Mikołaj Lech

Artykuły autora

Opisowe logo firmy - atrakcyjne marketingowo, ale trudne do zarejestrowania

Rynek i konsument Prawo gospodarcze

Wielu przedsiębiorców wybierając nazwę dla swojego biznesu, wchodzi w określenia opisowe. Dają one pewne korzyści od strony marketingowej, ale mają kluczową wadę. Nie da się ich zastrzec w formie znaków towarowych. Często szata graficzna logo bardziej im szkodzi niż pomaga. Zawiera bowiem elementy wzmagające ten opisowy charakter. Takie wnioski możemy wyciągnąć z wyroku sądu w sprawie znaku towarowego ECO STORAGE.

25.04.2023

Mikołaj Lech: Czego muzycy mogą się nauczyć ze sporu o nazwę KOMBI?

Prawo cywilne Prawo gospodarcze

Czy wystarczy zastrzec znak towarowy, aby przejąć prawa do nazwy zespołu muzycznego? Co w takim przypadku może zrobić pominięty w zgłoszeniu założyciel? W końcu, czy pomysłodawca nazwy, ma do niej prawa autorskie? Spory, które toczą ze sobą byli członkowie zespołu KOMBI dostarczają nam odpowiedzi na te i inne pytania - pisze rzecznik patentowy Mikołaj Lech.

16.09.2022

Krówka, czyli polsko-rosyjska wojna o nasze cukierki

Prawo gospodarcze Ochrona konkurencji

W Polsce krówki to nazwa rodzajowa dla cukierków. Co jednak, jeśli w innym kraju ktoś zarejestruje taki znak towarowy? Czy może wtedy skutecznie unieważnić znak unijny ze słowem KRÓWKA? Jakie znaczenie dla rozstrzygnięcia będzie miała wtedy szata graficzna obu oznaczeń? Na te pytania odpowiedź znajdziemy w dwóch interesujących wyrokach Sądu UE.

02.07.2022