Decyzja 2004/61 zmieniająca załącznik XIII (Transport) do Porozumienia EOG

DECYZJA WSPÓLNEGO KOMITETU EOG NR 61/2004
z dnia 26 kwietnia 2004 r.
zmieniająca załącznik XIII (Transport) do Porozumienia EOG

WSPÓLNY KOMITET EOG,

uwzględniając Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zmienione Protokołem dostosowującym Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zwane dalej Porozumieniem, w szczególności jego art. 98,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Załącznik XIII do Porozumienia został zmieniony decyzją Wspólnego Komitetu EOG nr 2/2004 z dnia 6 lutego 2004 r.(1).

(2) Rozporządzenie (WE) nr 2320/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 grudnia 2002 r. ustanawiające wspólne zasady w dziedzinie bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego(2) należy włączyć do Porozumienia.

(3) Szczególne położenie geograficzne oraz mała gęstość zaludnienia Islandii, jak również skład floty statków powietrznych obsługujących trasy krajowe w Islandii wymaga, aby rozporządzenia (WE) nr 2320/2002 nie stosować do krajowych usług lotniczych na terytorium Islandii. Środki dotyczące bezpieczeństwa narodowego stosowane do krajowych usług lotniczych w Islandii zapewniają odpowiedni poziom bezpieczeństwa.

(4) W świetle szczególnej sytuacji Liechtensteinu wynikającej z połączonych skutków, na które składają się bardzo małe terytorium, szczególna struktura geograficzna, jak również fakt, że całkowita wielkość ruchu lotniczego w Liechtensteinie jest bardzo ograniczona, że nie ma regularnych międzynarodowych usług lotniczych do lub z Liechtensteinu oraz, że infrastruktura lotnictwa cywilnego w Liechtensteinie składa się jedynie z heliportu, rozporządzenia (WE) nr 2320/2002 nie należy stosować do istniejącej infrastruktury lotnictwa cywilnego na terytorium Liechtensteinu.

(5) Ponieważ większość norweskich regionalnych portów lotniczych jest usytuowanych w oddalonych obszarach a środki bezpieczeństwa narodowego stosowanego do krajowych usług lotniczych w Norwegii zapewniają odpowiedni poziom bezpieczeństwa, datę wdrożenia rozporządzenia (WE) nr 2320/2002 w niektórych norweskich regionalnych portach lotniczych należy dostosować,

STANOWI, CO NASTĘPUJE:

Artykuł  1

Do załącznika XIII do Porozumienia wprowadza się następujące zmiany:

1) po pkt 66g (dyrektywa 2003/42/WE Parlamentu Europejskiego i Rady) dodaje się, co następuje:

"66h. 32002 R 2320: rozporządzenie (WE) nr 2320/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 grudnia 2002 r. ustanawiające wspólne zasady w dziedzinie bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego (Dz.U. L 355 z 30.12.2002, str. 1).

Przepisy rozporządzenia, dla potrzeb niniejszego Porozumienia, należy rozumieć z uwzględnieniem następujących dostosowań:

a) środki ustanowione w tym rozporządzeniu nie mają zastosowania do krajowych usług lotniczych w portach lotniczych na terytorium Islandii.

b) środki ustanowione w tym rozporządzeniu nie mają zastosowania do istniejącej infrastruktury lotnictwa cywilnego na terytorium Liechtensteinu.

c) rozporządzenie to wprowadza się najpóźniej do dnia 1 stycznia 2005 r. w norweskich regionalnych portach lotniczych określonych w dodatku 8 do załącznika XIII, pod warunkiem że spełnione zostały następujące wymagania:

i) nie ma regularnych międzynarodowych usług lotniczych do/z tego portu lotniczego.

ii) niezbędne środki wyrównawcze są wprowadzane w norweskich portach lotniczych, w przypadku gdy rozporządzenie jest w pełni wykonywane w odniesieniu do lotów przybywających z każdego takiego regionalnego portu lotniczego - działania takie, jak oddzielenie odlatujących pasażerów, którzy przeszli kontrolę od pasażerów przylatujących, którzy jeszcze nie przeszli kontroli, według norm określonych w rozporządzeniu oraz powtórnej kontroli pasażerów i bagażu - w celu upewnienia się, że poziom bezpieczeństwa nie został naruszony.";

2) pozycję "Dodatek 8" dodaje się na końcu załącznika XIII;

3) tekst w Załączniku do niniejszej decyzji dodaje się jako tekst dodatku 8 do załącznika XIII.

Artykuł  2

Teksty rozporządzenia (WE) nr 2320/2002 w językach islandzkim i norweskim, które zostaną opublikowane w Dodatku EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, są autentyczne.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem 27 kwietnia 2004 r., pod warunkiem że wszystkie notyfikacje na mocy art. 103 ust. 1 Porozumienia, zostały dokonane wobec Wspólnego Komitetu EOG(*).

Artykuł  4

Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w Sekcji EOG i w Dodatku EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli, dnia 26 kwietnia 2004 r.
W imieniu Wspólnego Komitetu
P. WESTERLUND
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 116 z 22.4.2004, str. 42.

(2) Dz.U. L 355 z 30.12.2002, str. 1.

(*) Nie wskazano żadnych wymogów konstytucyjnych.

ZAŁĄCZNIK 

Norweskie regionalne porty lotnicze określone w dostosowaniu c) w pkt 66h (rozporządzenie (WE) nr 2320/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady):

ANDØYA (wojskowy port lotniczy obsługujący ruch cywilny)

BÅTSFJORD

BERLEVÅG

FØRDE, Bringeland

HAMMERFEST

HASVIK

HONNINGSVÅG, Valan

LEKNES

MEHAMN

MO I RANA, Røssvoll

MOSJØEN, Kjærstad

NAMSOS

NARVIK, Framnes

ØRSTA/VOLDA, Hovden

RØRVIK, Ryum

RØST

SANDANE, Anda

SANDNESSJØEN, Stokka

SOGNDAL, Haukåsen

SØRKJOSEN

STOKMARKNES, Skagen

SVOLVÆR, Helle

VADSØ

VÆRØY (heliport)

VARDØ, Svartnes.

Zmiany w prawie

Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Od dziś ważna zmiana dla niektórych kierowców

Nowe przepisy, które zaczną obowiązywać od wtorku, 10 września, zakładają automatyczny zwrot prawa jazdy, bez konieczności składania wniosku. Zmiana ma zapobiegać sytuacji, w której kierowcy, nieświadomi obowiązku, byli karani za prowadzenie pojazdu, mimo formalnego odzyskania uprawnień.

Robert Horbaczewski 09.09.2024
Będą zmiany w ustawie o działaniach antyterrorystycznych oraz w ustawie o ABW oraz AW

Rząd przyjął we wtorek projekt przepisów, który dostosowuje polskie prawo do przepisów Unii Europejskiej, które dotyczą przeciwdziałania rozpowszechnianiu w Internecie treści o charakterze terrorystycznym. Wprowadzony zostanie mechanizm wydawania i weryfikowania nakazów usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do takich treści. Za egzekwowanie nowych przepisów odpowiedzialny będzie szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Od jego decyzji będzie się można odwołać do sądu.

Grażyna J. Leśniak 03.09.2024
Ustawa o rencie wdowiej niekonstytucyjna?

O zawetowanie ustawy o tzw. wdowich emeryturach jako aktu dyskryminującego część obywateli zwróciła się do prezydenta Andrzeja Dudy jedna z emerytek. W jej przekonaniu uchwalona 26 lipca 2024 r. ustawa narusza art. 32 Konstytucji, ponieważ wprowadza zasady dyskryminujące dużą część seniorów. Czy prezydent zdążył się z nią zapoznać – nie wiadomo. Bo petycja wpłynęła do Kancelarii Prezydenta 6 sierpnia, a już 9 sierpnia ustawa została podpisana.

Grażyna J. Leśniak 31.08.2024
Nalewki już bez barwników, soków i dodatkowych aromatów

We wtorek, 20 sierpnia, zaczęły obowiązywać przepisy rozporządzenia ministra rolnictwa dotyczące znakowania napojów alkoholowych. Z uwagi na tradycyjne praktyki produkcyjne stosowane przy wyrobie "nalewek", nowe zasady wykluczają możliwość ich barwienia, aromatyzowania czy też dodawania do nich soków owocowych.

Krzysztof Koślicki 20.08.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.277.175

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2004/61 zmieniająca załącznik XIII (Transport) do Porozumienia EOG
Data aktu: 26/04/2004
Data ogłoszenia: 26/08/2004
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 27/04/2004