KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 98/18/WE z dnia 17 marca 1998 r. w sprawie reguł i norm bezpieczeństwa statków pasażerskich(1), w szczególności jej art. 8 lit. b),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa Rady 98/18/WE z dnia 17 marca 1998 r. w sprawie reguł i norm bezpieczeństwa statków pasażerskich stosuje się do nowych oraz istniejących statków na liniach krajowych zgodnie z wymaganiami załącznika I.
(2) Rozdział III sekcja 5-1 załącznika I do dyrektywy 98/18/WE wymagał zmian w odniesieniu do tratw ratunkowych, szybkich łodzi ratowniczych, środków ratunkowych oraz kamizelek ratunkowych na istniejących statkach typu ro-ro najpóźniej do pierwszego okresowego przeglądu po dniu 1 lipca 2000 r.
(3) Dyrektywa Komisji 2002/25/WE z dnia 5 marca 2002 r. zmieniająca dyrektywę Rady 98/18/WE w sprawie reguł i norm bezpieczeństwa statków pasażerskich(2) wymagała dalszych zmian tego samego wyposażenia do dnia 1 stycznia 2003 r.
(4) Odpowiednie wyposażenie zgodne z Konwencją SOLAS zezwala na dokonywanie modyfikacji istniejących statków w czasie napraw głównych, zmian lub zastąpienia sprzętu ratowniczego.
(5) Dlatego dyrektywę 98/18/WE należy zmienić w celu umożliwienia zastosowania niniejszych szczególnych nowych wymagań do istniejących statków typu ro-ro w nieprzekraczalnym terminie.
(6) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpiecznej Żeglugi powołanego na mocy art. 14 rozporządzenia (WE) nr 2099/2002(3),
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 lipca 2003 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Loyola DE PALACIO |
|
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 144 z 15.5.1998, str. 1.
(2) Dz.U. L 98 z 15.4.2002, str. 1.
(3) Dz.U. L 324 z 29.11.2002, str. 1.