Decyzja 2025/976 w sprawie mianowania Specjalnego Przedstawiciela Unii Europejskiej ds. Procesu Pokojowego na Bliskim Wschodzie

DECYZJA RADY (WPZiB) 2025/976
z dnia 20 maja 2025 r.
w sprawie mianowania Specjalnego Przedstawiciela Unii Europejskiej ds. Procesu Pokojowego na Bliskim Wschodzie

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 33, w związku z art. 31 ust. 2,

uwzględniając wniosek Wysokiego Przedstawiciela Unii do Spraw Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W dniu 25 listopada 1996 r. Rada postanowiła mianować Specjalnego Przedstawiciela Unii Europejskiej (SPUE) ds. Procesu Pokojowego na Bliskim Wschodzie.

(2) W dniu 28 lutego 2025 r. Rada przyjęła decyzję (WPZiB) 2025/443 1  w sprawie mianowania Luigiego DI MAIO SPUE ds. Procesu Pokojowego na Bliskim Wschodzie. Mandat SPUE wygaśnie w dniu 1 czerwca 2025 r.

(3) Rozwiązanie konfliktu izraelsko-palestyńskiego jest jednym ze strategicznych priorytetów Unii i musi ona nadal aktywnie angażować się w tę kwestię, do czasu aż konflikt ten zostanie rozwiązany w oparciu o rozwiązanie dwupaństwowe.

(4) Unia opowiada się za kompleksowym i trwałym pokojem w całym regionie Bliskiego Wschodu i jest gotowa współpracować w tym celu z partnerami regionalnymi i międzynarodowymi.

(5) Należy mianować SPUE ds. Procesu Pokojowego na Bliskim Wschodzie na okres 12 miesięcy.

(6) SPUE będzie wykonywać mandat w trudnej sytuacji w regionie, która może ulec pogorszeniu i mogłaby utrudnić osiągnięcie celów działań zewnętrznych Unii określonych w art. 21 Traktatu,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Specjalny Przedstawiciel Unii Europejskiej

Christophe BIGOT zostaje niniejszym mianowany Specjalnym Przedstawicielem Unii Europejskiej (SPUE) ds. Procesu Pokojowego na Bliskim Wschodzie na okres od dnia 2 czerwca 2025 r. do dnia 31 maja 2026 r. Rada może zadecydować o wcześniejszym zakończeniu mandatu SPUE na podstawie oceny dokonanej przez Komitet Polityczny i Bezpieczeństwa (KPiB) oraz wniosku Wysokiego Przedstawiciela Unii do Spraw Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa (zwanego dalej "Wysokim Przedstawicielem").

Artykuł  2

Cele polityki

1. 
Mandat SPUE opiera się na ogólnym celu polityki polegającym na wypracowaniu sprawiedliwego, trwałego i kompleksowego pokoju w oparciu o rozwiązanie dwupaństwowe, w którym Izrael oraz demokratyczne, integralne terytorialnie, samodzielne, pokojowe i suwerenne państwo palestyńskie współistnieją w bezpiecznych i uznanych granicach, utrzymując normalne stosunki ze swoimi sąsiadami zgodnie z odpowiednimi rezolucjami Rady Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych (RB ONZ) nr 242 (1967) i nr 338 (1973), mając także na uwadze inne odpowiednie rezolucje, w tym rezolucję RB ONZ nr 2334 (2016), a także zgodnie z zasadami madryckimi, w tym z zasadą "ziemia za pokój", harmonogramem działań, porozumieniami osiągniętymi dotychczas przez strony oraz arabską inicjatywą pokojową, jak również zaleceniami kwartetu bliskowschodniego z 1 lipca 2016 r. W świetle różnych aspektów stosunków izraelsko-arabskich wymiar regionalny ma zasadnicze znaczenie dla kompleksowego pokoju.
2. 
W ramach realizacji celu określonego w ust. 1 politycznymi priorytetami są utrzymanie rozwiązania dwupaństwowego oraz wznowienie i wspieranie procesu pokojowego. Jasne parametry definiujące podstawę negocjacji są kluczowymi elementami pomyślnego wyniku, a Unia określiła swe stanowisko odnośnie do tych parametrów w konkluzjach Rady z grudnia 2009 r., grudnia 2010 r. oraz z lipca 2014 r. i będzie je nadal aktywnie promować. Unia zobowiązała się do współpracy ze stronami i z partnerami w ramach społeczności międzynarodowej i w regionie oraz do czynnego angażowania się na rzecz inicjatyw międzynarodowych mających na celu nadanie negocjacjom nowej dynamiki.
Artykuł  3

Mandat

1. 
Aby umożliwić zrealizowanie celów polityki określonych w art. 2, mandat obejmuje następujące elementy:
a)
wnoszenie przez Unię aktywnego i skutecznego wkładu w działania i inicjatywy prowadzące do ostatecznego rozstrzygnięcia konfliktu izraelsko-palestyńskiego na podstawie rozwiązania dwupaństwowego i zgodnie z parametrami określonymi przez Unię i odpowiednimi rezolucjami RB ONZ, w tym rezolucją RB ONZ nr 2334 (2016), a także przedstawianie propozycji działań Unii w tym zakresie;
b)
ułatwianie i utrzymywanie ścisłych kontaktów ze wszystkimi stronami procesu pokojowego, w szczególności Izraelem i Autonomią Palestyńską, stosownymi podmiotami politycznymi i państwami regionu oraz innymi stosownymi państwami, a także z Organizacją Narodów Zjednoczonych i innymi stosownymi organizacjami międzynarodowymi, np. z Ligą Państw Arabskich i Radą Współpracy Państw Zatoki, z myślą o współpracy we wzmacnianiu procesu pokojowego;
c)
wykorzystywanie zmieniającego się krajobrazu regionalnego na Bliskim Wschodzie, a w szczególności normalizacji stosunków między Izraelem a szeregiem państw arabskich, w celu dalszego rozwoju procesu pokojowego i tym samym przyczynienia się do stabilności w regionie;
d)
zwracanie szczególnej uwagi na czynniki wpływające na regionalny wymiar procesu pokojowego, w tym na wydarzenia związane z konfliktem w Strefie Gazy i w regionie po brutalnych i masowych atakach terrorystycznych Hamasu na Izrael 7 października 2023 r., na angażowanie partnerów arabskich oraz na wdrażanie arabskiej inicjatywy pokojowej;
e)
aktywne wspieranie negocjacji pokojowych między stronami i wnoszenie w nie wkładu, w tym także przedstawianie w imieniu Unii - zgodnie z jej spójną i utrwaloną polityką - propozycji dotyczących tych negocjacji;
f)
zapewnianie stałej obecności Unii na odpowiednich forach międzynarodowych;
g)
przyczynianie się do zarządzania kryzysowego i wczesnego ostrzegania;
h)
przyczynianie się do wprowadzania w życie porozumień międzynarodowych wypracowanych przez strony oraz kontaktowanie się z nimi na szczeblu dyplomatycznym w przypadku nieprzestrzegania warunków tych porozumień;
i)
wnoszenie wkładu w wysiłki polityczne na rzecz promowania trwałego rozwiązania po zakończeniu konfliktu w Strefie Gazy, która jest integralną częścią przyszłego państwa palestyńskiego, wspieranie powrotu Autonomii Palestyńskiej do Strefy Gazy, w tym poprzez ułatwianie rozmów między Izraelem a Autonomią Palestyńską, oraz promowanie wysiłków humanitarnych;
j)
podejmowanie konstruktywnych działań z sygnatariuszami porozumień w ramach procesu pokojowego, mających na celu wspieranie przestrzegania podstawowych zasad demokracji, w tym poszanowania międzynarodowego prawa humanitarnego, praw człowieka oraz praworządności;
k)
przedstawianie propozycji dotyczących interwencji Unii w ramach procesu pokojowego oraz najlepszego sposobu realizacji inicjatyw Unii i bieżących wysiłków Unii związanych z procesem pokojowym, takich jak wkład Unii w reformy palestyńskie oraz globalny sojusz na rzecz wdrożenia rozwiązania dwupaństwowego, w tym polityczne aspekty odpowiednich unijnych projektów rozwojowych;
l)
zaangażowanie stron w powstrzymywanie się od jednostronnych działań zagrażających trwałości rozwiązania dwupaństwowego, w szczególności na okupowanym terytorium palestyńskim, w tym od polityki osiedleńczej oraz zachęcania do przemocy i nawoływania do nienawiści;
m)
przyczynianie się do realizacji polityki Unii w zakresie praw człowieka we współpracy ze SPUE ds. Praw Człowieka, w tym wytycznych Unii dotyczących praw człowieka, w szczególności wytycznych Unii w sprawie dzieci w konfliktach zbrojnych oraz w sprawie aktów przemocy wobec kobiet i dziewcząt i zwalczania wszelkich form dyskryminacji wobec nich, jak również polityki Unii dotyczącej rezolucji RB ONZ nr 1325 (2000) w sprawie kobiet, pokoju i bezpieczeństwa;
n)
przyczynianie się do lepszego zrozumienia i wyeksponowania roli Unii wśród podmiotów mających wpływ na opinię publiczną w regionie;
o)
współpraca z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego, w tym kobietami i młodzieżą, a także z osobami zaangażowanymi w działania służące budowaniu zaufania między stronami.
2. 
SPUE wspiera działania Wysokiego Przedstawiciela, a jednocześnie monitoruje wszystkie działania Unii w regionie związane z procesem pokojowym na Bliskim Wschodzie.
Artykuł  4

Wykonywanie mandatu

1. 
SPUE jest odpowiedzialny za wykonywanie mandatu i działa pod zwierzchnictwem Wysokiego Przedstawiciela.
2. 
KPiB utrzymuje uprzywilejowane stosunki ze SPUE i jest podstawowym punktem kontaktowym SPUE w Radzie. KPiB ukierunkowuje pod względem strategicznym i politycznym działania SPUE w ramach jego mandatu, bez uszczerbku dla uprawnień Wysokiego Przedstawiciela.
3. 
SPUE zapewnia regularne, systematyczne, całościowe i jasno określone działanie i współpracę z Europejską Służbą Działań Zewnętrznych (ESDZ) i jej odpowiednimi działami.
4. 
SPUE będzie odbywał regularne wizyty w regionie i zapewni ścisłą koordynację działań z odpowiednimi delegaturami Unii w regionie, w tym z biurem przedstawiciela Unii w Jerozolimie, delegaturą Unii w Tel. Awiwie oraz, za ich pośrednictwem, z przedstawicielstwami dyplomatycznymi państw członkowskich.
Artykuł  5

Finansowanie

1. 
Finansowa kwota odniesienia przewidziana na pokrycie wydatków związanych z mandatem (zwanych dalej "wydatkami") na okres od 2 czerwca 2025 r. do 31 maja 2026 r. wynosi 1 368 570,22 EUR.
2. 
Wydatkami zarządza się zgodnie z procedurami i zasadami mającymi zastosowanie do budżetu ogólnego Unii.
3. 
Zarządzanie wydatkami podlega umowie między SPUE a Komisją. SPUE odpowiada przed Komisją za wszystkie wydatki.
Artykuł  6

Skład zespołu SPUE

1. 
W granicach mandatu i odpowiednich udostępnionych środków finansowych SPUE odpowiada za utworzenie zespołu. Zespół SPUE musi dysponować wiedzą fachową na temat szczególnych kwestii politycznych, zgodnie z wymogami związanymi z mandatem. SPUE niezwłocznie informuje Radę i Komisję o składzie zespołu.
2. 
Państwa członkowskie, instytucje Unii oraz ESDZ mogą zaproponować oddelegowanie personelu do pracy z zespołem SPUE. Wynagrodzenia takiego oddelegowanego personelu są pokrywane, stosownie do przypadku, przez delegujące państwo członkowskie, daną instytucję Unii lub przez ESDZ. Eksperci oddelegowani przez państwa członkowskie do instytucji Unii lub do ESDZ mogą być również oddelegowani do pracy z zespołem SPUE. Członkowie personelu międzynarodowego zatrudniani na podstawie umów muszą mieć obywatelstwo jednego z państw członkowskich.
3. 
Cały oddelegowany personel nadal podlega administracyjnie delegującemu państwu członkowskiemu, danej instytucji Unii lub ESDZ oraz wypełnia swoje obowiązki i podejmuje działania w interesie mandatu.
4. 
Zespół SPUE ulokowany jest w tych samych miejscach, co odpowiedni dział ESDZ, delegatura Unii w Tel. Awiwie i biuro przedstawiciela Unii w Jerozolimie, aby zapewnić spójność i zgodność ich działań.
Artykuł  7

Przywileje i immunitety SPUE i członków jego zespołu

Przywileje, immunitety i dalsze gwarancje dotyczące SPUE i członków zespołu SPUE niezbędne do wykonania i sprawnego działania mandatu SPUE uzgadnia się stosownie do przypadku ze stronami przyjmującymi. Państwa członkowskie i ESDZ zapewniają wszelkie niezbędne w tym celu wsparcie.

Artykuł  8

Bezpieczeństwo informacji niejawnych UE

SPUE i członkowie jego zespołu przestrzegają zasad i minimalnych norm bezpieczeństwa określonych w decyzji Rady 2013/488/UE 2 .

Artykuł  9

Dostęp do informacji i wsparcie logistyczne

1. 
Państwa członkowskie, Komisja, ESDZ oraz Sekretariat Generalny Rady zapewniają SPUE dostęp do stosownych informacji.
2. 
Delegatury Unii w regionie oraz państwa członkowskie, stosownie do przypadku, zapewniają wsparcie logistyczne SPUE i członkom jego zespołu.
Artykuł  10

Bezpieczeństwo

Zgodnie z polityką Unii dotyczącą bezpieczeństwa personelu rozmieszczonego poza terytorium Unii w ramach zadań operacyjnych na podstawie tytułu V Traktatu, SPUE podejmuje wszelkie działania możliwe do zrealizowania w uzasadnionym zakresie, zgodnie z mandatem i biorąc pod uwagę stan bezpieczeństwa na obszarze, za który SPUE jest odpowiedzialny, służące zapewnieniu bezpieczeństwa całemu personelowi bezpośrednio podlegającemu SPUE, w szczególności:

a)
sporządza szczegółowy plan bezpieczeństwa oparty na wytycznych ESDZ, obejmujący konkretne fizyczne, organizacyjne i proceduralne środki bezpieczeństwa, regulujący zarządzanie bezpiecznym przemieszczaniem się personelu do obszaru, za który SPUE jest odpowiedzialny, i na tym obszarze oraz reagowanie na zdarzenia związane z naruszaniem bezpieczeństwa, a także opracowuje plan awaryjny i plan ewakuacyjny misji;
b)
zapewnia objęcie wszystkich członków personelu rozmieszczonych poza terytorium Unii ubezpieczeniem od wysokiego ryzyka, odpowiednio do warunków panujących na obszarze, za który SPUE jest odpowiedzialny;
c)
zapewnia, aby cały personel, który ma być rozmieszczony poza terytorium Unii, w tym personel miejscowy zatrudniony na podstawie umów, odbył przed przyjazdem lub niezwłocznie po przyjeździe na obszar, za który SPUE jest odpowiedzialny, odpowiednie szkolenie w zakresie bezpieczeństwa, na podstawie wskaźników ryzyka określonych przez ESDZ dla tego obszaru;
d)
zapewnia wprowadzanie w życie wszystkich uzgodnionych zaleceń wydawanych w następstwie systematycznych ocen bezpieczeństwa oraz przedstawia Wysokiemu Przedstawicielowi, Radzie i Komisji pisemne sprawozdania na temat ich realizacji oraz na temat innych kwestii związanych z bezpieczeństwem w ramach regularnych sprawozdań okresowych oraz końcowego, całościowego sprawozdania z wykonania mandatu, o którym mowa w art. 15.
Artykuł  11

Sprawozdawczość

SPUE regularnie składa sprawozdania Wysokiemu Przedstawicielowi. SPUE regularnie składa sprawozdania KPiB oraz, w razie potrzeby, grupom roboczym Rady. Regularne sprawozdania są rozprowadzane poprzez sieć COREU. ESDZ jest zawsze w pełni informowana. SPUE może składać sprawozdania Radzie do Spraw Zagranicznych. Zgodnie z art. 36 Traktatu SPUE może uczestniczyć w informowaniu Parlamentu Europejskiego.

Artykuł  12

Dostęp do dokumentów i ochrona danych

1. 
SPUE stosuje przepisy rozporządzenia (WE) nr 1049/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 3 , a także odpowiednie przepisy wykonawcze przyjęte przez Wysokiego Przedstawiciela.
2. 
SPUE chroni osoby w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych zgodnie z przepisami określonymi w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 4 , a także z odpowiednimi przepisami wykonawczymi przyjętymi przez Wysokiego Przedstawiciela.
Artykuł  13

Koordynacja

1. 
SPUE przyczynia się do jedności, spójności i skuteczności działania Unii oraz pomaga w zapewnieniu spójnego wykorzystania wszystkich instrumentów Unii i działań państw członkowskich, aby zrealizować cele polityki Unii. W stosownych przypadkach dąży się do współdziałania z państwami członkowskimi. SPUE koordynuje swoje działania z działaniami ESDZ i działaniami służb Komisji. SPUE regularnie udziela informacji delegaturom Unii i przedstawicielstwom dyplomatycznym państw członkowskich, w tym biuru przedstawiciela Unii w Jerozolimie i delegaturze Unii w Tel. Awiwie.
2. 
W terenie utrzymywane są bliskie kontakty z odpowiednimi szefami misji państw członkowskich, szefami delegatur Unii oraz szefami misji w dziedzinie wspólnej polityki bezpieczeństwa i obrony. Dokładają oni wszelkich starań, aby wspierać SPUE w wykonywaniu mandatu. SPUE, w ścisłej koordynacji z szefem delegatury Unii w Tel. Awiwie i z biurem przedstawiciela Unii w Jerozolimie, zapewnia szefom Misji Policyjnej Unii Europejskiej na Terytoriach Palestyńskich (EUPOL COPPS) oraz Misji Unii Europejskiej ds. Szkolenia i Kontroli na przejściu granicznym w Rafah (EUBAM Rafah) wskazówki na temat lokalnej sytuacji politycznej. SPUE współpracuje również z innymi podmiotami międzynarodowymi i regionalnymi w terenie.
Artykuł  14

Pomoc w zakresie roszczeń

SPUE i członkowie zespołu SPUE udzielają pomocy w reagowaniu na wszelkie roszczenia i zobowiązania wynikające z mandatów poprzednich SPUE ds. procesu pokojowego na Bliskim Wschodzie oraz zapewniają w tym celu pomoc administracyjną i dostęp do odpowiednich dokumentów.

Artykuł  15

Przegląd

Wdrażanie niniejszej decyzji i jej spójność z innymi działaniami Unii w regionie są przedmiotem regularnego przeglądu. SPUE przedstawia Wysokiemu Przedstawicielowi, Radzie i Komisji regularne sprawozdania okresowe, a do dnia 28 lutego 2026 r. przedstawi końcowe, całościowe sprawozdanie z wykonania mandatu.

Artykuł  16

Wejście w życie

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w Brukseli dnia 20 maja 2025 r.
1 Decyzja Rady (WPZiB) 2025/443 z dnia 28 lutego 2025 r. w sprawie mianowania Specjalnego Przedstawiciela Unii Europejskiej ds. Procesu Pokojowego na Bliskim Wschodzie (Dz.U. L, 2025/443, 3.3.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec/2025/443/oj).
2 Decyzja Rady 2013/488/UE z dnia 23 września 2013 r. w sprawie przepisów bezpieczeństwa dotyczących ochrony informacji niejawnych UE (Dz.U. L 274 z 15.10.2013, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec/2013/488/oj).
3 Rozporządzenie (WE) nr 1049/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 30 maja 2001 r. w sprawie publicznego dostępu do dokumentów Parlamentu Europejskiego, Rady i Komisji (Dz.U. L 145 z 31.5.2001, s. 43, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2001/ 1049/oj).
4 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1725/oj).

Zmiany w prawie

Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2025.976

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2025/976 w sprawie mianowania Specjalnego Przedstawiciela Unii Europejskiej ds. Procesu Pokojowego na Bliskim Wschodzie
Data aktu: 20/05/2025
Data ogłoszenia: 21/05/2025