uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1255/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 509/2002(2), w szczególności jego art. 29 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2535/2001(3), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2302/2002(4), ustanawia, między innymi, szczegółowe zasady stosowania ustaleń dotyczących przywozu mleka i przetworów mlecznych przewidzianych w Układach Europejskich między Wspólnotą i jej Państwami Członkowskimi, z jednej strony, a niektórymi krajami Europy Środkowej i Wschodniej, z drugiej. W celu wprowadzenia w życie koncesji przewidzianych w decyzjach Rady 2003/263/WE(5), 2003/298/WE(6) oraz 2003/299/WE(7) w sprawie zawarcia protokołów dostosowujących aspekty handlowe Układów Europejskich ustanawiających stowarzyszenie między Wspólnotami Europejskimi i ich Państwami Członkowskimi, z jednej strony, a Rzeczpospolitą Polską, Republiką Czeską oraz Republiką Słowacką, z drugiej strony, nowe kontyngenty taryfowe na przywóz powinny zostać otwarte i niektóre istniejące kontyngenty powinny zostać zwiększone.
(2) Ponieważ kontyngenty przywozowe przewidziane w rozporządzeniu (WE) nr 2535/2001 są normalnie otwarte tylko dnia 1 lipca i dnia 1 stycznia, przepis powinien zostać sporządzony w odniesieniu do nowego okresu przedkładania wniosków o świadectwa przywozowe, od dnia 1 maja do dnia 25 maja 2003 r., i w odniesieniu do odstępstwa od art. 6, 12, 14 oraz 16 tego rozporządzenia.
(3) Decyzja Rady 2003/18/WE(8), która zatwierdziła Protokół dostosowujący handlowe aspekty Układu Europejskiego ustanawiającego stowarzyszenie między Wspólnotami Europejskimi i ich Państwami Członkowskimi, z jednej strony, a Rumunią, z drugiej strony, biorąc pod uwagę wyniki negocjacji między stronami w sprawie nowych wzajemnych koncesji rolnych, uchyliła rozporządzenie (WE) nr 2435/2000. Dlatego odniesienie sporządzone do tego rozporządzenia w rozporządzeniu (WE) nr 2535/2001 powinno zostać zmienione.
(4) Rozporządzenie Rady (WE) nr 2286/2002(9), które ustanawia ustalenia mające zastosowanie do produktów rolnych i towarów uzyskanych w wyniku przetworzenia produktów rolnych pochodzących z Państw Afryki, Karaibów i Pacyfiku (Państw AKP), uchyla rozporządzenie (WE) nr 1706/98. Dlatego odniesienie sporządzone do tego rozporządzenia w rozporządzeniu (WE) nr 2535/2001 powinno zostać zmienione.
(5) Artykuł 12 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 2535/2001 ustanawia, że importerzy mogą złożyć tylko jeden wniosek o wydanie pozwolenia na ten sam kontyngent. Wyjątek przewidziany jest dla kontyngentów dla produktów pochodzących z Republiki Czeskiej i Słowacji w przypadku, gdy numery kontyngentów są identyczne, ponieważ dwa kraje były wcześniej jednym krajem. Numery kontyngentów dla obydwu krajów są zróżnicowane od dnia 1 maja 2003 r. Wskutek tego wyjątek ten powinien zostać zniesiony.
(6) Rozporządzenie Rady (WE) nr 312/2003 z dnia 18 lutego 2003 r. w sprawie wykonania dla Wspólnoty przepisów dotyczących taryfy celnej ustanowionych w Układzie ustanawiającym stowarzyszenie między Wspólnotą Europejską i jej Państwami Członkowskimi, z jednej strony, a Republiką Chile, z drugiej strony(10), przewiduje zarządzanie kontyngentem nr 09.1924 na zasadzie "kto pierwszy, ten lepszy", zgodnie z art. 308a-308c rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiającego przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny(11), ostatnio zmienionego rozporządzeniem Komisji (WE) nr 444/2003(12). W przypadkach gdy kontyngenty zarządzane są w ten sposób, ustalenia powinny zostać ustanowione w odniesieniu do świadectw przywozowych.
(7) Rozporządzenie (WE) nr 2535/2001 powinno zostać odpowiednio zmienione.
(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Mleka i Przetworów Mlecznych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 8 maja 2003 r.
| W imieniu Komisji | |
| Franz FISCHLER | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 48.
(2) Dz.U. L 79 z 22.3.2002, str. 15.
(3) Dz.U. L 341 z 22.12.2001, str. 29.
(4) Dz.U. L 348 z 21.12.2002, str. 78.
(5) Dz.U. L 97 z 15.4.2003, str. 53.
(6) Dz.U. L 107 z 30.4.2003, str. 12.
(7) Dz.U. L 107 z 30.4.2003, str. 36.
(8) Dz.U. L 8 z 14.1.2003, str. 18.
(9) Dz.U. L 348 z 21.12.2002, str. 5.
(10) Dz.U. L 46 z 20.2.2003, str. 1.
(11) Dz.U. L 253 z 11.10.1993, str. 1.
(12) Dz.U. L 68 z 12.3.2002, str. 11.
ZAŁĄCZNIKI
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.115.18 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 787/2003 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2535/2001 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1255/1999 odnośnie do ustaleń dotyczących przywozu mleka i przetworów mlecznych i otwarcia kontyngentów taryfowych oraz odstępujące od tego rozporządzenia |
| Data aktu: | 08/05/2003 |
| Data ogłoszenia: | 09/05/2003 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 09/05/2003, 01/05/2003 |