Decyzja wykonawcza 2013/410/UE w sprawie wkładu finansowego Unii w programy państw członkowskich na 2013 r. w dziedzinie kontroli rybołówstwa

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 10 lipca 2013 r.
w sprawie wkładu finansowego Unii w programy państw członkowskich na 2013 r. w dziedzinie kontroli rybołówstwa

(notyfikowana jako dokument nr C(2013) 4256)

(Jedynie teksty w języku angielskim, bułgarskim, duńskim, estońskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, litewskim, łotewskim, maltańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, rumuńskim, słoweńskim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(2013/410/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 31 lipca 2013 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 861/2006 z dnia 22 maja 2006 r. ustanawiające wspólnotowe środki finansowe na rzecz wdrażania wspólnej polityki rybołówstwa oraz w obszarze prawa morza 1 , w szczególności jego art. 21,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W swoim piśmie z dnia 9 października 2012 r. Komisja określiła priorytetowe obszary finansowane z budżetu UE w ramach programu kontroli połowów. Obszary te obejmują udoskonalenie systemu kontroli państw członkowskich, pomiary mocy silników oraz zapewnienie identyfikowalności produktów rybołówstwa. W swoim piśmie z dnia 14 maja 2012 r. Komisja określiła wymogi wobec podmiotów lub państw członkowskich inwestujących w projekty związane z identyfikowalnością produktów.

(2) Zgodnie z art. 20 rozporządzenia (WE) nr 861/2006 państwa członkowskie przedłożyły Komisji swoje programy kontroli rybołówstwa na 2013 r. wraz z wnioskami o wkład finansowy Unii w wydatki, które będą ponoszone przy realizacji projektów zawartych w tych programach.

(3) Na tej podstawie i z uwagi na ograniczenia budżetowe odrzucono wnioski o finansowanie unijne w ramach tych programów związane z działaniami niepriorytetowymi takimi jak instalacja systemów automatycznej identyfikacji (AIS) na statkach rybackich, projekty szkoleniowe niepowiązane z doskonaleniem systemów kontroli państw członkowskich oraz zakup i modernizacja statków i samolotów patrolowych wykorzystywanych w dziedzinie rybołówstwa ze względu na brak odniesienia do obszarów priorytetowych.

(4) Należy zatem ustalić maksymalne kwoty i wysokość wkładu finansowego Unii w granicach ustanowionych w art. 15 rozporządzenia (WE) nr 861/2006 oraz określić warunki, na jakich taki wkład może być przyznawany.

(5) W odniesieniu do projektów z zakresu identyfikowalności produktów ważne jest zapewnienie, by były one opracowywane w oparciu o uznawane normy międzynarodowe, zgodnie z wymogami art. 67 ust. 8 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 404/2011 z dnia 8 kwietnia 2011 r. ustanawiającego szczegółowe przepisy wykonawcze do rozporządzenia Rady (WE) nr 1224/2009 ustanawiającego system kontroli w celu zapewnienia przestrzegania przepisów wspólnej polityki rybołówstwa 2 .

(6) Wnioski o finansowanie unijne zostały ocenione pod względem zgodności z przepisami rozporządzenia Komisji (WE) nr 391/2007 z dnia 11 kwietnia 2007 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 861/2006 w zakresie wydatków poniesionych przez państwa członkowskie w ramach wdrażania systemów monitorowania i kontroli mających zastosowanie do wspólnej polityki rybackiej 3 .

(7) Komisja poddała ocenie projekty, których koszt nie przekracza 40.000 EUR (bez VAT) i przyjęła te, w odniesieniu do których uzasadnione jest zapewnienie współfinansowania przez UE z uwagi na spodziewaną wskutek wdrożenia poprawę systemu kontroli wnioskującego państwa członkowskiego.

(8) W celu stworzenia zachęty do inwestowania w ramach obszarów priorytetowych określonych przez Komisję oraz uwzględniając negatywny wpływ kryzysu finansowego na budżety państw członkowskich, z tytułu wydatków związanych z obszarami priorytetowymi, o których mowa powyżej, przysługiwać powinna wysoka stawka współfinansowania, mieszcząca się w granicach określonych w art. 15 rozporządzenia (WE) nr 861/2006.

(9) Aby kwalifikować się do objęcia wkładem finansowym, automatyczne urządzenia lokacyjne oraz urządzenia elektroniczne do rejestrowania i przekazywania informacji znajdujące się na pokładach statków rybackich powinny spełniać wymogi określone w rozporządzeniu wykonawczym (UE) nr 404/2011.

(10) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. Rybołówstwa i Akwakultury,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przedmiot

Niniejsza decyzja przewiduje wkład finansowy Unii na 2013 r. w wydatki poniesione przez państwa członkowskie w 2013 r. w związku z wdrażaniem systemów monitorowania i kontroli mających zastosowanie do wspólnej polityki rybołówstwa (WPRyb), o których mowa w art. 8 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 861/2006.

Artykuł  2

Zamknięcie zobowiązań pozostających do spłaty

Wszystkie płatności, w odniesieniu do których złożono wnioski o zwrot wydatków, zostają zrealizowane przez dane państwo członkowskie najpóźniej do dnia 30 czerwca 2017 r. Płatności dokonywane przez państwa członkowskie po tym terminie nie kwalifikują się do refundacji. Środki wspólnotowe odnoszące się do niniejszej decyzji podlegają wycofaniu najpóźniej do dnia 31 grudnia 2018 r.

Artykuł  3

Nowe technologie i sieci informatyczne

1.
Wydatki poniesione - w związku z projektami, o których mowa w załączniku I - na wdrożenie nowych technologii oraz na budowę sieci informatycznych, w celu umożliwienia skutecznego i bezpiecznego gromadzenia danych i zarządzania nimi na potrzeby monitorowania i kontrolowania działalności połowowej oraz nadzoru nad nią, jak również wydatki na weryfikację mocy silnika kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.
2.
W odniesieniu do projektów związanych z identyfikowalnością produktów wkład UE jest ograniczony do kwoty

1.000.000 EUR w przypadku inwestycji realizowanych przez organy państw członkowskich oraz do kwoty 250.000 EUR w przypadku inwestycji prywatnych. Liczba projektów realizowanych przez podmioty prywatne zostaje ograniczona do 2 projektów na każde państwo członkowskie i na jedną decyzję o finansowaniu. Łączna liczba projektów związanych z identyfikowalnością produktów realizowanych przez podmioty prywatne zostaje ograniczona do ośmiu projektów na każde państwo członkowskie i na jedną decyzję o finansowaniu.

3.
Aby kwalifikować się do objęcia wkładem finansowym, o którym mowa w ust. 2, projekty współfinansowane w oparciu o niniejszą decyzję powinny spełniać wszystkie odnośne wymogi określone w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1224/2009 4 i w rozporządzeniu wykonawczym (UE) nr 404/2011.
4.
Wszelkie inne wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku I, kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 50 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.
Artykuł  4

Automatyczne urządzenia lokacyjne

1.
Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku II, na zakup i instalację na statkach rybackich automatycznych urządzeń lokacyjnych umożliwiających centrom monitorowania rybołówstwa zdalne monitorowanie statków przy wykorzystaniu satelitarnego systemu monitorowania statków (VMS) kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.
2.
Wkład finansowy, o którym mowa w ust. 1, jest obliczany na podstawie ceny ograniczonej do kwoty 2.500 EUR na statek.
3.
Aby kwalifikować się do otrzymania wkładu finansowego, o którym mowa w ust. 1, automatyczne urządzenia lokacyjne muszą spełniać wymogi ustanowione w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 2244/2003 5 .
Artykuł  5

Systemy elektronicznej rejestracji i elektronicznego raportowania

Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku III, na rozwój, zakup i instalację niezbędnych komponentów systemów elektronicznej rejestracji i elektronicznego raportowania (ERS) oraz na związaną z nimi pomoc techniczną, w celu umożliwienia skutecznej i bezpiecznej wymiany danych na potrzeby monitorowania i kontrolowania działalności połowowej oraz nadzoru nad nią, kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.

Artykuł  6

Urządzenia do elektronicznej rejestracji i elektronicznego raportowania

1.
Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku IV, na zakup i instalację na pokładzie statków rybackich urządzeń do elektronicznej rejestracji i elektronicznego raportowania (urządzeń ERS), umożliwiających statkom elektroniczną rejestrację danych o połowach i przekazywanie ich do centrum monitorowania rybołówstwa, kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.
2.
Wkład finansowy, o którym mowa w ust. 1, jest obliczany na podstawie ceny ograniczonej do 3.000 EUR na statek, nie naruszając przepisów ust. 4.
3.
Aby kwalifikować się do objęcia wkładem finansowym, urządzenia ERS muszą spełniać wymogi ustanowione w rozporządzeniu wykonawczym (UE) nr 404/2011.
4.
W przypadku urządzeń łączących w sobie funkcje ERS i VMS oraz spełniających wymogi ustanowione w rozporządzeniu wykonawczym (UE) nr 404/2011 wkład finansowy, o którym mowa w ust. 1 niniejszego artykułu, jest obliczany na podstawie ceny ograniczonej do 4.500 EUR na statek.

31.7.2013

Artykuł  7

Projekty pilotażowe

Wydatki poniesione - w związku z projektami, o których mowa w załączniku V - na projekty pilotażowe w dziedzinie wdrażania nowych technologii w zakresie kontroli kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 50 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.

Artykuł  8

Maksymalny wkład Unii

Maksymalny wkład finansowy Unii na państwo członkowskie wynosi:

(EUR)

Państwo członkowskie

Kwota wydatków planowanych w krajowym programie kontroli rybołówstwa

Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji

Maksymalny wkład Unii

Belgia

1 369 250

1 369 250

1 232 325

Bułgaria

15 339

15 339

13 805

Dania

6 801 633

5 226 502

4 691 350

Niemcy

17 502 400

4 291 800

3 794 200

Estonia

280 000

280 000

252 000

Irlandia

1 200 000

1 200 000

1 080 000

Grecja

1 370 029

1 370 029

1 153 026

Hiszpania

12 186 266

9 137 042

7 562 370

Francja

5 373 796

5 363 796

4 811 416

Włochy

7 480 000

2 160 000

1 944 000

Cypr

600 000

600 000

540 000

Łotwa

192 735

192 735

173 462

Litwa

389 539

389 539

350 585

Malta

1 375 002

1 228 802

636 605

Niderlandy

3 264 205

2 389 410

2 142 252

Polska

3 422 251

3 322 251

2 990 026

Portugalia

1 608 900

703 500

633 150

Rumunia

769 000

419 000

313 100

Słowenia

315 100

293 400

241 500

Finlandia

1 682 500

1 682 500

1 514 250

Szwecja

1 392 838

1 392 838

1 253 555

Zjednoczone Królestwo

1 039 444

1 039 444

816 423

Ogółem

69 630 227

44 067 177

38 139 400

Artykuł  9

Adresaci

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Republiki Bułgarskiej, Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Estońskiej, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Malty, Królestwa Niderlandów, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Rumunii, Republiki Słowenii, Republiki Fińskiej, Królestwa Szwecji oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli dnia 10 lipca 2013 r.

W imieniu Komisji

Maria DAMANAKI

Członek Komisji

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

NOWE TECHNOLOGIE I SIECI INFORMATYCZNE

(EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Kwota wydatków planowanych w krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Belgia
BE/13/01 240 000 240 000 216 000
BE/13/02 30 000 30 000 27 000
BE/13/03 30 000 30 000 27 000
BE/13/05 60 000 60 000 54 000
BE/13/06 30 000 30 000 27 000
BE/13/08 4 250 4 250 3 825
BE/13/09 825 000 825 000 742 500
Razem 1 219 250 1 219 250 1 097 325
Bułgaria
BG/13/01 15 339 15 339 13 805
Razem 15 339 15 339 13 805
Dania
DK/13/01 536 215 536 215 482 593
DK/13/03 402 161 402 161 361 945
DK/13/04 335 134 0
DK/13/05 268 107 268 107 241 297
DK/13/06 335 134 335 134 301 621
DK/13/07 536 215 0
DK/13/08 201 080 201 080 180 972
DK/13/09 134 054 134 054 120 648
DK/13/10 335 134 335 134 301 621
DK/13/11 402 161 402 161 361 945
DK/13/12 100 540 0
DK/13/13 134 054 0
DK/13/14 536 215 536 215 482 593
DK/13/15 201 080 0
DK/13/16 268 107 0
DK/13/17 1 125 000 1 125 000 1 000 000
DK/13/18 73 000 73 000 65 700
DK/13/19 275 000 275 000 247 500
DK/13/20 268 107 268 107 241 296
Razem 6 466 498 4 891 368 4 389 731
Niemcy
DE/13/09 60 000 60 000 54 000
DE/13/10 75 000 75 000 67 500
DE/13/12 90 000 90 000 81 000
DE/13/15 2 880 000 2 880 000 2 592 000
DE/13/14 170 000 170 000 153 000
DE/13/17 353 800 353 800 250 000
DE/13/18 110 000 110 000 99 000
DE/13/19 350 000 0
DE/13/20 95 000 0
DE/13/21 443 100 0
DE/13/22 650 000 0
DE/13/23 970 000 0
DE/13/24 275 000 0
DE/13/25 420 000 0
DE/13/26 250 000 0
DE/13/27 105 500 105 500 94 950
Razem 7 297 400 3 844 300 3 391 450
Grecja
EL/13/02 300 000 300 000 270 000
EL/13/03 200 000 200 000 100 000
EL/13/04 300 000 300 000 270 000
EL/13/05 50 000 50 000 45 000
EL/13/06 50 000 50 000 45 000
EL/13/08 169 694 169 694 152 724
EL/13/09 230 335 230 335 207 302
Razem 1 300 029 1 300 029 1 090 026
Irlandi
IE/13/01 50 000 50 000 45 000
IE/13/02 50 000 50 000 45 000
Razem 100 000 100 000 90 000
Hiszpania
ES/13/01 651 500 651 500 325 750
ES/13/02 205 971 205 971 185 374
ES/13/03 377 698 377 698 339 928
ES/13/04 252 976 252 976 227 678
ES/13/05 256 514 256 514 230 863
ES/13/06 527 423 527 423 474 680
ES/13/07 298 291 298 291 268 462
ES/13/09 353 996 353 996 318 596
ES/13/10 63 457 63 457 57 111
ES/13/11 72 922 72 922 65 630
ES/13/12 183 900 183 900 165 510
ES/13/13 215 814 215 814 194 233
ES/13/14 786 000 786 000 707 400
ES/13/15 186 567 186 567 167 910
ES/13/16 367 543 367 543 330 789
ES/13/17 186 754 186 754 168 079
ES/13/18 178 000 178 000 160 200
ES/13/20 115 000 115 000 103 500
ES/13/21 230 000 230 000 207 000
ES/13/22 142 400 0
ES/13/23 25 000 25 000 22 500
ES/13/24 90 000 90 000 81 000
ES/13/25 250 000 0
ES/13/27 160 000 0
ES/13/29 95 557 95 557 86 001
ES/13/30 95 410 95 410 85 869
ES/13/33 33 000 33 000 29 700
ES/13/34 54 000 54 000 48 600
ES/13/35 681 000 0
ES/13/36 780 000 0
ES/13/37 518 710 518 710 250 000
ES/13/39 258 000 258 000 232 200
ES/13/40 481 698 481 698 250 000
ES/13/41 379 119 263 294 236 966
Razem 9 554 220 7 424 995 6 021 529
Francja
FR/13/02 180 000 180 000 162 000
FR/13/03 150 000 150 000 135 000
FR/13/04 400 000 400 000 360 000
FR/13/06 1 000 300 1 000 300 900 270
FR/13/07 1 080 600 1 080 600 972 540
FR/13/08 1 080 600 1 080 600 972 540
FR/13/09 211 500 211 500 190 350
FR/13/10 269 350 269 350 242 415
FR/13/11 51 446 51 446 46 301
Razem 4 423 796 4 423 796 3 981 416
Włochy
IT/13/01 260 000 260 000 234 000
IT/13/02 120 000 0
IT/13/03 500 000 500 000 450 000
IT/13/04 1 000 000 1 000 000 900 000
IT/13/05 300 000 300 000 270 000
IT/13/07 800 000 0
IT/13/08 2 000 000 0
IT/13/09 2 400 000 0
Razem 7 380 000 2 060 000 1 854 000
Cypr
CY/13/01 50 000 50 000 45 000
CY/13/02 150 000 150 000 135 000
CY/13/03 400 000 400 000 360 000
Razem 600 000 600 000 540 000
Łotwa
LV/13/01 11 200 11 200 10 080
LV/13/02 58 350 58 350 52 515
LV/13/03 123 185 123 185 110 867
Razem 192 735 192 735 173 462
Litwa
LT/13/01 144 810 144 810 130 329
LT/13/03 13 033 13 033 11 730
Razem 157 843 157 843 142 059
Malta
MT/13/01 55 510 55 510 49 959
MT/13/02 1 173 292 1 173 292 586 646
Razem 1 228 802 1 228 802 636 605
Niderlandy
NL/13/01 278 172 278 172 250 000
NL/13/02 277 862 277 862 250 000
NL/13/03 286 364 286 364 250 000
NL/13/04 276 984 276 984 249 285
NL/13/05 129 398 129 398 116 458
NL/13/06 200 000 0
NL/13/07 230 000 0
NL/13/08 36 120 36 120 32 508
NL/13/09 89 860 0
NL/13/10 129 500 129 500 116 550
NL/13/11 125 010 125 010 112 450
NL/13/12 72 908 0
NL/13/13 282 027 0
NL/13/14 200 000 200 000 180 000
NL/13/15 400 000 400 000 360 000
NL/13/16 50 000 50 000 45 000
Razem 3 064 205 2 189 410 1 962 251
Polska
PL/13/04 1 000 000 1 000 000 900 000
PL/13/05 540 000 440 000 396 000
PL/13/06 227 350 227 350 204 615
PL/13/07 240 300 240 300 216 270
PL/13/08 172 600 172 600 155 340
PL/13/09 323 000 323 000 290 700
PL/13/10 208 760 208 760 187 884
PL/13/11 416 000 416 000 374 400
PL/13/12 40 500 40 500 36 450
Razem 3 168 510 3 068 510 2 761 659
Portugalia
PT/13/01 834 000 0
Razem 834 000 0
Rumunia
RO/13/03 155 000 155 000 139 500
RO/13/04 120 000 120 000 60 000
RO/13/05 40 000 40 000 20 000
RO/13/06 104 000 104 000 93 600
Razem 419 000 419 000 313 100
Słowenia
SI/13/01 42 000 42 000 37 800
SI/13/02 7 300 0
SI/13/03 1 200 1 200 600
SI/13/04 14 400 0
SI/13/05 5 000 5 000 2 500
SI/13/06 1 200 1 200 600
SI/13/07 40 000 40 000 36 000
SI/13/08 40 000 40 000 36 000
SI/13/10 45 000 45 000 40 500
SI/13/12 49 000 49 000 24 500
SI/13/13 20 000 20 000 18 000
Razem 265 100 243 400 196 500
Finlandia
FI/13/01 1 000 000 1 000 000 900 000
FI/13/03 200 000 200 000 180 000
FI/13/04 150 000 150 000 135 000
Razem 1 350 000 1 350 000 1 215 000
Szwecja
SE/13/01 348 210 348 210 313 389
SE/13/02 464 280 464 280 417 852
SE/13/03 580 348 580 348 522 314
Razem 1 392 838 1 392 838 1 253 555
Zjednoczone Królestwo
UK/13/01 496 155 496 155 446 539
Razem 496 155 496 155 446 539
Ogółem 50 925 720 36 617 770 31 570 012

ZAŁĄCZNIK  II

AUTOMATYCZNE URZĄDZENIA LOKACYJNE

(EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Kwota wydatków planowanych w krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Niemcy
DE/13/08 12 500 12 500 11 250
DE/13/28 367 500 0 0
DE/13/02 493 500 0 0
DE/13/04 50 000 50 000 45 000
Razem 923 500 62 500 56 250
Malta
MT/13/03 146 200 0 0
Razem 146 200 0 0
Rumunia
RO/13/07 100 000 0 0
Razem 100 000 0 0
Słowenia
SI/13/09 10 000 10 000 9 000
Razem 10 000 10 000 9 000
Hiszpania
ES/13/19 256 340 256 340 1 130 706
ES/13/31 326 124 326 124 293 512
Razem 1 582 464 1 582 464 1424 218
Zjednoczone Królestwo
UK/13/03 245 597 245 597 221 037
Razem 245 597 245 597 221 037
Ogółem 007 761 1 900 561 1 710 505

ZAŁĄCZNIK  III

SYSTEMY ELEKTRONICZNEJ REJESTRACJI I ELEKTRONICZNEGO RAPORTOWANIA

(EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Kwota wydatków planowanych w krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Belgia
BE/13/04 70 000 70 000 63 000
BE/13/07 80 000 80 000 72 000
Razem 150 000 150 000 135 000
Dania
DK/13/02 335 134 335 134 301 619
Razem 335 134 335 134 301 619
Niemcy
DE/13/11 75 000 75 000 67 500
DE/13/13 140 000 140 000 126 000
DE/13/16 170 000 170 000 153 000
Razem 385 000 385 000 346 500
Estonia
EE/13/01 110 000 110 000 99 000
EE/13/02 90 000 90 000 81 000
EE/13/03 80 000 80 000 72 000
Razem 280 000 280 000 252 000
Irlandia
IE/13/03 1 100 000 1 100 000 990 000
Razem 1 100 000 1 100 000 990 000
Francja
FR/13/05 910 000 900 000 810 000
Razem 910 000 900 000 810 000
Włochy
IT/13/06 100 000 100 000 90 000
Razem 100 000 100 000 90 000
Litwa
LT/13/02 231 696 231 696 208 526
Razem 231 696 231 696 208 526
Niderlandy
NL/13/17 200 000 200 000 180 000
Razem 200 000 200 000 180 000
Polska
PL/13/01 170 948 170 948 153 853
PL/13/02 60 000 60 000 54 000
PL/13/03 27 793 27 793 20 514
Razem 253 741 253 741 228 367
Portugalia
PT/13/03 492 500 492 500 443 250
PT/13/05 211 000 211 000 189 900
Razem 703 500 703 500 633 150
Słowenia
SI/13/11 40 000 40 000 36 000
Razem 40 000 40 000 36 000
Hiszpania
ES/13/08 129 582 129 582 116 624
Razem 129 582 129 582 116 624
Ogółem 4 818 653 4 808 653 4 327 786

ZAŁĄCZNIK  IV

URZĄDZENIA DO ELEKTRONICZNEJ REJESTRACJI I ELEKTRONICZNEGO RAPORTOWANIA

(EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Kwota wydatków planowanych w krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Finlandia
FI/13/02 157 500 157 500 141 750
FI/13/05 175 000 175 000 157 500
Razem 332 500 332 500 299 250
Ogółem 332 500 332 500 299 250

ZAŁĄCZNIK  V

PROJEKTY PILOTAŻOWE

(EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Kwota wydatków planowanych w krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Hiszpania
ES/13/28 100 000 0 0
ES/13/32 530 000 0 0
ES/13/38 250 000 0 0
Razem 880 000 0 0
Francja
FR/13/01 40 000 40 000 20 000
Razem 40 000 40 000 20 000
Zjednoczone Królestwo
UK/13/02 297 693 297 693 148 846
Razem 297 693 297 693 148 846
Ogółem 1 217 693 337 693 168 846

ZAŁĄCZNIK  VI

PROGRAMY SZKOLEŃ I WYMIAN

(EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Kwota wydatków planowanych w krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Niemcy
DE/13/03 15 000 0
DE/13/06 1 500 0
Razem 16 500 0
Grecja
EL/13/01 70 000 70 000 63 000
Razem 70 000 70 000 63 000
Rumunia
RO/13/01 200 000 0
RO/13/02 50 000 0
Razem 250 000 0
Hiszpania
ES/13/26 40 000 0
Razem 40 000 0
Ogółem 376 500 70 000 63 000

ZAŁĄCZNIK  VII

ODRZUCONE KWOTY ZWIĄZANE Z PILOTAŻOWYMI PROGRAMAMI INSPEKCJI I OBSERWACJI, INICJATYWAMI ZWIĘKSZAJĄCYMI ZNAJOMOŚĆ PRZEPISÓW WPRYB ORAZ ZAKUPEM LUB MODERNIZACJĄ STATKÓW I SAMOLOTÓW PATROLOWYCH

(EUR)
Rodzaj środków Kwota wydatków planowanych w krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Pilotażowe programy inspekcji i obserwacji 36 000 0 0
Inicjatywy zwiększające znajomość przepisów WPRyb 35 400 0 0
Statki i samoloty patrolowe 8 880 000 0 0
Ogółem 8 951 400 0 0
1 Dz.U. L 160 z 14.6.2006, s. 1
2 Dz.U. L 112 z 30.4.2011, s. 1.
3 Dz.U. L 97 z 12.4.2007, s. 30.
4 Dz.U. L 434 z 22.12.2009, s. 1.
5 Dz.U. L 333 z 20.12.2003, s. 17.

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2013.204.54

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2013/410/UE w sprawie wkładu finansowego Unii w programy państw członkowskich na 2013 r. w dziedzinie kontroli rybołówstwa
Data aktu: 10/07/2013
Data ogłoszenia: 31/07/2013
Data wejścia w życie: 01/01/1970