uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1782/2003 z dnia 29 września 2003 r. ustanawiające wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiające określone systemy wsparcia dla rolników oraz zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2019/93, (WE) nr 1452/2001, (WE) nr 1453/2001, (WE) nr 1454/2001, (WE) nr 1868/94, (WE) nr 1251/1999, (WE) nr 1254/1999, (WE) nr 1673/2000, (EWG) nr 2358/71 oraz (WE) nr 2529/2001(1), w szczególności jego art. 145 lit. c),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 79 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 ustanawia specjalną pomoc z tytułu uprawy ryżu przyznawaną rolnikom produkującym ryż, objęty kodem CN 1006 10, na warunkach ustanowionych w rozdziale 3 tytułu IV wymienionego rozporządzenia.
(2) Artykuł 12 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1973/2004(2) stanowi, że zakwalifikowanie deklarowanego areału do dopłaty do ryżu zależnej od plonu wymaga, by areał ten był obsiany raz do roku. Jednakże w Gujanie Francuskiej areały są obsiewane w każdym z obu cykli wysiewu, a dopłata do ryżu zależna od plonu jest przyznawana na podstawie średniej z areałów obsianych w każdym z obu cykli uprawy.
(3) Władze francuskie zamierzają ponownie określić system produkcji ryżu w Gujanie i sprowadzić produkcję do jednego cyklu na hektar rocznie. Ten nowy system umożliwiłby zainteresowanym producentom systematyczne korzystanie z utrzymywanych odłogów, co w dużej mierze rozwiązałoby problem chwastów i wyodrębniło okres czasu konieczny na dokonanie niwelacji. Skutkowałoby to w szczególności oszczędnością wody i mniejszym zużyciem ochrony roślin. System ten umożliwiłby również lepsze zarządzanie czasem pracy i sprzętem, a zatem obniżenie całkowitych kosztów operacyjnych sektora. W celu wdrożenia tego nowego systemu produkcji należy dostosować szczegółowe zasady obliczania dopłaty do ryżu w Gujanie Francuskiej oraz zapewnić obliczanie dopłaty na podstawie jednego cyklu wysiewu w roku dokonywanego w późniejszym z dwóch uprzednio ustalonych terminów, czyli najpóźniej dnia 30 czerwca poprzedzającego przedmiotowe zbiory.
(4) Zważywszy że Francja i Hiszpania od 2006 r. stosują system płatności jednolitych i opcję przewidzianą w art. 66 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, zgodnie z art. 101 akapit czwarty wymienionego rozporządzenia, obszary bazowe wspomnianych państw członkowskich, określone w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1973/2004, muszą zostać zmniejszone o liczbę hektarów odpowiadających uprawnieniom z tytułu obowiązkowego odłogowania. Dla jasności należy również usunąć z tego załącznika pozycje dotyczące państw członkowskich lub regionów państw członkowskich, w których od dnia 1 stycznia 2006 r. nie stosuje się płatności powierzchniowej w odniesieniu do roślin uprawnych, oraz dodać do niego, zgodnie z załącznikiem XIb do rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, obszary bazowe Malty i Słowenii, które stosują płatności powierzchniowe w odniesieniu do roślin uprawnych.
(5) Ponieważ zmiana art. 131 ust. 2 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1973/2004, wprowadzona rozporządzeniem (WE) nr 1250/2006, nie uwzględniła terminu składania wniosków ustalonego w art. 121 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1973/2004, należy naprawić to przeoczenie. Uwzględniając wymieniony termin, należy ustalić ostateczną datę po dniu 28 lutego na przekazanie przez państwa członkowskie informacji o ilości sztuk bydła rogatego innego niż cielęta, za które wnioskowano premię ubojową.
(6) Artykuł 106 ust. 2 i załączniki VI, XI, XII i XVIII rozporządzenia (WE) nr 1973/2004, zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1250/2006, zawierają błędy.
(7) Zważywszy że, w przypadku płatności powierzchniowej w odniesieniu do roślin uprawnych określonej w art. 100 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, Komisja musi zostać poinformowana o całkowitym ustalonym areale używanym do obliczania współczynnika redukcji oraz ewentualnej ostatecznej stawki przekroczeń najpóźniej 15 listopada, przy uwzględnieniu areałów bazowych wymienionych w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1973/2004, załącznik IV, zmieniony niniejszym rozporządzeniem, musi obowiązywać od dnia 1 listopada 2006 r.
(8) Należy zatem odpowiednio zmienić i sprostować rozporządzenie (WE) nr 1973/2004.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Płatności Bezpośrednich,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 14 listopada 2006 r.
| W imieniu Komisji | |
| Mariann FISCHER BOEL | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1156/2006 (Dz.U. L 208 z 29.7.2006, str. 3).
(2) Dz.U. L 345 z 20.11.2004, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1250/2006 (Dz.U. L 227 z 19.8.2006, str. 23).
ZAŁĄCZNIKI
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2006.314.7 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 1679/2006 zmieniające i zawierające sprostowanie rozporządzenia (WE) nr 1973/2004 ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1782/2003 w odniesieniu do systemów wsparcia przewidzianych w tytułach IV i IVa wymienionego rozporządzenia oraz wykorzystania gruntów zarezerwowanych do produkcji surowców |
| Data aktu: | 14/11/2006 |
| Data ogłoszenia: | 15/11/2006 |
| Data wejścia w życie: | 01/01/2007, 15/11/2006, 01/11/2006 |