Rozporządzenie 937/2004 ustalające należności przywozowe w sektorze ryżu

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 937/2004
z dnia 30 kwietnia 2004 r.
ustalające należności przywozowe w sektorze ryżu

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 3072/95 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku ryżu (1),

uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 1503/96 z dnia 29 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowych zasad stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 3072/95 w odniesieniu do należności przywozowych w sektorze ryżu (2), w szczególności jego art. 4 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 11 rozporządzenia (WE) nr 3072/95 przewiduje, że w przypadku przywozu produktów, o których mowa w art. 1 wymienionego rozporządzenia, pobiera się stawki celne według Wspólnej Taryfy Celnej. Jednakże w odniesieniu do produktów, o których mowa w ust. 2 tego artykułu, należności przywozowe są równe cenie interwencyjnej, stosowanej w odniesieniu do tych produktów w czasie przywozu, powiększonej o pewną wartość procentową, w zależności od tego, czy dotyczy to ryżu łuskanego, czy ryżu w pełni oczyszczonego, pomniejszonej o cenę przywozu, o ile ta należność nie przekracza stawki celnej według wspólnej taryfy celnej.

(2) Zgodnie z postanowieniami art. 12 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 3072/95 ceny przywozu CIF oblicza się na podstawie cen reprezentatywnych dla rozpatrywanego produktu, na rynku światowym lub na wspólnotowym rynku przywozowym produktu.

(3) Rozporządzenie (WE) nr 1503/96 ustaliło zasady stosowania rozporządzenia (WE) nr 3072/95 w odniesieniu do należności przywozowych w sektorze ryżu.

(4) Należności przywozowe stosuje się aż do momentu, kiedy nowe należności zostaną ustalone i wejdą w życie. Pozostają one również w mocy, jeżeli nie są dostępne żadne notowania pochodzące ze źródła informacji przewidzianego w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 1503/96 w czasie dwóch tygodni poprzedzających następne okresowe ustalenie.

(5) Aby umożliwić normalne funkcjonowanie systemu należności przywozowych, należy wykorzystać dla celów obliczenia tych ostatnich stawki rynkowe odnotowane w czasie okresu odniesienia.

(6) Stosowanie art. 4 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1503/93 prowadzi do dostosowania należności przywozowych, ustalonych od dnia 29 kwietnia 2004 r. w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 840/2004 (3), zgodnie z załącznikami do niniejszego rozporządzenia,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Należności przywozowe w sektorze ryżu, o których mowa w art. 11 ust. 1 i 2 rozporządzenia (WE) nr 3072/95, są dostosowane zgodnie z art 4. rozporządzenia (WE) nr 1503/96 i są ustalone w załączniku I do niniejszego rozporządzenia na podstawie informacji zawartych w załączniku II.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2004 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 30 kwietnia 2004 r.

W imieniu Komisji
J. M. SILVA RODRÍGUEZ
Dyrektor Generalny ds. Rolnictwa

______

(1) Dz.U. L 329 z 30.12.1995, str. 18. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 411/2002 (Dz.U. L 62 z 5.3.2002, str. 27).

(2) Dz.U. L 189 z 30.7.1996, str. 71. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2294/2003 (Dz.U. L 340 z 24.12.2003, str. 12).

(3) Dz.U. L 127 z 29.4.2004, str. 58.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I 1

Należności przywozowe stosowane do ryżu i do ryżu łamanego

w EUR/t
Kod CN Należności przywozowe (5)
Kraje trzecie (poza krajami AKP i Bangladeszem) (3) AKP (1)(2)(3) Bangladesz (4) Basmati Indie i Pakistan (6) Egipt (8)
1006 10 21 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 10 23 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 10 25 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 10 27 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 10 92 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 10 94 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 10 96 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 10 98 (7) 69,51 101,16 158,25
1006 20 11 234,41 77,70 112,87 175,81
1006 20 13 234,41 77,70 112,87 175,81
1006 20 15 234,41 77,70 112,87 175,81
1006 20 17 214,61 70,77 102,96 0,00 160,96
1006 20 92 234,41 77,70 112,87 175,81
1006 20 94 234,41 77,70 112,87 175,81
1006 20 96 234,41 77,70 112,87 175,81
1006 20 98 214,61 70,77 102,96 0,00 160,96
1006 30 21 388,70 123,65 179,44 291,53
1006 30 23 388,70 123,65 179,44 291,53
1006 30 25 388,70 123,65 179,44 291,53
1006 30 27 (7) 133,21 193,09 312,00
1006 30 42 388,70 123,65 179,44 291,53
1006 30 44 388,70 123,65 179,44 291,53
1006 30 46 388,70 123,65 179,44 291,53
1006 30 48 (7) 133,21 193,09 312,00
1006 30 61 388,70 123,65 179,44 291,53
1006 30 63 388,70 123,65 179,44 291,53
1006 30 65 388,70 123,65 179,44 291,53
1006 30 67 (7) 133,21 193,09 312,00
1006 30 92 388,70 123,65 179,44 291,53
1006 30 94 388,70 123,65 179,44 291,53
1006 30 96 388,70 123,65 179,44 291,53
1006 30 98 (7) 133,21 193,09 312,00
1006 40 00 (7) 41,18 (7) 96,00
(1) W odniesieniu do przywozu ryżu pochodzącego z krajów AKP należności

przywozowe stosuje się w ramach systemu określonego przez rozporządzenia

Rady (WE) nr 2286/2002 (Dz.U. L 345 z 10.12.2002, str. 5) i Komisji (WE)

nr 2603/97 (Dz.U. L 351 z 23.12.1997, str. 22), zmienione.

(2) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1706/98 należności przywozowych nie

stosuje się do produktów pochodzących z państw Afryki, Karaibów i Pacyfiku

i przywiezionych bezpośrednio do departamentu zamorskiego Reunion.

(3) Należności przywozowe od ryżu przywożonego do departamentu zamorskiego

Reunion określa się w art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 3072/95.

(4) W odniesieniu do przywozu ryżu, z wyjątkiem ryżu łamanego (kod CN 1006 40

00), pochodzącego z Bangladeszu, należności przywozowe stosuje się

w ramach systemu zdefiniowanego przez rozporządzenia Rady (EWG) nr 3491/90

(Dz.U. L 337 z 4.12.1990, str. 1) i Komisji (EWG) nr 862/91 (Dz.U. L 88

z 9.4.1991, str. 7), zmienione.

(5) Przywóz produktów pochodzących z krajów KTZ nie podlega stosowaniu

należności przywozowych zgodnie z art. 101 ust. 1 decyzji Rady 91/482/EWG

(Dz.U. L 263 z 19.9.1991, str. 1), zmienionej.

(6) W odniesieniu do ryżu łuskanego odmiany Basmati pochodzącego z Indii

i Pakistanu redukcja o 250 EUR/t (art. 4a rozporządzenia (WE) nr 1503/96,

zmienionego).

(7) Należności przywozowe ustalone we Wspólnej Taryfie Celnej.

(8) W odniesieniu do przywozu ryżu pochodzącego z Egiptu należności

przywozowe stosuje się w ramach systemu zdefiniowanego przez

rozporządzenia Rady (WE) nr 2184/96 (Dz.U. L 292 z 15.11.1996, str. 1)

i Komisji (WE) nr 196/97 (Dz.U. L 31 z 1.2.1997, str. 53).

ZAŁĄCZNIK  II 2

Wyliczenie należności przywozowych w sektorze ryżu

ryż niełuskany typ Indica typ Japonica ryż łamany
łuskany w pełni oczyszczony łuskany w pełni oczyszczony
1. Należności

przywozowe

(EUR/t)

(1) 214,61 416,00 234,41 388,70 (1)
2. Elementy

kalkulacji

a) Cena CIF ARAG

(EUR/t)

- 329,62 240,25 334,01 418,57 -
b) Cena FOB

(EUR/t)

- - - 308,64 393,20 -
c) Frachty

morskie

(EUR/t)

- - - 25,37 25,37 -
d) Źródło - USDA i podmioty gospodarcze USDA i podmioty gospodarcze Podmioty gospodarcze Podmioty gospodarcze -
(1) Należności przywozowe ustalone we Wspólnej Taryfie Celnej.
1 Załącznik I zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 944/2004 z dnia 3 maja 2004 r. zawierającego sprostowanie nin. rozporządzenia (Dz.U.UE.L.04.170.3).
2 Załącznik II zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 944/2004 z dnia 3 maja 2004 r. zawierającego sprostowanie nin. rozporządzenia (Dz.U.UE.L.04.170.3).

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.169.15

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 937/2004 ustalające należności przywozowe w sektorze ryżu
Data aktu: 30/04/2004
Data ogłoszenia: 01/05/2004
Data wejścia w życie: 01/05/2004