uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej 1 , w szczególności jego art. 9 ust. 1 lit. a),
(1) Zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 635/2005 2 produkt składający się z obgotowanego, suszonego makaronu z mąki pszennej oraz przypraw, pakowany do sprzedaży detalicznej do miseczki, będący gotowym do spożycia po dodaniu do niego wrzącej wody, został zaklasyfikowany do pozycji 1902 Nomenklatury scalonej. Klasyfikacja produktu do pozycji 2104 Nomenklatury scalonej została wykluczona na podstawie tego, że dodatek wody do miseczki nie jest wystarczający do przygotowania zupy lub bulionu, lecz nadaje produktowi cechy charakterystyczne dania z makaronu.
(2) Zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) nr 767/2014 3 wystarczająco podobny produkt składający się z bloku suszonego, wstępnie poddanego obróbce cieplnej makaronu, torebki przypraw, torebki oleju jadalnego i torebki suszonych warzyw, pakowany do sprzedaży detalicznej jako zestaw, będący gotowym do spożycia po dodaniu wrzącej wody, został zaklasyfikowany do pozycji 1902 Nomenklatury scalonej. Klasyfikacja produktu do pozycji 2104 Nomenklatury scalonej została wykluczona na podstawie tego, że produkt jest zestawem przeznaczonym do sprzedaży detalicznej w rozumieniu reguły 3 b) Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej i zasadniczy charakter jest nadawany zestawowi przez makaron biorąc pod uwagę, że stanowi on jego największą część.
(3) Chociaż klasyfikacja obu produktów jest identyczna, uzasadnienia wykluczenia klasyfikacji każdego z tych produktów z pozycji 2104 Nomenklatury scalonej są różne. Uzasadnienie dotyczące pierwszego produktu uzależnia klasyfikację od ilości dodanej do niego wody, natomiast uzasadnienie dla drugiego produktu zależy od ilości makaronu, który on zawiera. Jednakże uczynienie ilości dodanej wody jako kryterium dla klasyfikacji takich produktów może prowadzić do rozbieżności w ich klasyfikacji, która byłaby nieuzasadniona z uwagi na takie same obiektywne cechy charakterystyczne i właściwości obu produktów. Jedynym mającym zastosowanie kryterium powinna zatem być ilość makaronu zawartego w produkcie.
(4) Ponieważ pozycja 1 w tabeli zamieszczonej w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 635/2005 stała się zbędna na skutek zmian w opisie produktu w niej opisanego i w uzasadnieniu podanym dla jego klasyfikacji, powinna być ona skreślona.
(5) Wskutek tego, właściwym jest zmienić rozporządzenie (WE) nr 635/2005 w celu uniknięcia potencjalnych rozbieżności w klasyfikacji taryfowej oraz zapewnienia jednolitego stosowania Nomenklatury scalonej w Unii Europejskiej.
(6) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 635/2005.
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Kodeksu Celnego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 2 lutego 2015 r.
W imieniu Komisji, za Przewodniczącego, |
|
Heinz ZOUREK | |
Dyrektor Generalny ds. Podatków i Unii Celnej |
Powierzenie pracy cudzoziemcowi wymaga, co do zasady, zawarcia umowy w formie pisemnej. Może ona być sporządzona w języku polskim, w języku polskim i jednocześnie w wersji obcojęzycznej, ale również tylko w języku obcym. Jeżeli podmiot powierzający pracę zdecyduje się na to ostatnie rozwiązanie, będzie musiał zlecić tłumaczowi przysięgłemu przetłumaczenie umowy i tłumaczenie to przechowywać.
11.06.2025Resort pracy chce nieznacznie wydłużyć termin wypłaty ekwiwalentu za urlop w przypadku rozwiązywania jest umowy o pracę, a także zwiększenie do dwóch osób minimalnej reprezentacji pracowników przed pracodawcą w sprawach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w zakładach, w których nie funkcjonują związki zawodowe. W ten sposób pracodawcy będą mogli dokonać jednego przelewu należnych środków wraz z wypłatą ostatniego wynagrodzenia.
10.06.2025Nowe przepisy o rynku pracy przewidują, że staż z urzędu pracy może obejmować okres do 12 miesięcy wówczas, gdy zakończony będzie potwierdzeniem nabycia wiedzy lub umiejętności przeprowadzanym przez uprawnioną instytucję. Przy tego rodzaju stażu przewidziano premię finansową dla organizatora stażu w wysokości 500 zł za każdy pełny miesiąc stażu.
10.06.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - ustawa trafi teraz do prezydenta, Sejm przyjął poprawkę Senatu.
04.06.2025W nowych przepisach o rynku pracy nie zmienia się istota stażu - popularnej formy wsparcia z urzędu pracy bezrobotnych i organizatorów staży. Pojawia się jednak wiele zmian w stosunku do dotychczasowych przepisów i doprecyzowań pewnych niejasności pojawiających się w praktyce. Nie omawiając szerokiej problematyki staży, zwróćmy uwagę na najważniejsze nowości.
03.06.2025Często zmieniające się przepisy i ich rozproszenie w kilku aktach oraz przewlekłość postępowań w urzędach są największym wyzwaniem dla pracodawców w procesie legalizacji zatrudnienia cudzoziemców – wynika z badania zrealizowanego przez ASM Research Solutions Strategy na zlecenie Konfederacji Lewiatan. 1 czerwca wchodzą w życie nowe przepisy z tym związane.
30.05.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2015.31.5 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 2015/183 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 635/2005 dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury scalonej |
Data aktu: | 02/02/2015 |
Data ogłoszenia: | 07/02/2015 |
Data wejścia w życie: | 27/02/2015 |