Małgorzata Miś

Artykuły autora

Nakaz zapłaty i co dalej?

Prawo cywilne Rynek i konsument

Działania nieuczciwych operatorów telekomunikacyjnych to obecnie plaga na rynku usług skierowanych do konsumentów. Co można zrobić, gdy taki przedsiębiorca żąda od konsumenta zapłaty? O tym, jaka jest najskuteczniejsza forma obrony na etapie sądowym, pisze Małgorzata Miś, prezes Stowarzyszenia Aquila.

05.06.2019

Umowa zawarta podstępem - klasyka nieuczciwej praktyki rynkowej

Prawo cywilne Rynek i konsument Prawo gospodarcze

Telekomunikacja Polska Dzień Dobry; Dzień dobry, tu Twoja Telekomunikacja; Dzień dobry, tu Polska Telefonia Stacjonarna; Dzień dobry, Dzwonię z gazowni… Tak rozpoczynają się często rozmowy telefoniczne z konsumentami, zmierzające do podstępnego zawarcia z nimi umowy. O sposobach chronienia się przed tym pisze Małgorzata Miś, prezes Stowarzyszenia Aquila.

07.05.2019

Niekorzystną umowę lepiej zerwać, ale uwaga na konsekwencje

Prawo cywilne Rynek i konsument

Nieuczciwe praktyki rynkowe przedsiębiorców stawiają konsumentów w sytuacji, w której albo mogą realizować niekorzystną dla siebie umowę zawartą w wyniku wprowadzenia w błąd, albo podjąć próbę zakończenia takiego stosunku prawnego - pisze Małgorzata Miś, prezes Stowarzyszenia Aquila.

01.05.2019