(notyfikowana jako dokument nr C(2003) 4851)(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2003/896/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 20 grudnia 2003 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2003/84/WE(2), w szczególności jej art. 8 ust. 1 akapit czwarty,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 6 ust. 2 dyrektywy 91/414/WE we wrześniu 1998 r. Zjednoczone Królestwo otrzymało wniosek od Bayer AG (obecnie Bayer CropScience) o włączenie czynnego tiakloprydu do załącznika I do dyrektywy 91/414/WE. Decyzja Komisji 2000/181/WE(3) potwierdziła, że dokumentacja jest kompletna oraz że może zostać uznana za zasadniczo spełniającą wymogi dotyczące danych i informacji załącznika II i załącznika III do tej dyrektywy.
(2) Władze Hiszpanii otrzymały w marcu 1999 r. podobny wniosek od Novartis Crop Protection AG (obecnie Bayer CropScience) dotyczący tiametoksamu. Decyzją Komisji 2000/181/WE uznano kompletność tej dokumentacji.
(3) Władze Zjednoczonego Królestwa otrzymały w sierpniu 1995 r. podobny wniosek od Dow Elanco Europe (obecnie Dow AgroScience) dotyczący chinoksyfenu. Decyzją Komisji 96/457/WE(4) uznano kompletność tej dokumentacji.
(4) Władze Hiszpanii otrzymały w grudniu 1996 r. podobny wniosek od ISK Biosciences Europe SA dotyczący flazasulfuronu. Decyzją Komisji 97/865/WE(5) uznano kompletność tej dokumentacji.
(5) Władze Niderlandów otrzymały w lipcu 1996 r. podobny wniosek od Biosys dotyczący wirusa polihedrozy jądrowej Spodoptera exigua. Decyzją Komisji 97/865/WE uznano kompletność tej dokumentacji.
(6) Władze Niderlandów otrzymały w lipcu 1999 r. podobny wniosek od Dow AgroSciences dotyczący spinosadu. Decyzją Komisji 2000/210/WE(6) uznano kompletność tej dokumentacji.
(7) Władze Finlandii otrzymały w maju 1998 r. podobny wniosek od Kemira Agro Oy dotyczący Giocladium catenulatum. Decyzją Komisji 1999/392/WE(7) uznano kompletność tej dokumentacji.
(8) Władze Szwecji otrzymały w grudniu 1994 r. podobny wniosek od Bio Agri AB dotyczący Pseudomonas chlororaphis. Decyzją Komisji 97/248/WE(8) uznano kompletność tej dokumentacji.
(9) Władze Niderlandów otrzymały w październiku 1997 r. podobny wniosek od Du Pont de Nemours France SA dotyczący indoksakarbu. Decyzją Komisji 98/398/WE(9) uznano kompletność tej dokumentacji.
(10) Potwierdzenie kompletności dokumentacji było niezbędne w celu umożliwienia poddania ich szczegółowemu badaniu i umożliwienia Państwom Członkowskim przyznawania tymczasowych zezwoleń na okresy do trzech lat, w odniesieniu do środków ochrony roślin zawierających dane substancje czynne, przy przestrzeganiu warunków ustanowionych w art. 8 ust. 1 dyrektywy 91/414/WE, w szczególności warunku odnoszącego się do szczegółowej oceny substancji czynnej i środka ochrony roślin w świetle wymogów ustanowionych w dyrektywie.
(11) W przypadku tych czynnych substancji, oceniono wpływ na zdrowie ludzi i środowisko, zgodnie z przepisami art. 6 ust. 2 i 4 dyrektywy 91/414/EWG w odniesieniu do zastosowań proponowanych przez odpowiednich wnioskodawców. Państwa Członkowskie pełniące rolę sprawozdawców przedłożyły Komisji projekty sprawozdań z oceny dnia 29 listopada 2000 r. (tiaklopryd), dnia 20 stycznia 2002 r. (tiametoksam), dnia 11 października 1996 r. (chinoksyfen), dnia 1 sierpnia 1999 r. (flazasulfuron), dnia 19 listopada 1999 r. (wirus polihedrozy jądrowej Spodoptera exigua), dnia 1 lutego 2001 r. (spinosad), dnia 16 maja 2001 r. (Giocladium catenulatum), dnia 7 kwietnia 1998 r. (Pseudomonas chlororaphis) i dnia 7 lutego 2000 r. (indoksakar).
(12) Dokumentacja jest ciągle badana po przedłożeniu projektów sprawozdań z oceny przez odpowiednie Państwa Członkowskie pełniące rolę sprawozdawców i nie będzie możliwe zakończenie oceny w ramach czasowych przewidzianych w dyrektywie 91/414/EWG.
(13) Ponieważ dotychczasowa ocena nie daje żadnego powodu do zaniepokojenia, należy umożliwić Państwom Członkowskim przedłużenie tymczasowych zezwoleń przyznanych w odniesieniu do środków ochrony roślin, zawierających dane substancje czynne na okres 24 miesięcy, zgodnie z przepisami art. 8 dyrektywy 91/414/WE, aby umożliwić dalsze badania dokumentacji. Przewiduje się, że ocena i proces podejmowania decyzji, odnoszące się do decyzji w sprawie możliwego włączenia do załącznika I każdej spośród danych substancji czynnych, zostaną zakończone w terminie 24 miesięcy.
(14) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 19 grudnia 2003 r.
|
W imieniu Komisji |
|
David BYRNE |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.
(2) Dz.U. L 247 z 30.9.2003, str. 20.
(3) Dz.U. L 57 z 2.3.2000, str. 35.
(4) Dz.U. L 189 z 30.7.1996, str. 112.
(5) Dz.U. L 351 z 23.12.1997, str. 67.
(6) Dz.U. L 64 z 11.3.2000, str. 24.
(7) Dz.U. L 148 z 15.6.1999, str. 44.
(8) Dz.U. L 98 z 15.4.1997, str. 15.
(9) Dz.U. L 176 z 20.6.1998, str. 3.