KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1255/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych(1), w szczególności jego art. 15 i art. 47 tiret drugie,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W trakcie pobytu na obozach letnich uczniowie nie są upoważnieni do korzystania z pomocy przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2707/2000(2). Celem sprecyzowania zastosowania tego przepisu, należy podkreślić, że uczniowie powinni korzystać z pomocy w dniach zajęć szkolnych. Ponadto ogólna liczba dni zajęć szkolnych powinna zostać potwierdzona przez władze szkolne lub instytucję edukacyjną każdego Państwa Członkowskiego, z wyłączeniem okresu wakacyjnego.
(2) Aby zapewnić, że produkty kwalifikujące się do pomocy na mocy rozporządzenia (WE) nr 2707/2000 oferują wysoki stopień ochrony zdrowia, produkty te powinny być przygotowywane zgodnie z wymogami określonymi w dyrektywie Rady 92/46/EWG z dnia 16 czerwca 1992 ustanawiającej przepisy zdrowotne dla produkcji i wprowadzania do obrotu surowego mleka, mleka poddanego obróbce cieplnej i produktów(3) na bazie mleka oraz posiadać znak jakości zdrowotnej wymagany na mocy tej dyrektywy.
(3) W związku z przystąpieniem nowych Państw Członkowskich niektóre nowe produkty powinny zostać uznane za kwalifikujące się, przy uwzględnieniu potrzeby zapewnienia równowagi rynkowej oraz zwyczajów żywieniowych w tych Państwach Członkowskich. Stawki pomocy powinny zostać określone przy uwzględnieniu wartości składników mleka w tych produktach.
(4) Do rozporządzenia należy włączyć przepis przejściowy w celu ułatwienia administracjom krajowym oraz administracjom odpowiedzialnym za wdrażanie systemu, dokonania płatności pomocy w stosowny sposób w przypadku zmiany stawki pomocy z końcem roku szkolnego 2003/2004.
(5) W celu uproszczenia prac administracyjnych w Państwach Członkowskich, należy umożliwić obliczenie uprawnienia do pomocy w oparciu o liczbę uczniów wpisanych na listę wnioskodawcy, w przypadku gdy pomoc jest stosowana przez dostawcę produktów lub przez organizację działającą w imieniu jednej lub wielu szkół lub władz szkolnych.
(6) Ustalone przez Państwa Członkowskie maksymalne ceny, które mogą płacić beneficjenci, są przekazywane do Komisji w celach monitorowania. Należy określić częstotliwość takich komunikatów.
(7) Rozporządzenie (WE) 2707/2000 przewiduje sporządzanie sprawozdania na temat subsydiowanych ilości lecz nie przewiduje sprawozdania na temat maksymalnych dozwolonych ilości. Informacja na temat maksymalnych dozwolonych ilości powinna zostać udostępniona w celu oceny rozwoju systemu.
(8) Aby zapewnić jednolite stosowanie systemu pomocy, należy sprecyzować, że w odniesieniu do serów świeżych, wyłącznie sery świeże naturalne kwalifikują się do pomocy. W związku z tym załącznik do rozporządzenia (WE) nr 2707/2000 powinien zostać zmieniony. Jednakże stosowanie zmienionego przepisu powinno nastąpić po zmianie roku szkolnego.
(9) W związku z tym rozporządzenie (WE) nr 2707/2000 powinno zostać odpowiednio zmienione.
(10) Komitet Zarządzający ds. Mleka i Przetworów Mlecznych nie wydał opinii w terminie określonym przez swojego przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Franz FISCHLER |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 48. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1787/2003 (Dz.U. L 270, str. 121).
(2) Dz.U. L 311 z 12.12.2000, str. 37. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1787/2003 (Dz.U. L 270, str. 122).
(3) Dz.U. L 268 z 14.9.1992, str. 1.
ZAŁĄCZNIKI