KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 1 ,
uwzględniając rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 1268/2012 z dnia 29 października 2012 r. w sprawie zasad stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii 2 , w szczególności jego art. 144,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 ustanawia panel do centralnej oceny sytuacji, o których mowa w art. 106 ust. 1, oraz do przyjmowania odpowiednich zaleceń ("panel").
(2) W art. 108 ust. 7 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 966/2012 ustanawia się skład panelu i przewiduje, że panel wspiera stały sekretariat zapewniany przez Komisję.
(3) W art. 144 rozporządzenia delegowanego (UE) nr 1268/2012 określa się organizację i skład zespołu, procedurę mianowania jego przewodniczącego oraz zarządzania konfliktami interesów. Artykuł 144 ust. 5 stanowi, że Komisja przyjmuje regulamin zespołu.
(4) Właściwe jest określenie procedury mianowania i odwoływania przewodniczącego oraz ustanowienie przepisów dotyczących zastępowania go w razie nieobecności lub niemożności wykonywania obowiązków.
(5) Należy ustanowić szczegółowe zasady dotyczące składu panelu odnośnie do każdego przypadku, w szczególności w kwestii wyznaczenia dwóch stałych członków, ich zastępców oraz dodatkowego członka reprezentującego urzędnika zatwierdzającego.
(6) W interesie należytego zarządzania zespołem właściwe jest określenie dalszych funkcji wspierających, jakie ma zapewniać sekretariat w ramach postępowania.
(7) Należy jaśniej określić procedurę wnoszenia sprawy do panelu, w szczególności w odniesieniu do minimalnej zawartości wniosku urzędnika zatwierdzającego.
(8) W interesie podmiotów gospodarczych należy wyjaśnić praktyczne ustalenia dotyczące zapewnienia przestrzegania ich prawa do bycia wysłuchanym.
(9) Właściwe jest określenie praktycznych ustaleń dotyczących ścisłej współpracy między zespołem a Europejskim Urzędem ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF) w świetle ustaleń dotyczących współpracy administracyjnej i sprawnej wymiany informacji między Komisją i OLAF-em.
(10) Właściwe jest wyjaśnienie zasad przyjmowania zaleceń panelu.
(11) Wszelkie przetwarzanie danych osobowych przez panel i jego sekretariat ma być przeprowadzone zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 3 .
(12) Rozporządzenie (WE) nr 1049/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 4 powinno mieć zastosowanie do zaleceń przyjętych przez panel,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
1 Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1.
2 Dz.U. L 362 z 31.12.2012, s. 1.
3 Rozporządzenie (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych (Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1).
4 Rozporządzenie (WE) nr 1049/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 30 maja 2001 r. w sprawie publicznego dostępu do dokumentów Parlamentu Europejskiego, Rady i Komisji (Dz.U. L 145 z 31.5.2001, s. 43).
5 Zastosowanie mają zasady zastępowania Komisji dotyczące stażu pracy.
6 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 883/2013 z dnia 11 września 2013 r. dotyczące dochodzeń prowadzonych przez Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF) oraz uchylające rozporządzenie (WE) nr 1073/1999 Parlamentu Europejskiego i Rady i rozporządzenie Rady (Euratom) nr 1074/1999 (Dz.U. L 248 z 18.9.2013, s. 1).