Weronika Herbet-Homenda

Artykuły autora

Ekościema i zwodnicze interfejsy pod lupą prezesa UOKiK-u

Rynek i konsument

Pierwsze półrocze 2024 r. upłynęło prezesowi UOKiK-u dość pracowicie. W kolejnych komunikatach publikowanych na swojej stronie internetowej informował o coraz to nowych postępowaniach i decyzjach – zarówno w sprawach konsumenckich, jak i antymonopolowych. Na tapecie znalazł się oczywiście e-commerce, ale i tradycyjne kanały sprzedaży. Jakie obszary aktywności UOKiK zasługują na szczególna uwagę i są zwiastunem dalszych działań organu - zastanawia się Weronika Herbet-Homenda, prawniczka w BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy.

02.07.2024

Ochrona konsumentów na rynku finansowym coraz lepsza

Rynek i konsument Prawo europejskie

Rok 2024 rozpoczyna kilkuetapową transformację ochrony konsumenckiej na rynku finansowym. Część zmian prawnych już weszła w życie, inne dopiero nadejdą. Ich kluczowym celem jest bardziej efektywna ochrona konsumentów przed nadmiernym zadłużeniem i innymi ryzykami, związanymi w szczególności z rozwojem nowych technologii i digitalizacją rynku finansowego - piszą Kamilla Pomorska, radca prawny oraz Weronika Herbet-Homenda, prawnik w BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy.

27.01.2024

Nowe zasady informowania o promocjach funkcjonują już rok

Rynek i konsument

Patrząc na dynamikę działań UOKiK, można się spodziewać, że w 2024 roku walka z nieuczciwymi promocjami przybierze na sile. Przedsiębiorcy, którzy mieli już rok na odnalezienie się w nowej, omnibusowej rzeczywistości, nie będą już mogli skutecznie bronić się słabą znajomością i „świeżością” nowych regulacji. Pojawią się też zapewne pierwsze kary i kolejne zarzuty - pisze Weronika Herbet-Homenda, prawniczka w BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy.

12.12.2023

Koniec naciągania klientów przez sklepy internetowe coraz bliżej

Rynek i konsument Prawo AI

Aktualnie polskie przepisy nie przewidują żadnych szczególnych regulacji w zakresie dark patterns. Za zwodnicze interfejsy można ścigać firmy jedynie na podstawie ogólnych przepisów, w szczególności dotyczących naruszenia zbiorowych interesów konsumentów lub ochrony danych osobowych. Taki stan prawny zmieni się wkrótce - pisze Weronika Herbet-Homenda, prawniczka w BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy.

01.07.2023

Obniżki cen bez manipulacji – Omnibusowa rewolucja coraz bliżej

Rynek i konsument Prawo europejskie

Sztuczne zawyżanie cen, aby później móc je obniżyć i ogłosić promocję – takie właśnie praktyki były impulsem dla wprowadzenia nowych regulacji, które nakazują przedsiębiorcom informującym o obniżce podanie nie tylko ceny przed i obniżce, lecz również najniższej ceny z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Trwają właśnie prace na polską ustawą implementującą unijną dyrektywę.

03.10.2022
1  2