Rozporządzenie 781/2004 zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 2869/95 w sprawie opłat na rzecz Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory)

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 781/2004
z dnia 26 kwietnia 2004 r.
zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 2869/95 w sprawie opłat na rzecz Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego(1), w szczególności jego art. 139,

uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 2868/95 z dnia 13 grudnia 1995 r., wykonujące rozporządzenie Rady (WE) nr 40/94 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego(2),

uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 2869/95 z dnia 13 grudnia 1995 r. w sprawie opłat na rzecz Urzędu Harmonizacji(3),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 142 rozporządzenia (WE) nr 40/94 (zwanego dalej "rozporządzeniem") przewiduje, że opłata jest nakładana na zgłoszenia międzynarodowe oparte na wspólnotowym znaku towarowym lub na zgłoszeniu wspólnotowego znaku towarowego wniesionym do Urzędu.

(2) Artykuł 154 tego samego rozporządzenia przewiduje, że dla przekształcenia wskazania Wspólnoty Europejskiej przez rejestrację międzynarodową w zgłoszenie krajowego znaku towarowego lub we wskazanie Państw Członkowskich na mocy Porozumienia Madryckiego lub Protokołu Madryckiego, art. 108-110 stosują się mutatis mutandis, w szczególności art. 109 ust. 1 przewiduje, że wniosek o przekształcenie uznaje się za wniesiony z chwilą uiszczenia opłaty za przekształcenie.

(3) Artykuł 139 ust. 2 rozporządzenia przewiduje, że wysokość opłat ustala się na poziomie, który zapewnia, że przychody są wystarczające dla zrównoważenia budżetu Urzędu Harmonizacji.

(4) Artykuł 11, 12 i 13 niniejszego rozporządzenia przewiduje opłaty na rzecz Międzynarodowego Biura zgodnie z ich przepisami płatniczymi.

(5) Artykuł 139 ust. 3 rozporządzenia przewiduje, że rozporządzenia dotyczące opłat są przyjmowane i zmieniane zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 158.

(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Opłat, Przepisów Wykonawczych i Procedury Izb Odwoławczych Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory),

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 2869/95 z dnia 13 grudnia 1995 r. w sprawie opłat na rzecz Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) wprowadza się następujące zmiany:

1) artykuł 2 pkt 20 otrzymuje brzmienie:

(w EUR)

"20. Opłata za przekształcenie zgłoszenia wspólnotowego znaku

towarowego lub wspólnotowego znaku towarowego (art. 109 ust.

1; w połączeniu z art. 154 ust. 1; zasadą 45 ust. 2, także w

połączeniu z zasadą 123 ust. 2)

200";

a) w krajowe zgłoszenie znaku towarowego

b) we wskazanie Państwa Członkowskiego na mocy Porozumienia

Madryckiego lub Protokołu Madryckiego

2) w art. 2 na końcu dodaje się:

(w EUR)

"31. Opłata za wniesienie zgłoszenia międzynarodowego do Urzędu (art. 142 ust. 5)

300";

3) w art. 2, 3 ust. 3 i art. 8 ust. 3 lit. b) odniesienia do ECU zastępuje się odniesieniem do EUR

4) artykuł 6 otrzymuje brzmienie:

"Artykuł 6

Waluty

Wszystkie płatności, w tym wszelkie inne sposoby płatności dopuszczone przez przewodniczącego na podstawie art. 5 ust. 2, są dokonywane w EUR";

5) dodaje się nowe art. 11, 12, 13 i 14 po art. 10:

"Artykuł 11

Indywidualna opłata za międzynarodową rejestrację wskazującą Wspólnotę Europejską

1. Wnioskujący o zgłoszenie międzynarodowe wskazujące Wspólnotę Europejską zobowiązany jest dokonać opłaty indywidualnej na rzecz Międzynarodowego Biura za wskazanie Wspólnoty Europejskiej zgodnie z art. 8 ust. 7 Protokołu Madryckiego.

2. Posiadacz rejestracji międzynarodowej, który składa wniosek o rozszerzenie terytorialne wskazujące Wspólnotę Europejską dokonane po rejestracji międzynarodowej zobowiązany jest dokonać opłaty indywidualnej na rzecz Międzynarodowego Biura za wskazanie Wspólnoty Europejskiej zgodnie z art. 8 ust. 7 Protokołu Madryckiego.

3. Kwota opłaty na mocy ust. 1 lub 2, jak przewidział Dyrektor Generalny Światowej Organizacji Własności Intelektualnej zgodnie z zasadą 35 ust. 2 wspólnych rozporządzeń na mocy Porozumienia i Protokołu Madryckiego, jest równoważna następującym kwotom w Frankach Szwajcarskich:

a). dla indywidualnego znaku: ponad 1.875 EUR, w danym przypadku, 400 EUR dla każdego rodzaju towarów lub usług przekraczającego trzy,

b). dla wspólnego znaku jak przewidziano w zasadzie 121 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 2868/95: ponad 3.675 EUR, w danym przypadku, dla każdego rodzaju towarów lub usług przekraczającego trzy.

Artykuł 12

Indywidualna opłata za odnowienie międzynarodowej rejestracji wskazującej Wspólnotę Europejską

1. Posiadacz rejestracji międzynarodowej wskazującej Wspólnotę Europejską zobowiązany jest dokonać opłaty indywidualnej, jako części opłat za odnowienie międzynarodowej rejestracji, na rzecz Międzynarodowego Biura za wskazanie Wspólnoty Europejskiej zgodnie z art. 8 ust. 7 Protokołu Madryckiego.

2. Kwota opłaty na mocy ust. 1, jak przewidział Dyrektor Generalny Światowej Organizacji Własności Intelektualnej zgodnie z zasadą 35 ust. 2 wspólnych rozporządzeń na mocy Porozumienia i Protokołu Madryckiego, jest równoważna następującym kwotom w Frankach Szwajcarskich:

a). w przypadku indywidualnego znaku: 2.300 EUR plus 500 EUR dla każdego rodzaju towarów lub usług przekraczającego trzy zawartych w międzynarodowej rejestracji,

b). w przypadku wspólnego znaku jak przewidziano w zasadzie 124 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 2868/95: 4.800 EUR plus 1.000 dla każdego rodzaju towarów lub usług przekraczającego trzy zawartych w międzynarodowej rejestracji.

Artykuł 13

Zwrot opłat w następstwie odmowy ochrony

1. Gdy odmowa dotyczy wszystkich towarów i usług zawartych w wskazaniu Wspólnoty Europejskiej, kwota opłaty do zwrotu na mocy art. 149 ust. 4 lub art. 151 ust. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 40/94 wynosi:

a). w przypadku indywidualnego znaku: 1.100 EUR plus 200 EUR dla każdego rodzaju towarów lub usług przekraczającego trzy zawartych w międzynarodowej rejestracji,

b). w przypadku wspólnego znaku jak przewidziano w zasadzie 124 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 2868/95: 2.200 EUR plus 400 dla każdego rodzaju towarów lub usług przekraczającego trzy zawartych w międzynarodowej rejestracji.

2. Gdy odmowa dotyczy części towarów i usług zawartych w wskazaniu Wspólnoty Europejskiej, kwota opłaty do zwrotu na mocy art. 149 ust. 4 lub art. 151 ust. 4 tego rozporządzenia jest równorzędna 50 % różnicy opłat uzależnionych od ilości klas, płatnych na mocy art. 11 ust. 3 niniejszego rozporządzenia, jeśli wskazanie Wspólnoty Europejskiej zawierało tylko te towary i usługi, których międzynarodowa rejestracja podlega ochronie we Wspólnocie Europejskiej.

3. Zwrotu dokonuje się od razu po przekazaniu uwag do Międzynarodowego Biura na mocy zasady 113 ust. 2 lit. b)-d) lub zasady 115 ust. 3 lit. b)-d) i ust. 4 rozporządzenia Komisji nr 2868/95.

4. Zwrotu dokonuje się posiadaczowi rejestracji międzynarodowej lub jego przedstawicielowi.

Artykuł 14

Artykuły 1-10 nie mają zastosowania do indywidualnej opłaty dokonywanej na rzecz Międzynarodowego Biura.".

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem wejścia w życie Protokołu Madryckiego w odniesieniu do Wspólnoty Europejskiej. Data wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zostanie opublikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 26 kwietnia 2004 r.

W imieniu Komisji
Frederik BOLKESTEIN
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 11 z 14.1.1994, str. 1.

(2) Dz.U L 303 z 15.12.1995, str. 1.

(3) Dz.U L 303 z 15.12.1995, str. 33.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.123.85

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 781/2004 zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 2869/95 w sprawie opłat na rzecz Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory)
Data aktu: 26/04/2004
Data ogłoszenia: 27/04/2004
Data wejścia w życie: 01/10/2004