Rozporządzenie 2042/2002 w sprawie okresowej sprzedaży wołowiny prowadzonej przez niektóre agencje skupu interwencyjnego na podstawie ofert przetargowych

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 2042/2002
z dnia 18 listopada 2002 r.
w sprawie okresowej sprzedaży wołowiny prowadzonej przez niektóre agencje skupu interwencyjnego na podstawie ofert przetargowych

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 1254/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wołowiny i cielęciny(1), zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2345/2001(2), w szczególności jego art. 28 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zastosowanie środków interwencyjnych w odniesieniu do wołowiny spowodowało nagromadzenie zapasów w kilku Państwach Członkowskich. W celu zapobieżenia zbyt długiemu składowaniu zapasów, ich część należy wprowadzić do sprzedaży w drodze okresowych przetargów.

(2) Sprzedaż należy prowadzić zgodnie z rozporządzeniem Komisji (EWG) nr 2173/79 z dnia 4 października 1979 r. w sprawie szczegółowych zasad sprzedaży wołowiny skupionej przez agencje skupu interwencyjnego(3), zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 2417/95(4), w szczególności jego tytułami II i III.

(3) W świetle częstotliwości i charakteru przetargów, na podstawie niniejszego rozporządzenia konieczne jest odstąpienie od art. 6 i 7 rozporządzenia (EWG) nr 2173/79 w odniesieniu do informacji i ostatecznych terminów, jakie zostaną podane w ogłoszeniu o zaproszeniu do składania ofert.

(4) W celu zapewnienia prowadzenia sprzedaży na podstawie ofert przetargowych w sposób prawidłowy i ujednolicony, należy przyjąć dodatkowe środki, oprócz tych, które są przewidziane w art. 8 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 2173/79.

(5) Należy przyjąć przepisy dotyczące odstępstw od art. 8 ust. 2 lit. b) rozporządzenia (EWG) nr 2173/79, mając na względzie trudności administracyjne, jakie zastosowanie tego punktu stwarza w zainteresowanych Państwach Członkowskich.

(6) W celu zapewnienia sprawnego przebiegu procedur przetargowych należy zapewnić wyższy stopień bezpieczeństwa niż ten, który został ustalony w art. 15 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 2173/79.

(7) Na podstawie doświadczenia zdobytego w sprzedaży interwencyjnej wołowiny z kością, należy wzmóc kontrole jakości wyrobów przed ich dostarczeniem do nabywców, szczególnie w celu zapewnienia zgodności tych wyrobów z przepisami zawartymi w załączniku III do rozporządzenia Komisji (WE) nr 562/2000 z dnia 15 marca 2000 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1254/1999 w odniesieniu do skupu wołowiny(5), zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1592/2001(6).

(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wołowiny i Cielęciny,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1
1.
Należy wprowadzić do sprzedaży następujące przybliżone ilości wołowiny interwencyjnej:

– 3.000 ton tylnych ćwiartek z kością, będących w posiadaniu niemieckiej agencji skupu interwencyjnego,

– 3.000 ton tylnych ćwiartek z kością, będących w posiadaniu włoskiej agencji skupu interwencyjnego,

– 304 ton tylnych ćwiartek z kością, będących w posiadaniu austriackiej agencji skupu interwencyjnego,

– 3.000 ton tylnych ćwiartek z kością, będących w posiadaniu francuskiej agencji skupu interwencyjnego,

– 3.000 ton tylnych ćwiartek z kością, będących w posiadaniu hiszpańskiej agencji skupu interwencyjnego,

– 3.000 ton przednich ćwiartek z kością, będących w posiadaniu niemieckiej agencji skupu interwencyjnego,

– 3.000 ton przednich ćwiartek z kością, będących w posiadaniu włoskiej agencji skupu interwencyjnego,

– 3.000 ton tylnych ćwiartek z kością, będących w posiadaniu austriackiej agencji skupu interwencyjnego,

– 3.000 ton przednich ćwiartek z kością, będących w posiadaniu francuskiej agencji skupu interwencyjnego,

– 3.000 ton przednich ćwiartek z kością, będących w posiadaniu hiszpańskiej agencji skupu interwencyjnego,

– 400 ton przednich ćwiartek z kością, będących w posiadaniu duńskiej agencji skupu interwencyjnego,

– 67 ton przednich ćwiartek z kością, będących w posiadaniu niderlandzkiej agencji skupu interwencyjnego,

– 3.542 ton wołowiny bez kości, będącej w posiadaniu niemieckiej agencji skupu interwencyjnego,

– 341 ton wołowiny bez kości, będącej w posiadaniu hiszpańskiej agencji skupu interwencyjnego,

– 4.700 ton wołowiny bez kości, będącej w posiadaniu francuskiej agencji skupu interwencyjnego,

– 1.097 ton wołowiny bez kości, będącej w posiadaniu włoskiej agencji skupu interwencyjnego,

– 144 ton wołowiny bez kości, będącej w posiadaniu niderlandzkiej agencji skupu interwencyjnego.

Szczegółowa informacja dotycząca ilości podana została w załączniku I.

2.
Z zastrzeżeniem przepisów niniejszego rozporządzenia, sprzedaż jest prowadzona zgodnie z rozporządzeniem (EWG) nr 2173/79, w szczególności jego tytułami II i III.
Artykuł  2
1.
Nieprzekraczalne terminy składania ofert przetargowych:

a) 25 listopada 2002 r.;

b) 9 grudnia 2002 r.;

c) 13 stycznia 2003 r.;

d) 27 stycznia 2003 r.,

do czasu zużycia ilości wprowadzonych do sprzedaży.

2.
Bez względu na art. 6 i 7 rozporządzenia (EWG) nr 2173/79, niniejsze rozporządzenie stanowi ogólne ogłoszenie o zaproszeniu do składania ofert.

Zainteresowane agencje skupu interwencyjnego opracują ogłoszenia o zaproszeniu do składania ofert dla każdej sprzedaży, podając w nich w szczególności:

– ilości wołowiny wprowadzanej do sprzedaży, oraz

– nieprzekraczalny termin i miejsce składania ofert przetargowych.

3.
Zainteresowane strony mogą otrzymać dane szczegółowe dotyczące ilości i miejsc, w których wyroby są składowane, pod adresami wymienionymi w załączniku II. Dodatkowo agencje skupu interwencyjnego wywieszą ogłoszenia określone w ust. 2 w swoich centralach; mogą je także opublikować w inny sposób.
4.
Zainteresowane agencje skupu interwencyjnego zobowiązane są sprzedać w pierwszej kolejności mięso, które było składowane najdłużej. Jednakże Państwa Członkowskie mają prawo, w wyjątkowych wypadkach i po otrzymaniu upoważnienia Komisji odstąpić od tego obowiązku.
5.
Rozpatrzone zostaną jedynie te oferty przetargowe, które wpłyną do danych agencji skupu interwencyjnego do godziny 12 w południe odpowiedniego dnia zamknięcia dla każdej sprzedaży na podstawie ofert przetargowych.
6.
Niezależnie od przepisów art. 8 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 2173/79, oferty przetargowe należy złożyć do danych agencji skupu interwencyjnego w zapieczętowanych kopertach, na których należy umieścić odniesienie do niniejszego rozporządzenie i odpowiednią datę. Agencja skupu interwencyjnego nie może otworzyć zapieczętowanych kopert przed upływem nieprzekraczalnego terminu składania ofert określonego w ust. 5.
7.
Niezależnie od przepisów art. 8 ust. 2 lit. b) rozporządzenia (EWG) nr 2173/79, w ofertach przetargowych nie określa się magazynów, w których wyroby są składowane.
8.
Niezależnie od przepisów art. 15 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 2173/79, zabezpieczenie wynosi 12 EUR na 100 kilogramów.
Artykuł  3
1.
Państwa Członkowskie przesyłają do Komisji szczegóły dotyczące otrzymanych ofert przetargowych nie później niż w dniu następującym po dacie stanowiącej ostateczny termin składania ofert.
2.
Po skrupulatnej kontroli ofert przetargowych ustala się minimalną cenę sprzedaży. W przeciwnym razie kontrakt nie jest przyznawany.
Artykuł  4
1.
Agencja skupu interwencyjnego wysyła każdemu oferentowi faksem informacje określone w art. 11 rozporządzenia (EWG) nr 2173/79.
2.
Niezależnie od przepisów art. 18 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 2173/79, termin przejęcia mięsa sprzedawanego na mocy rozporządzenia wynosi dwa miesiące od daty powiadomienia określonego w art. 11 tego rozporządzenia.
Artykuł  5
1.
Państwa Członkowskie podejmują wszelkie niezbędne środki w celu zapewnienia, aby wyroby interwencyjne z kością zostały dostarczone do ich nabywców w stanie w pełni zgodnym z załącznikiem III do rozporządzenia (WE) nr 562/2000, w szczególności z pkt 2 lit. a) tiret szóste tego załącznika.
2.
Koszty związane z wprowadzeniem środków określonych w ust. 1 ponoszą Państwa Członkowskie. Kosztów tych, w szczególności, nie nakłada się na nabywcę ani inną stronę trzecią.
3.
Państwa Członkowskie notyfikują Komisji(7) wszystkie przypadki, w których interwencyjna ćwiartka wołowiny z kością zostanie uznana za niezgodną z załącznikiem III, o którym mowa w ust. 1, określającym jakość i ilość ćwiartki, jak również rzeźnię, w której została ona wyprodukowana.
Artykuł  6

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 18 listopada 2002 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160, z 26.6.1999, str. 21.

(2) Dz.U. L 315, z 1.12.2001, str. 29.

(3) Dz.U. L 251, z 5.10.1979, str. 12.

(4) Dz.U. L 248, z 14.10.1995, str. 39.

(5) Dz.U. L 68, z 16.3.2000, str. 22.

(6) Dz.U. L 210, z 3.8.2001, str. 14.

(7) DG Rolnictwo, DZ: fax: (00-32) 2 295 36 13.

ZAŁĄCZNIKI

ANNEX  I

Estado miembro Productos(1) Cantidad aproximada

(toneladas)

Medlemsstat Produkter(1) Tilnærmet mængde

(tons)

Mitgliedstaat Erzeugnisse(1) Ungefähre Mengen

(Tonnen)

Κράτος µέλος Προϊόντα(1) Κατά προσέγγιση ποσότητα

(τόνοι)

Member State Products(1) Approximate quantity

(tonnes)

État membre Produits(1) Quantité approximative

(tonnes)

Stato membro Prodotti(1) Quantità approssimativa

(tonnellate)

Lidstaat Producten(1) Hoeveelheid bij benadering

(ton)

Estado-Membro Produtos(1) Quantidade aproximada

(toneladas)

Jäsenvaltio Tuotteet(1) Arvioitu määrä

(tonneina)

Medlemsstat Produkter(1) Ungefärlig kvantitet

(ton)

a) Carne con hueso - Kød, ikke udbenet - Fleisch mit Knochen - Eµπρόσ∆ ια τέταρτα µε κόκαλα - Bone-in beef - Viande avec os - Carni non disossate - Vlees met been - Carne com osso - Luullinen naudanliha - Kött med ben
DEUTSCHLAND - Hinterviertel 3.000
- Vorderviertel 3.000
DANMARK - Forfjerdinger 400
ITALIA - Quarti posteriori 3.000
- Quarti anteriori 3.000
FRANCE - Quartiers arriére 3.000
- Quartiers avant 3.000
ÖSTERREICH - Hinterviertel 304
- Vorderviertel 3.000
NEDERLAND - Voorvoeten 67
ESPAÑA - Cuartos traseros 3.000
- Cuartos delanteros 3.000

b) Carne deshuesada - Udbenet kød - Fleisch ohne Knochen - Κρέατα χώρίς κόκαλα - Boneless beef - Viande désossée - Carni senza osso - Vlees zonder been - Carne desossada - Luuton naudanliha - Benfritt kött

DEUTSCHLAND - Kugel (INT 12) 300,0
- Oberschale (INT 13) 300,0
- Unterschale (INT 14) 300,0
- Filet (INT 15) 241,9
- Hüfte (INT 16) 300,0
- Roastbeef (INT 17) 300,0
- Lappen (INT 18) 500,0
- Hochrippe (INT 19) 300,0
- Schulter (INT 22) 500,0
- Vorderviertel (INT 24) 500,0
ESPAÑA - Babilla de intervención (INT 12) 41,2
- Tapa de intervención (INT 13) 67,6
- Contratapa de intervención (INT 14) 78,8
- Solomillo de intervención (INT 15) 19,5
- Cadera de intervención (INT 16) 55,0
- Lomo de intervención (INT 17) 41,9
- Entrecot de intervención (INT 19) 36,9
FRANCE - Jarret arrière d'intervention (INT 11) 600,0
- Tranche grasse d'intervention (INT 12) 300,0
- Tranche d'intervention (INT 13) 300,0
- Semelle d'intervention (INT 14) 300,0
- Filet d'intervention (INT 15) 300,0
- Rumsteck d'intervention (INT 16) 300,0
- Faux-filet d'intervention (INT 17) 300,0
- Flanchet d'intervention (INT 18) 500,0
- Entrecôte d'intervention (INT 19) 300,0
- Épaule d'intervention (INT 22) 500,0
- Poitrine d'intervention (INT 23) 500,0
- Avant d'intervention (INT 24) 500,0
ITALIA - Noce d'intervento (INT 12) 179,4
- Fesa interna (INT 13) 210,9
- Girello d'intervento (INT 14) 288,5
- Filetto d'intervento (INT 15) 65,5
- Scamone (INT 16) 103,2
- Roastbeef d'intervento (INT 17) 111,9
- Controfiletto d'intervento (INT 19) 137,1
NEDERLAND - Interventievoorschenkel (INT 21) 7,2
- Interventieschouder (INT 22) 56,8
- Interventieborst (INT 23) 31,5
- Interventievoorvoet (INT 24) 48,0
(1) Véanse los anexos III y V del Reglamento (CE) no 562/2000.
(1) Se bilag III og V til forordning (EF) nr. 562/2000.
(1) Vgl. Anhänge III und V der Verordnung (EG) Nr. 562/2000.
(1) Βλέπε παρατήµατα III και V του κανονισµού (ΕΚ) αριθ. 562/2000.
(1) See Annexes III and V to Regulation (EC) No 562/2000.
(1) Voir annexes III et V du règlement (CE) no 562/2000.
(1) Cfr. allegati III e V del regolamento (CE) n. 562/2000.
(1) Zie de bijlagen III en V van Verordening (EG) nr. 562/2000.
(1) Ver anexos III e V do Regulamento (CE) n.o 562/2000.
(1) Katso asetuksen (EY) N:o 562/2000 liitteet III ja V.
(1) Se bilagorna III och V i förordning (EG) nr 562/2000.

ANNEX  II

Direcciones de los organismos de intervención - Interventionsorganernes adresser - Anschriften der Interventionsstellen - ∆ ιευθύνσας των οργανισµών παρεµβάσεως - Addresses of the intervention agencies -Adresses des organismes d'intervention - Indirizzi degli organismi d'intervento - Adressen van de interventiebureaus - Endereēos dos organismos de intervenēćo - Interventioelinten osoitteet - Interventionsorganens adresser

NIEMCY

Bundesanstalt für Landwirtschaft und Ernährung (BLE)

Postfach 180203

D-60083 Frankfurt am Main

Adickesallee 40

D-60322 Frankfurt am Main

Tel.: (49-69) 1564-704/772; Telex 411727; Fax: (49-69) 1564-790/985

DANIA

Minister for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri

Direktoratet for Fødevare Erhverv

Kampmannsgade 3

DK-1780 København V

Tlf. (45) 33 95 80 00; telex 151317 DK; fax: (45) 33 95 80 34

HISZPANIA

FEGA (Fondo Español de Garantía Agraria)

Beneficencia, 8

E-28005 Madrid

Teléfono: (0034) 913 47 65 00, 913 47 63 10; télex: FEGA 23427 E, FEGA 41818 E; fax: (0034) 915 21 98 32, 915 22 43 87

FRANCJA

OFIVAL

80, avenue des Terroirs de France

F-75607 Paris Cedex 12

Téléphone: (33-1) 44 68 50 00; télex: 215330; télécopieur: (33-1) 44 68 52 33

WŁOCHY

AGEA (Agenzia Erogazioni in Agricoltura)

Via Palestro 81

I-00185 Roma

Tel.: (00 39) 06 449 49 91; telex 61 30 03; fax: (00 39) 06 445 39 40/444 19 58

NIDERLANDY

Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij

p/a LASER Roermond

Slachthuisstraat 71

Postbus 965

6040 AZ Roermond

Tel.: (31-475) 35 54 44; fax: (31-475) 31 89 39

AUSTRIA

AMA-Agramarkt Austria

Dresdner Straße 70

A-1201 Wien

Tel.: (43-1) 33 15 12 20; Fax: (43-1) 33 15 12 97

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2002.315.3

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 2042/2002 w sprawie okresowej sprzedaży wołowiny prowadzonej przez niektóre agencje skupu interwencyjnego na podstawie ofert przetargowych
Data aktu: 18/11/2002
Data ogłoszenia: 19/11/2002
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 20/11/2002