KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 427/2003(1) z dnia 3 marca 2003 r. w sprawie mechanizmu tymczasowych środków ochronnych przy przywozie określonych towarów pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 519/94 w sprawie wspólnych reguł przywozu z niektórych państw trzecich,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 520/94(2) z dnia 7 marca 1994 r. ustanawiające wspólnotową procedurę zarządzania kontyngentami ilościowymi, w szczególności jego art. 9 i 13,
uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 308/2004(3) z dnia 20 lutego 2004 r. rozdzielające ponownie niewykorzystane części kontyngentów ilościowych z 2003 r. dla niektórych towarów pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, w szczególności jego art. 6,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie (WE) nr 308/2004 ustanowiło część każdego odnośnego kontyngentu, zarezerwowaną dla importerów tradycyjnych i importerów nietradycyjnych, oraz określiło warunki i metody uczestnictwa w rozdziale dostępnych ilości. Importerzy złożyli swoje wnioski o pozwolenie na przywóz właściwym władzom krajowym w okresie od dnia 21 lutego do dnia 10 marca 2004 r., godzina 15 czasu brukselskiego, zgodnie z art. 3 rozporządzenia (WE) nr 308/2004.
(2) Zgodnie z art. 5 rozporządzenia (WE) nr 308/2004, Komisja otrzymała od Państw Członkowskich szczegółowe dane za lata referencyjne 1998 i 1999, dotyczące liczby i łącznej ilości określonej we wnioskach o pozwolenie na przywóz złożonych przez importerów tradycyjnych oraz łącznej wielkości przywozu dokonanego na podstawie tych wniosków.
(3) Na podstawie tych informacji, Komisja jest teraz w stanie ustanowić jednolite kryteria ilościowe, zgodnie z którymi właściwe władze krajowe mogą uwzględniać wnioski o pozwolenie na przywóz, złożone przez importerów w Państwach Członkowskich w odniesieniu do kontyngentów ilościowych rozdzielonych ponownie rozporządzeniem (WE) nr 308/2004.
(4) Kontrola danych liczbowych dostarczonych przez Państwa Członkowskie wskazuje, że łączna ilość we wnioskach złożonych przez importerów tradycyjnych w odniesieniu do produktów wymienionych w załączniku I do niniejszego rozporządzenia przekracza część kontyngentu przeznaczoną dla takich importerów. A zatem takie wnioski należy uwzględnić stosując jednolitą stawkę obniżki, określoną w załączniku I, do wyrażonego ilościowo przywozu dokonanego przez każdego importera w okresie referencyjnym.
(5) Kontrola danych liczbowych dostarczonych przez Państwa Członkowskie wskazuje, że łączna ilość we wnioskach złożonych przez importerów nietradycyjnych w odniesieniu do produktów wymienionych w załączniku II do niniejszego rozporządzenia przekracza lub jest mniejsza niż część kontyngentu przeznaczoną dla takich importerów. A zatem takie wnioski należy uwzględnić stosując jednolitą stawkę obniżki, określoną w załączniku II, do ilości, o jakie ubiega się każdy taki importer, w granicach określonych rozporządzeniem (WE) nr 308/2004.
(6) Ilości niewykorzystane przez importerów nietradycyjnych zostały przeniesione na importerów tradycyjnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.Sporządzono w Brukseli, dnia 21 kwietnia 2004 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Pascal LAMY |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 65 z 8.3.2003, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1985/2003 (Dz.U. L 295 z 13.11.2003, str. 43).
(2) Dz.U. L 66 z 10.3.1994, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 806/2003 (Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 1).
(3) Dz.U L 52 z 21.2.2004, str. 37.
ZAŁĄCZNIKI