uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 1 ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 9 ust. 4,
3.1.1. Procedura określania wartości normalnej na podstawie art. 2 ust. 6a rozporządzenia podstawowego
3.1.2. Wartość normalna
3.1.2.1. Istnienie znaczących zakłóceń
3.1.2.2. Kraj reprezentatywny
3.1.2.3. Niezniekształcone koszty i wartości odniesienia
3.1.2.5. Wniosek dotyczący wartości normalnej
3.1.3. Cena eksportowa oraz porównanie
3.1.4. Marginesy dumpingu
| Przedsiębiorstwo | Ostateczny margines dumpingu (%) |
| Jiangsu Sanmu Group Co., Ltd. | 17,3 |
|
Grupa Sinochem, składająca się z - Jiangsu Ruiheng New Material Technology Co., Ltd. - Nantong Xingchen Synthetic Material Co., Ltd. - Jiangsu Kumho Yangnong Chemical Co., Ltd |
33,0 |
| Pozostałe przedsiębiorstwa współpracujące | 23,0 |
| Cały pozostały przywóz pochodzący z Chin | 33,0 |
3.2.1. Wartość normalna
3.2.2. Cena eksportowa
3.2.3. Porównanie
3.2.4. Marginesy dumpingu
3.3.1. Wartość normalna
3.3.2. Cena eksportowa
3.3.3. Porównanie
3.3.4. Marginesy dumpingu
3.4.1. Wartość normalna
3.4.2. Cena eksportowa
3.4.3. Porównanie
3.4.4. Margines dumpingu
| Przedsiębiorstwo | Ostateczny margines dumpingu (%) |
| Aditya Birla Chemicals (Thailand) Limited | 29,9 |
| Cały pozostały przywóz pochodzący z Tajlandii | 29,9 |
4.3.1. Łączna ocena skutków przywozu z państw, których dotyczy postępowanie
4.3.2. Wielkość i udział w rynku przywozu z państw, których dotyczy postępowanie
4.3.3. Ceny przywozu z państw, których dotyczy postępowanie, oraz podcięcie cenowe
4.4.1. Uwagi ogólne
4.4.2. Wskaźniki makroekonomiczne
4.4.3. Wskaźniki mikroekonomiczne
| Państwo | Przedsiębiorstwo | Ostateczny margines dumpingu (%) | Ostateczny margines szkody (%) |
| Chiny | Jiangsu Sanmu Group Co., Ltd. | 17,3 | 116 |
|
Grupa Sinochem: - Jiangsu Ruiheng New Material Technology Co., Ltd. - Nantong Xingchen Synthetic Material Co., Ltd. - Jiangsu Kumho Yangnong Chemical Co., Ltd. |
33,0 | 118,9 | |
| Inne współpracujące chińskie przedsiębiorstwa | 23,0 | 117,1 | |
| Cały pozostały przywóz pochodzący z Chin | 33,0 | 118,9 | |
| Tajwan | Chang Chun Plastics Co | 10,8 | 105,8 |
| Nan Ya Plastics Corporation | 11,0 | 96,5 | |
| Cały pozostały przywóz pochodzący z Tajwanu | 11,0 | 105,8 | |
| Tajlandia | Aditya Birla Chemicals (Thailand) Limited | 29,9 | 71 |
| Cały pozostały przywóz pochodzący z Tajlandii | 29,9 | 71 |
| Państwo | Przedsiębiorstwo | Ostateczne cło antydumpingowe (%) |
| Chiny | Jiangsu Sanmu Group Co., Ltd. | 17,3 |
|
Grupa Sinochem, składająca się z - Jiangsu Ruiheng New Material Technology Co., Ltd. - Nantong Xingchen Synthetic Material Co., Ltd. - Jiangsu Kumho Yangnong Chemical Co., Ltd. |
33,0 | |
| Pozostałe przedsiębiorstwa współpracujące | 23,0 | |
| Cały pozostały przywóz pochodzący z Chin | 33,0 | |
| Tajwan | Chang Chun Plastics Co | 10,8 |
| Nan Ya Plastics Corporation | 11,0 | |
| Cały pozostały przywóz pochodzący z Tajwanu | 11,0 | |
| Tajlandia | Aditya Birla Chemicals (Thailand) Limited | 29,9 |
| Cały pozostały przywóz pochodzący z Tajlandii | 29,9 |
| Państwo | Przedsiębiorstwo | Margines dumpingu (%) | Margines szkody (%) | Ostateczne cło antydumpingowe (%) |
| Chiny | Jiangsu Sanmu Group Co., Ltd. | 17,3 | 116 | 17,3 |
|
Grupa Sinochem: - Jiangsu Ruiheng New Material Technology Co., Ltd. - Nantong Xingchen Synthetic Material Co., Ltd. - Jiangsu Kumho Yangnong Chemical Co., Ltd. |
33,0 | 118,9 | 33,0 | |
| Inne współpracujące chińskie przedsiębiorstwa | 23,0 | 117,1 | 23,0 | |
| Cały pozostały przywóz pochodzący z Chin | 33,0 | 118,9 | 33,0 | |
| Tajwan | Chang Chun Plastics Co | 10,8 | 105,8 | 10,8 |
| Nan Ya Plastics Corporation | 11,0 | 96,5 | 11,0 | |
| Cały pozostały przywóz pochodzący z Tajwanu | 11,0 | 105,8 | 11,0 | |
| Tajlandia | Aditya Birla Chemicals (Thailand) Limited | 29,9 | 71 | 29,9 |
| Cały pozostały przywóz pochodzący z Tajlandii | 29,9 | 71 | 29,9 |
Z definicji produktu zawartej w art. 1 ust. 1 wyklucza się następujące produkty:
| Kraj pochodzenia | Przedsiębiorstwo | Ostateczne cło antydumpingowe (%) | Dodatkowy kod TARIC |
| Chiny | Jiangsu Sanmu Group Co., Ltd. | 17,3 | 89LO |
|
Grupa Sinochem: - Jiangsu Ruiheng New Material Technology Co., Ltd. - Nantong Xingchen Synthetic Material Co., Ltd. - Jiangsu Kumho Yangnong Chemical Co., Ltd |
33,0 | 89LP | |
| Pozostałe przedsiębiorstwa współpracujące wymienione w załączniku | 23,0 | ||
| Cały pozostały przywóz pochodzący z Chin | 33,0 | 8999 | |
| Tajwan | Chang Chun Plastics Co | 10,8 | 89LQ |
| Nan Ya Plastics Corporation | 11,0 | 89LR | |
| Cały pozostały przywóz pochodzący z Tajwanu | 11,0 | 8999 | |
| Tajlandia | Aditya Birla Chemicals (Thailand) Limited | 29,9 | 89LS |
| Cały pozostały przywóz pochodzący z Tajlandii | 29,9 | 8999 |
Kwoty zabezpieczone w postaci tymczasowego cła antydumpingowego na podstawie rozporządzenia wykonawczego (UE) 2025/393 nakładającego tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz żywic epoksydowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, Tajwanu i Tajlandii zostają ostatecznie pobrane. Zabezpieczone kwoty przekraczające ostateczne stawki cła antydumpingowego zostają zwolnione.
Art. 1 ust. 2 można zmienić w celu dodania nowych producentów eksportujących z Chińskiej Republiki Ludowej i objęcia ich odpowiednią średnią ważoną stawek cła antydumpingowego dla przedsiębiorstw współpracujących nieobjętych próbą. Nowy producent eksportujący przedstawia dowody potwierdzające, że:
Postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu produktu, o którym mowa w art. 1 ust. 1, pochodzącego z Korei, niniejszym zostaje zakończone.
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 25 lipca 2025 r.
Nieobjęci próbą współpracujący producenci eksportujący w Chińskiej Republice Ludowej
| Nazwa przedsiębiorstwa | Dodatkowy kod TARIC |
| Allnex Resins (China) Co., Ltd. | 89LT |
| Chang Chun Chemical (JiangSu) Co., Ltd. | 89LU |
| Chang Chun Chemical (Panjin) Co. Ltd. | 89LV |
| Dalian Qihua New Material Co., Ltd. | 89LW |
| Dongying Hebang Chemical Co., Ltd. | 89LX |
| Fujian Huanyang New Material Co., Ltd. | 89LY |
| Sinopec Hunan Petrochemical Co., Ltd. | 89LZ |
| Techstorm Advanced Material Corporation Limited | 89M0 |
| Zhuhai Epoxy Base Electronic Material Co., Ltd. | 89M1 |
Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
Grażyna J. Leśniak 18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
Krzysztof Koślicki 16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
Marcin Szymankiewicz 15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
Grażyna J. Leśniak 10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
Monika Pogroszewska 10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
Grażyna J. Leśniak 05.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2025.1505 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 2025/1505 nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz żywic epoksydowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, Tajwanu i Tajlandii oraz kończące dochodzenie dotyczące przywozu żywic epoksydowych pochodzących z Republiki Korei |
| Data aktu: | 25/07/2025 |
| Data ogłoszenia: | 28/07/2025 |
| Data wejścia w życie: | 29/07/2025 |








