(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2002/153/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 12 lutego 2002 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 90/425/EWG z dnia 26 czerwca 1990 r. dotyczącą kontroli weterynaryjnych i zootechnicznych mających zastosowanie w handlu wewnątrzwspólnotowym niektórymi żywymi zwierzętami i produktami w perspektywie wprowadzenia rynku wewnętrznego(1), ostatnio zmieniona dyrektywą 92/118/EWG(2), w szczególności jej art. 10,
uwzględniając dyrektywę Rady 89/662/EWG z dnia 11 grudnia 1989 r. dotyczącą kontroli weterynaryjnych w handlu wewnątrzwspólnotowym w perspektywie wprowadzenia rynku wewnętrznego(3), ostatnio zmieniona dyrektywą 92/118/EWG, w szczególności jej art. 9,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzja Komisji 2001/740/WE(4), ostatnio zmieniona decyzją 2002/48/WE(5), dotyczy niektórych środków ochronnych odnoszących się do pryszczycy w Zjednoczonym Królestwie.
(2) Decyzja Komisji 2001/304/WE(6), ostatnio zmieniona decyzją 2002/49/WE(7) w sprawie oznaczania i wykorzystania niektórych produktów zwierzęcych w związku z decyzją Komisji 2001/172/WE(8) dotyczącą niektórych środków ochronnych w odniesieniu do pryszczycy w Zjednoczonym Królestwie.
(3) Decyzja Komisji 2001/327/WE(9), ostatnio zmieniona decyzją 2001/904/WE(10), dotyczy ograniczeń w przemieszczaniu zwierząt z gatunków wrażliwych na pryszczycę.
(4) Dyrektywa Rady 64/433/EWG(11), ostatnio zmieniona dyrektywą 95/23/WE(12), dotyczy warunków zdrowotnych w odniesieniu do produkcji i wprowadzania na rynek świeżego mięsa.
(5) Dyrektywa Rady 94/65/WE(13) ustanawia wymagania dotyczące produkcji i wprowadzania na rynek mielonego mięsa oraz przetworów mięsnych.
(6) Dyrektywa Rady 91/495/EWG(14), ostatnio zmieniona dyrektywą 94/65/WE, dotyczy zdrowia publicznego i problemów zdrowotnych zwierząt wpływających na produkcję i wprowadzanie do obrotu mięsa króliczego oraz dziczyzny hodowlanej.
(7) Dyrektywa Rady 80/215/EWG(15), ostatnio zmieniona Aktem Przystąpienia Austrii, Finlandii oraz Szwecji, dotyczy problemów zdrowotnych zwierząt wpływających na handel wewnątrzwspólnotowy produktami mięsnymi.
(8) Dyrektywa Rady 77/99/EWG(16), ostatnio zmieniona dyrektywą Rady 97/76/WE(17), dotyczy problemów zdrowotnych wpływających na produkcję i wprowadzanie do obrotu produktów mięsnych oraz niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego.
(9) Komisja ds. Pryszczycy i Innych Epizootii Międzynarodowego Biura Epizootycznego (OIE) oceniła dokumentację dotyczącą zwalczania pryszczycy, przedłożoną przez delegata Zjednoczonego Królestwa, oraz, zgodnie z rezolucją nr XVII (Przywracanie statusu Państwa Członkowskiego uznanego za wolny od pryszczycy) przyjętą przez Międzynarodowy Komitet OIE w czasie 65. Posiedzenia Generalnego (maj 1997), dnia 21 stycznia 2002 r., ponownie uznała uprzednio przyznany mu status kraju wolnego od pryszczycy bez prowadzenia szczepień.
(10) Dlatego niezbędne jest uchylenie decyzji Komisji 2001/740/WE dotyczącej niektórych środków ochronnych w odniesieniu do pryszczycy w Zjednoczonym Królestwie.
(11) Jednakże niezbędne są przepisy zapewniające, że niektóre zapasy mięsa oraz produktów mięsnych, wyprodukowane w okresie epidemii oraz niespełniające kryteriów zdrowia zwierząt w odniesieniu do handlu wewnątrzwspólnotowego, są wprowadzane do obrotu tylko na terytorium Wielkiej Brytanii.
(12) W celu zapewnienia, że przepisy decyzji 2001/327/WE są stosowane również do handlu owcami i kozami pochodzącymi lub sprowadzanymi z Wielkiej Brytanii po dniu, w którym decyzja 2001/740/WE zostanie uchylona, należy odpowiednio zmienić decyzję 2001/327/WE.
(13) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu Weterynaryjnego,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 20 lutego 2002 r.
| W imieniu Komisji | |
| David BYRNE | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 224 z 18.8.1990, str. 29.
(2) Dz.U. L 62 z 15.3.1993, str. 49.
(3) Dz.U. L 395 z 30.12.1989, str. 13.
(4) Dz.U. L 277 z 20.10.2001, str. 30.
(5) Dz.U. L 21 z 24.1.2002, str. 28.
(6) Dz.U. L 104 z 13.4.2001, str. 6.
(7) Dz.U. L 21 z 24.1.2002, str. 30.
(8) Dz.U. L 62 z 2.3.2001, str. 22.
(9) Dz.U. L 115 z 25.4.2001, str. 12.
(10) Dz.U. L 335 z 19.12.2001, str. 21.
(11) Dz.U. 121 z 29.7.1964, str. 2012/64.
(12) Dz.U. L 243 z 11.10.1995, str. 7.
(13) Dz.U. L 368 z 31.12.1994, str. 10.
(14) Dz.U. L 268 z 24.9.1991, str. 41.
(15) Dz.U. L 47 z 21.2.1980, str. 4.
(16) Dz.U. L 26 z 31.1.1977, str. 85.
(17) Dz.U. L 10 z 16.1.1998, str. 25.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2002.50.98 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2002/153/WE dotycząca niektórych środków ochronnych w odniesieniu do pryszczycy w Zjednoczonym Królestwie, uchylająca decyzję 2001/740/WE oraz zmieniająca po raz ósmy decyzję 2001/327/WE |
| Data aktu: | 20/02/2002 |
| Data ogłoszenia: | 21/02/2002 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 21/02/2002 |