Rozporządzenie wykonawcze 2025/2619 ustanawiające zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/956 w odniesieniu do informacji przekazywanych przez organy celne

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2025/2619
z dnia 16 grudnia 2025 r.
ustanawiające zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/956 w odniesieniu do informacji przekazywanych przez organy celne
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/956 z dnia 10 maja 2023 r. ustanawiające mechanizm dostosowywania cen na granicach z uwzględnieniem emisji CO21 , w szczególności jego art. 25 ust. 6,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W rozporządzeniu (UE) 2023/956 ustanowiono obowiązki organów celnych w zakresie przekazywania Komisji szczegółowych informacji na temat towarów zgłaszanych do przywozu.

(2) Informacje uzyskane przez organy celne mają być przechowywane w rejestrze CBAM ustanowionym zgodnie z art. 14 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2023/956 i wykorzystywane do celów kontroli krzyżowej informacji przekazywanych przez upoważnionych zgłaszających CBAM, importerów i pośrednich przedstawicieli celnych zgodnie z art. 25 tego rozporządzenia, w tym informacji dotyczących zgodności zakresu informacji określonego w art. 2 tego rozporządzenia i odnośnych procedur celnych zgodnie z art. 25 ust. 2 tego rozporządzenia, podobnie jak w przypadku procedury uszlachetniania czynnego, o której mowa w art. 256 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 2 .

(3) Aby zapewnić skuteczne wdrażanie rozporządzenia (UE) 2023/956, konieczne jest określenie informacji, które mają być przekazywane Komisji przez organy celne, które to informacje mają być uwzględniane przez upoważnionych zgłaszających CBAM, importerów i pośrednich przedstawicieli celnych przy składaniu zgłoszenia celnego na potrzeby weryfikacji informacji istotnych dla CBAM w odniesieniu do przywozu towarów wymienionych w załączniku I do tego rozporządzenia. Informacje takie powinny obejmować wskazanie numeru rachunku CBAM lub innych informacji istotnych dla CBAM zawartych w zgłoszeniach celnych, zgłoszeniach do powrotnego wywozu, rozliczeniach zamknięcia, poświadczeniu odbioru lub wszelkich innych właściwych dokumentach przedkładanych organom celnym.

(4) Aby zapewnić prawidłowość danych i terminową weryfikację upoważnionych zgłaszających CBAM, należy ustanowić procedury dotyczące środków komunikacji i kontroli krzyżowej informacji między upoważnionymi zgłaszającymi CBAM, organami celnymi, właściwymi organami i Komisją, z wykorzystaniem istniejących systemów celnych i rejestru CBAM. W przypadku gdy istniejące systemy celne nie przewidują komunikacji zautomatyzowanej, należy stosować alternatywne środki komunikacji. W niniejszym rozporządzeniu należy uwzględnić ustanowione już procedury organów celnych, w związku z czym należy zezwolić organom celnym na wymianę informacji w formacie, jakim dysponują, oraz w zakresie, w jakim takie informacje są dostępne i organy celne mogą się z nimi zapoznać. Jeżeli informacje nie są dostępne, organy celne powinny niezwłocznie poinformować o tym Komisję.

(5) W celu zapewnienia szczegółowych informacji dotyczących przywozu towarów wymienionych w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2023/956 organy celne powinny przekazywać Komisji dane zawarte w zgłoszeniach celnych istotnych dla CBAM za pomocą mechanizmu nadzoru ustanowionego na podstawie art. 56 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 952/2013.

(6) Wymagane informacje i dane celne powinny uwzględniać wszystkie odpowiednie kody procedur celnych związanych z CBAM użyte w zgłoszeniu celnym, w tym informacje dotyczące uszlachetniania czynnego zgodnie z art. 2 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2023/956 oraz uszlachetniania biernego zgodnie z art. 6 ust. 4 tego rozporządzenia.

(7) Do celów kontroli i do celów wykonywania zadań, o których mowa w rozporządzeniu (UE) 2023/956, właściwe organy lub Komisja powinny mieć możliwość zwrócenia się do organów celnych o zwalidowanie informacji udostępnionych przez upoważnionych zgłaszających CBAM, importerów, pośrednich przedstawicieli celnych lub przez organy celne.

(8) Właściwe organy lub Komisja mogą zwrócić się do organów celnych o wszelkie inne istotne dokumenty lub dane przedłożone organom celnym do celów konkretnego dochodzenia w sprawie zgodności.

(9) Niniejsze rozporządzenie powinno ograniczyć częstotliwość wniosku o udzielenie informacji, w przypadku gdy taki wniosek opiera się na ocenie ryzyka lub gdy jest to uzasadnione przez Komisję.

(10) Niniejsze rozporządzenie nie narusza praw podstawowych i jest zgodne z zasadami uznanymi w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, a w szczególności z prawem do ochrony danych osobowych. W tym celu zastosowanie ma rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 3 , a także, w stosownych przypadkach, rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 4 .

(11) Przepisy niniejszego rozporządzenia odnoszą się do informacji celnych dotyczących towarów przywożonych od dnia 1 stycznia 2026 r. Niniejsze rozporządzenie powinno zatem być stosowane począwszy od tego dnia.

(12) Zgodnie z art. 42 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2018/1725 skonsultowano się z Europejskim Inspektorem Ochrony Danych, który wydał opinię dnia 20 listopada 2025 r.

(13) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. CBAM,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Definicje

Do celów niniejszego rozporządzenia stosuje się następujące definicje:

1)
"rozliczenie zamknięcia" oznacza dokument, o którym mowa w art. 175 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2015/2446 5 ;
2)
"numer rachunku CBAM" oznacza numer przypisany upoważnionemu zgłaszającemu CBAM zgodnie z art. 16 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2023/956;
3)
"zgłoszenie celne" oznacza czynność, o której mowa w art. 5 ust. 12 rozporządzenia (UE) 952/2013;
4)
"poświadczenie odbioru" oznacza dokument, o którym mowa w art. 4 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2025/2210 6 ;
5)
"alternatywny środek komunikacji" oznacza dowolny środek komunikacji inny niż systemy interoperacyjne z rejestrem CBAM, o których mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2024/3210 7 .
Artykuł  2

Informacje przekazywane przez organy celne

Organy celne przekazują do rejestru CBAM okresowo, a co najmniej raz w tygodniu zgodnie z art. 55 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/2447 8 , następujące informacje o towarach wymienionych w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2023/956, zgłoszonych do przywozu:

a)
numer EORI;
b)
w przypadku braku numeru EORI - formę identyfikacji importera zadeklarowaną zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2446;
c)
numer rachunku CBAM importera lub pośredniego przedstawiciela celnego, chyba że importer lub pośredni przedstawiciel celny:
1)
powołał się na zwolnienie na podstawie art. 2a rozporządzenia (UE) 2023/956 w celu uzasadnienia niezgłoszenia numeru rachunku CBAM lub
2)
wskazał, że wniosek o udzielenie upoważnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 7a rozporządzenia (UE) 2023/956, jako uzasadnienie niezgłoszenia numeru rachunku CBAM, jest w toku;
d)
ośmiocyfrowy kod CN zgłoszonych towarów, wymieniony w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2023/956;
e)
ilość towarów;
f)
państwo pochodzenia;
g)
datę zgłoszenia celnego;
h)
procedurę celną, do której towary zostały zgłoszone.
Artykuł  3

Środki komunikacji

1. 
Do celów niniejszego rozporządzenia organy celne przekazują do rejestru CBAM elementy danych wymienione w art. 2 za pośrednictwem mechanizmu nadzoru ustanowionego na podstawie art. 56 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 952/2013.
2. 
W przypadku gdy Komisja ma dostęp do informacji i elementów danych, o których mowa w niniejszym rozporządzeniu, zgodnie z art. 103 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2025/512 9 , informacje i elementy danych, o których mowa w art. 2 niniejszego rozporządzenia, uznaje się za przekazane Komisji i zwalidowane do celów niniejszego rozporządzenia.
3. 
W przypadku gdy przekazywanie informacji, o których mowa w art. 2 niniejszego rozporządzenia, nie jest zautomatyzowane lub gdy informacje nie są dostępne za pośrednictwem mechanizmu nadzoru, organy celne, na wniosek właściwych organów lub Komisji, przekazują takie informacje za pomocą alternatywnych środków komunikacji.
4. 
Właściwe organy lub Komisja mogą zwrócić się do organów celnych o zwalidowanie informacji przekazanych do rejestru CBAM zgodnie z niniejszym rozporządzeniem. Wniosek zawiera uzasadnienie oraz istotne i niezbędne informacje.
Artykuł  4

Termin przekazania informacji na wniosek

1. 
Do celów niniejszego rozporządzenia organy celne przekazują informacje, o które wnioskuje Komisja lub właściwe organy, do końca miesiąca od złożenia takiego wniosku, do rejestru CBAM lub za pomocą alternatywnych środków komunikacji.

Organy celne mogą wystąpić z wnioskiem o przedłużenie terminu określonego w poprzednim akapicie, jeżeli wniosek zawiera złożony zestaw informacji. Przedłużenie to nie może przekraczać trzech miesięcy od daty złożenia przez organy celne wniosku o przedłużenie.

2. 
Na zasadzie odstępstwa od ust. 1 organy celne przekazują informacje, o ile są dostępne, w terminie 30 dni roboczych od daty wniosku, jeżeli informacje te są wymagane do celów monitorowania jednolitego progu masy, o którym mowa w art. 2a rozporządzenia (UE) 2023/956.
Artykuł  5

Zakres informacji i środki komunikacji w odniesieniu do uszlachetniania czynnego

1. 
W przypadku towarów wymienionych w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2023/956 objętych procedurą uszlachetniania czynnego, a następnie dopuszczonych do obrotu jako te same towary albo jako produkty przetworzone uzyskane z takich towarów, oraz w przypadku produktów przetworzonych, o których mowa w art. 2 ust. 2 tego rozporządzenia, organy celne przekazują Komisji na jej wniosek, o ile takie informacje są dostępne i organy celne mogą się z nimi zapoznać, następujące dokumenty lub zawarte w nich dane:
a)
zgłoszenia celne, o których mowa w art. 2, obejmujące towary objęte lub uprzednio objęte procedurą uszlachetniania czynnego, o ile te towary lub uzyskane z nich produkty przetworzone są następnie dopuszczone do obrotu;
b)
zgłoszenia celne do dopuszczenia do obrotu;
c)
rozliczenie zamknięcia zgodnie z załącznikiem 71-06 do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2446 za pomocą alternatywnych środków komunikacji, pod warunkiem że do danych towarów ma zastosowanie uproszczenie określone w art. 170 ust. 1 rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2446.
2. 
Gdy upoważniony zgłaszający CBAM w deklaracji CBAM, o której mowa w art. 6 rozporządzenia (UE) 2023/956, zawrze informacje z rozliczenia zamknięcia, właściwy organ lub Komisja mogą zwrócić się do organów celnych o zwalidowanie przedłożonego rozliczenia zamknięcia w następujących przypadkach:
a)
gdy istnieje uzasadniona podstawa, aby uznać, że takie informacje mogą być nieprawidłowe lub
b)
na podstawie oceny ryzyka.
3. 
Wniosek Komisji, o którym mowa w ust. 1, opiera się na ocenie ryzyka, zawiera uzasadnienie oraz istotne i niezbędne informacje lub informacje o tym, czy istnieją przesłanki uzasadniające taki wniosek. Takie uzasadnienie przekazuje się organom celnym. Wniosek składany jest co kwartał.
Artykuł  6

Zakres informacji i środki komunikacji w odniesieniu do EORI

1. 
W przypadku gdy upoważniony zgłaszający CBAM, importer lub pośredni przedstawiciel celny, zgłaszając towary wymienione w załączniku I do tego rozporządzenia do celów przywozu, podają swój numer EORI w zgłoszeniu celnym lub w rozliczeniu zamknięcia, lub w jakimkolwiek odpowiednim dokumencie zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2023/956, organy celne przekazują do rejestru CBAM informacje, o których mowa w załączniku 12-01 do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2446.
2. 
Na zasadzie odstępstwa od ust. 1 niniejszego artykułu, w przypadku gdy wniosek został złożony zgodnie z art. 5 ust. 1 lit. c), art. 5 ust. 2 lub art. 7, organy celne przekazują wymagane informacje do rejestru CBAM.
3. 
W przypadku gdy importer nie jest posiadaczem numeru EORI, przy przywozie przez importera towarów wymienionych w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2023/956 na obszar celny Unii organy celne przekazują Komisji za pośrednictwem rejestru CBAM numer identyfikacyjny inny niż numer EORI, a także imię i nazwisko/nazwę, adres oraz - o ile są dostępne - dane kontaktowe importera.
4. 
W przypadku gdy Komisja ma dostęp do informacji i elementów danych, o których mowa w ust. 1 niniejszego artykułu, za pośrednictwem systemu EORI, o którym mowa w art. 30 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2025/512, te informacje i elementy danych uznaje się za przekazane Komisji w tym między innymi do celów, o których mowa w art. 18 i art. 21 ust. 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2024/3210.
Artykuł  7

Zakres informacji i środków komunikacji w odniesieniu do towarów lub produktów przetworzonych wprowadzanych na szelf kontynentalny i do wyłącznej strefy ekonomicznej państwa członkowskiego

1. 
W przypadku towarów, o których mowa w art. 2 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2023/956, gdy składane jest poświadczenie odbioru zgodnie z art. 4 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2025/2210, organy celne przekazują informacje, o których mowa w załączniku I lub załączniku II do tego rozporządzenia, na wniosek właściwych organów lub Komisji, za pomocą alternatywnych środków komunikacji, w sytuacji gdy:
a)
istnieje uzasadniona podstawa, aby uznać, że takie informacje mogą być nieprawidłowe;
b)
Komisja uzna, że upoważniony zgłaszający CBAM nie dopełnił obowiązku złożenia poświadczenia odbioru zgodnie z art. 10 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2025/2210 lub
c)
na podstawie oceny ryzyka.
2. 
W przypadku produktów przetworzonych, o których mowa w art. 2 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2023/956, gdy składane jest zgłoszenie do powrotnego wywozu zgodnie z art. 5 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2025/2210, organy celne przekazują Komisji na jej wniosek zgłoszenie do powrotnego wywozu za pomocą alternatywnych środków komunikacji.
Artykuł  8

Wniosek o dodatkowe informacje

Bez uszczerbku dla art. 2 i 3 oraz wyłącznie w przypadkach, gdy dane dostępne za pośrednictwem mechanizmu nadzoru są niewystarczające, organy celne, na jasno określony i należycie uzasadniony wniosek właściwych organów lub Komisji, w przypadku dochodzenia w sprawie zgodności z CBAM przekazują inne istotne dokumenty celne przedłożone im w związku z towarami zgłoszonymi do przywozu.

Artykuł  9

Ochrona danych osobowych

1. 
Dane osobowe, o których mowa w niniejszym rozporządzeniu i które są rejestrowane w rejestrze CBAM, są przetwarzane do celów określonych w rozdziale III rozporządzenia wykonawczego (UE) 2024/3210.
2. 
Do celów wymiany informacji między organami celnymi, właściwymi organami a Komisją nie przetwarza się żadnych szczególnych kategorii danych, o których mowa w art. 9 rozporządzenia (UE) 2016/679 i art. 10 rozporządzenia (UE) 2018/1725.
Artykuł  10

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 stycznia 2026 r.

Zostanie ono poddane przeglądowi najpóźniej w 2027 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 16 grudnia 2025 r.

1 Dz.U. L 130 z 16.5.2023, s. 52, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/956/oj.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 z dnia 9 października 2013 r. ustanawiające unijny kodeks celny (Dz.U. L 269 z 10.10.2013, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2013/952/oj).
3 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/ 2016/679/oj).
4 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1725/oj).
5 Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2015/2446 z dnia 28 lipca 2015 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 w odniesieniu do szczegółowych zasad dotyczących niektórych przepisów unijnego kodeksu celnego (Dz.U. L 343 z 29.12.2015, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2015/2446).
6 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2025/2210 z dnia 31 października 2025 r. ustanawiające zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/956 w odniesieniu do towarów i produktów przetworzonych wprowadzanych na szelf kontynentalny lub do wyłącznej strefy ekonomicznej państw członkowskich (Dz.U. L, 2025/2210, 3.11.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2025/2210/oj).
7 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2024/3210 z dnia 18 grudnia 2024 r. ustanawiające zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/956 w odniesieniu do rejestru CBAM (Dz.U. L, 2024/3210, 30.12.2024, ELI: http://data. europa.eu/eli/reg_impl/2024/3210/oj).
8 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2015/2447 z dnia 24 listopada 2015 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania niektórych przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 ustanawiającego unijny kodeks celny (Dz.U. L 343 z 29.12.2015, s. 558, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2015/2447/oj).
9 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2025/512 z dnia 13 marca 2025 r. w sprawie warunków technicznych rozwijania, utrzymywania i użytkowania teleinformatycznych systemów wymiany i przechowywania informacji na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 (Dz.U. L, 2025/512, 20.3.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2025/ 512/oj).

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2025.2619

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 2025/2619 ustanawiające zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/956 w odniesieniu do informacji przekazywanych przez organy celne
Data aktu: 16/12/2025
Data ogłoszenia: 22/12/2025
Data wejścia w życie: 01/01/2026, 25/12/2025