Rozporządzenie 1667/2002 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2535/2001 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia (WE) nr 1255/99 odnośnie do ustaleń dotyczących przywozu mleka i przetworów mlecznych i otwarcia kontyngentów taryfowych oraz odstępstw od tego rozporządzenia

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1667/2002
z dnia 19 września 2002 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2535/2001 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia (WE) nr 1255/99 odnośnie do ustaleń dotyczących przywozu mleka i przetworów mlecznych i otwarcia kontyngentów taryfowych oraz odstępstw od tego rozporządzenia

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1255/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 509/2002(2), w szczególności jego art. 29 ust. 1,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1151/2002 z dnia 27 czerwca 2002 r. ustanawiające niektóre koncesje w formie wspólnotowych kontyngentów taryfowych na niektóre produkty rolne i przewidujące dostosowanie, jako niezależny i przejściowy środek, niektórych koncesji rolnych przewidzianych w Układzie Europejskim z Estonią(3), w szczególności jego art. 1 ust. 3,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1361/2002 z dnia 22 lipca 2002 r. ustanawiające niektóre koncesje w formie kontyngentu taryfowego Wspólnoty na niektóre produkty rolne i przewidujące dostosowanie, jako niezależny i przejściowy środek, niektórych koncesji rolnych przewidzianych w Układzie Europejskim z Litwą(4), w szczególności jego art. 1 ust. 3,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1362/2002 z dnia 22 lipca 2002 r. ustanawiające niektóre koncesje w formie kontyngentu taryfowego Wspólnoty na niektóre produkty rolne i przewidujące dostosowanie, jako niezależny i przejściowy środek, niektórych koncesji rolnych przewidzianych w Układzie Europejskim z Łotwą(5), w szczególności jego art. 1 ust. 3,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1408/2002 z dnia 29 lipca 2002 r. ustanawiające niektóre koncesje w formie kontyngentu taryfowego Wspólnoty na niektóre produkty rolne i przewidujące dostosowanie, jako niezależny i przejściowy środek, niektórych koncesji rolnych przewidzianych w Układzie Europejskim z Węgrami(6), w szczególności jego art. 1 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2535/2001(7), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1165/2002(8) określa między innymi szczegółowe zasady stosowania dotyczące mleka i przetworów mlecznych w ustaleniach dotyczących przywozu przewidzianych w Układach Europejskich pomiędzy Wspólnotą a niektórymi państwami Europy Środkowej i Wschodniej. Powyższe powinno zostać zmienione i obejmować koncesje przewidziane w rozporządzeniach (WE) nr 1151/2002, (WE) nr 1361/2002, (WE) nr 1362/2002 i (WE) nr 1408/2002.

(2) Nowe kwoty powinny być otwarte dnia 1 października 2002 r., a istniejące kwoty ponownie otwarte, jeśli ilości wynikające z nowych kwot przekraczają kwoty otwarte w lipcu 2002 r. Kwoty przywozowe przewidziane w rozporządzeniu (WE) nr 2535/2001 zwykle otwierane są 1 lipca; należy ustanowić zasady odstępstwa od przepisów art. 6, 12 i 14 tego rozporządzenia.

(3) Niektóre nowe kwoty obejmują ograniczone ilości, które służą art. 13 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2535/2001 nie mają zastosowania. Zatem przepis ten powinien zostać dostosowany.

(4) Zwrot należności przywozowych na produkty ujęte na liście w części 8 i 9 załącznika I do rozporządzenia (WE) 2535/2001 w kształcie przed wejściem w życie niniejszego rozporządzenia i przywożone na podstawie pozwoleń wykorzystywanych od dnia 1 lipca 2000 r. wchodzi w zakres art. od 878 do 898 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. określającego zasady stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Kodeks Celny Wspólnoty(9), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 444/2002(10).

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wołowiny i Cielęciny,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Do rozporządzenia (WE) nr 2535/2001 niniejszym wprowadza się następujące zmiany:

1) Artykuł 5 lit. b) otrzymuje brzmienie:

"b) kwoty przewidziane w rozporządzeniach (WE) nr 2290/2000, (WE) nr 2433/2000, (WE) nr 2434/2000, (WE) nr 2435/2000, (WE) nr 2475/2000, (WE) nr 2851/2000, (WE) nr 1151/2002, (WE) nr 1361/2002, (WE) nr 1362/2002 i (WE) nr 1408/2002;"

2) Pierwszy akapit art. 13 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"Wnioski o pozwolenia odnoszą się do nie więcej jak 10 % ilości dostępnej w ramach kwot dla okresu sześciomiesięcznego określonego w art. 6 oraz obejmują nie mniej niż 10 ton."

3) Punkty 4, 7, 8 i 9 części B załącznika I zastępuje się tekstem Załącznika do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2
1.
Niezależnie od przepisów art. 6 i 14 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2535/2001 na okres od dnia 1 lipca do dnia 31 grudnia 2002 r. wnioski o pozwolenia przywozowe mogą być składane od 1 do 10 października 2002 r. na kwoty otwarte dnia 1 października 2002 r. określone w punktach 4, 7, 8 i 9 części B załącznika I do tego rozporządzenia.

Wnioski o pozwolenia odnoszą się do nie więcej jak 10 % ilości dostępnej w ramach kwoty otwartej 1 października 2002 r. i obejmują nie mniej niż 10 ton.

2.
Niezależnie od przepisów art. 12 rozporządzenia (WE) nr 2535/2001 podmioty gospodarcze, które złożyły wnioski o pozwolenia przywozowe na jedną z kwot określonych w punktach 4, 7, 8 i 9 części B załącznika I do tego rozporządzenia w trakcie trwania okresu składania wniosków od 1 do 10 lipca 2002 r. mogą składać dalsze wnioski w ramach tych kwot zgodnie z niniejszym rozporządzeniem.
Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2002 r.

Artykuł 1 ust. 3 stosuje się od dnia 1 lipca 2002 r., z wyjątkiem otwierania kwot 09.4776, 09.4777 i 09.4778 w pkt 4 części B załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 2535/2001.

Niniejsze rozporządzenie obowiązuje w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 19 września 2002 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 48.

(2) Dz.U. L 79 z 22.3.2002, str. 15.

(3) Dz.U. L 170 z 29.6.2002, str. 15.

(4) Dz.U. L 198 z 27.7.2002, str. 1.

(5) Dz.U. L 198 z 27.7.2002, str. 13.

(6) Dz.U. L 205 z 2.8.2002, str. 9.

(7) Dz.U. L 341 z 22.12.2001, str. 29.

(8) Dz.U. L 170 z 29.6.2002, str. 49.

(9) Dz.U. L 253 z 11.10.1993, str. 1.

(10) Dz.U. L 68 z 12.3.2002, str. 11.

ZAŁĄCZNIK 

ZAŁĄCZNIK I B

4. Produkty pochodzące z Węgier
Nr kwoty Kod CN Wyszczególnienie(1)(2) Stawka celna stosowana (% MFN) Przybliżona ilość (w tonach) 1.7.2002-30.6.2003 Ilości otwarte 1.7.2002(3) Ilości otwarte 1.10.2002 Ilości 1.1.2003-30.6.2003 Roczny wzrost od 1.7.2003
09.4775 0401 0402 Wyjątek 1.300 227,5 422,5 650 130
09.4776 0403 10 11-0403 10 39

0403 90 11-0403 90 69

Wyjątek 50 - 25 25 10
09.4777 0404 Wyjątek 50 - 25 25 10
09.4778 0405 10 11

0405 10 19

0405 10 30

0405 10 50

0405 10 90

0405 20 90

0405 90 10

0405 90 90

Wyjątek 300 - 150 150 30
09.4733 0406 Wyjątek 4.200 2.100 - 2.100 350

7. Produkty pochodzące z Estonii

Nr kwoty Kod CN Wyszczególnienie (1)(2) Stawka celna stosowana (% MFN) Przybliżona ilość (tona) 1.7.2002-30.6.2003 Ilości otwarte 1.7. 2002 (3) Ilości otwarte 1.10.2002 Ilości 1.1.2003-30.6.2003 Roczny wzrost od 1.7. 2003
09.4578 0401 Wyjątek 800 400 - 400 150
09.4546 0402 10 19

0402 21 19

Wyjątek 14.000 8.000 6.000 0
09.4579 0403 10 11-0403 10 39 Wyjątek 800 240 160 400 240
09.4580 0403 90 59

0403 90 61

0403 90 63

0403 90 69

Wyjątek 1.120 560 - 560 210
09.4547 0405 10 11

0405 10 19

Wyjątek 4.800 2.400 - 2.400 900
09.4582 0406 10 Wyjątek 1.120 560 - 560 210
09.4581 0406 20

0406 30

0406 40

0406 90

Wyjątek 4.000 1.600 400 2.000 1.200

8. Produkty pochodzące z Łotwy

Nr kwoty Kod CN Wyszczególnienie (1)(2) Stawka celna stoso wana (% MFN) Przybliżona ilość (w tonach) 1.7.2002-30.6.2003 Ilości otwarte 1.7. 2002 (3) Ilości otwarte 1.10.2002 Ilości 1.1.2003-30.6.2003 Roczny wzrost od 1.7. 2003
09.4872 0401 Wyjątek 200 - 100 100 20
09.4873 0402 Wyjątek 3.800 2.525 - 1.275 0
09.4874 0403 10 11-0403 10 39

0403 90 11-0403 90 69

Wyjątek 100 50 50 10
09.4551 0405 10 11

0405 10 19

0405 10 30

0405 10 50

0405 10 90

0405 20 90

0405 90 10

0405 90 90

Wyjątek 2.255 1.127,5 - 1.127,5 190
09.4552 0406 Wyjątek 5.000 1.800 700 2.500 500

9. Produkty pochodzące z Litwy

Nr kwoty Kod CN Wyszczególnienie (1)(2) Stawka celna stoso wana (% MFN Przybliżona ilość (w tonach) 1.7.2002- 30.6.2003 Ilości otwarte 1.7.2002 (3) Ilości otwarte 1.10.2002 Ilości 1.1.2003- 30.6.2003 Roczny wzrost od 1.7.2003
09.4862 0401 Wyjątek 3.000 - 1.500 1.500 300
09.4863 0402 Wyjątek 6.350 3.150 25 3.175 635
09.4864 0403 10 11-0403 10 39 0403 90 11-0403 90 69 Wyjątek 300 150 150 30
09.4865 0404 Wyjątek 2.000 - 1.000 1.000 200
09.4866 0405 10 11

0405 10 19

0405 10 30

0405 10 50

0405 10 90

0405 20 90

0405 90 10

0405 90 90

Wyjątek 2.100 1.050 - 1.050 210
09.4557 0406 Wyjątek 7.200 3.600 - 3.600 600
(1) Bez względu na zasady interpretacji Nomenklatury Scalonej terminologia stosowana do opisu produktów ma tylko

znaczenie orientacyjne, dla stosowania preferencyjnych programów i dla celów niniejszego Załącznika i użyta jest w

tabeli kodów CN. W przypadku gdy wskazane są ex CN, stosowanie preferencyjnych programów jest ustalone na podstawie

kodów CN i odpowiadających im opisom traktowanym łącznie.

(2) Niniejszą koncesję stosuje się tylko do produktów niekorzystających z żadnych dopłat przywozowych.
(3) Ilości otwarte na podstawie numerów kwot stosowanych przed wejściem w życie niniejszego rozporządzenia.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2002.252.8

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1667/2002 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2535/2001 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia (WE) nr 1255/99 odnośnie do ustaleń dotyczących przywozu mleka i przetworów mlecznych i otwarcia kontyngentów taryfowych oraz odstępstw od tego rozporządzenia
Data aktu: 19/09/2002
Data ogłoszenia: 20/09/2002
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 01/10/2002, 01/07/2002