbka.
Fałszywe SMS-y
Przedświątecznym zakupom mogą towarzyszyć fałszywe SMS-y lub e-maile, dotyczące np:
- przekierowania paczki;
- śledzenia przesyłki;
- niewłaściwego adresu;
- braku opłat lub cła.
UOKiK uczula, by szczególnie zwrócić uwagę na adres strony internetowej, na który należy kliknąć. Jeśli różni się od adresu, z jakiego korzysta sklep internetowy, może to być próba oszustwa. Najlepiej nie klikać na taki link, nie należy również podawać na takiej stronie danych wrażliwych.
W przypadku podejrzanych wiadomości SMS należy przekierować je do CERT Polska na numer 8080, a próby oszustwa zgłaszać na incydent.cert.pl.
>> Czytaj także: Fundacja będzie pozywać deweloperów w nowym trybie grupowym
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.










