Beata Igielska

Artykuły autora

Matura 2021 - rzeczywistość, lęki i nadzieje

Koronawirus

Technicznie i logistycznie szkoły są dobrze przygotowane do matur. Nauczyciele jednak boją się zakażenia w czasie egzaminów, bo większość z nich drugą dawkę szczepienia otrzyma dopiero po sesji. Tymczasem dyrektorzy w tym roku zostali obciążeni dodatkową biurokracją.

03.05.2021

Feliński: Wciąż wiele luk w przepisach dotyczących zdalnej nauki

Szkoła i uczeń RODO Koronawirus

Nowa technologia jak najbardziej podlega pod zasady RODO. Musimy więc dokonać oceny skutków wprowadzenia jej na tak dużą skalę, jak to ma miejsce w ramach zdalnej edukacji. Ustawodawca nam jednak nie zagwarantował, że dokonana została ocena skutków wprowadzonych w tym zakresie przepisów - mówi Jarosław Feliński, ekspert ochrony danych osobowych.

02.05.2021

Rocznik skrzywdzony przez system – oświatowcy apelują o przełożenie matury

Zarządzanie oświatą

Nowa formuła matury budzi lęk uczniów, rodziców i nauczycieli. Zmiana, mimo że była zapisana w aktach prawnych już dawno, wchodzi w życie w środku pandemii, gdy szkolnictwo zmaga się z problemami wynikającymi z nauki zdalnej. Dlatego oświatowcy apelują do resortu edukacji: odłóżmy tę nową formułę na dwa lata.

17.04.2021

Reforma edukacji włączającej - obawy o szkody w całym systemie oświaty

Kadry w oświacie

W projekcie zmian w nauczaniu włączającym pada słowo „przekształcenie”. W realiach polskich oznacza to: żeby szkołę przekształcić, należy ją zamknąć. Tego boi się środowisko edukacyjne - likwidacji szkół specjalnych. Resort edukacji niczego nie wyjaśnia, poprzestaje na ogólnikach, mimo że zgodnie z projektem, od początku 2022 zmiany miałyby wejść w życie.

30.03.2021

Prof. Żytko: Infantylizacja wiedzy nie służy rozwojowi dziecka

Kadry w oświacie Szkoła i uczeń

W Polsce fetyszyzujemy podstawę programową, uważamy, że bez niej wszystko runie. Taki, niestety, jest cel pracy nauczyciela wymuszany przez administrację - mówi prof. Małgorzata Żytko. Jej zdaniem, podstawa programowa nie powinna być nadmiernie szczegółowa. Powinna jedynie pokazywać pewną koncepcję myślenia, jak interpretujemy i rozumiemy cele edukacji.

27.03.2021
1    9  10  11  12  13  14  15  16  17    33